Kotitreenihaaste. Alkaa viikolla 10!!

Aloitetaan maanantaina 3.3.2014 ja 1.4.2013 ollaan huomattavasti timmimmässä kunnossa kuin alussa. Muuta ei tarvitse kuin nettiyhteyden ja käsipainot.

Yhdistetään 30 minuutin HIIT intervallitreeni, lankku- ja kyykkyhaaste. Kaikki tämä kotona ja ei vie paljoa aikaa päivästä.

HIIT treeninä on Jillian Michaelsin 30 Day Shred: Level 1, Level 2 ja Level 3. Treeni kestää 30 minuuttia ja on oikeasti tehokas (googlettakaa niin löydätte kuvia ja tuloksia)! Jokaista leveliä tehdään 10 päivää joka päivä ennen seuraavaan leveliin siirtymistä eli yhteensä 30 päivää. Treeni on tietysti englannin kielinen, mutta sitä ei tarvitse pelätä.. treeni on niin simppeli, ettei englannin kieltä tarvitse ymmärtää saadakseen hien pintaan ja lihakset kipeiksi.

Jillian Michaels 30 Day Shred: Level 1 - YouTube (Level1)
Koko treeni (level1, 2 ja 3):
Jillian Michaels - 30 day shred - Levels 1, 2 e 3 - Legendado - YouTube


Ettei kotitreenihaaste olisi liian helppo niin HIITin lisäksi lankut ja kyykyt. Ne voi suorittaa heti tuon JM:n treenin perään tai jossain muussa vaiheessa päivää.






KUKA ON MUKANA?


aamuntorkku
Adalmiini (tulee mukaan myöhemmin maaliskuuta)
avojaloin
Black Milk
DieAndLetLive
EllaMaaria
emmiina
hallittu kaaos
Leonor
lilliskä (aloittanut jo 27.3)
pilipali
Sello
stalker

PS. Pessimisti halusi lisätä tähän hommaan vedonlyönnin. Lisää aiheesta:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2335973-veto-kotitreenihaaste-kaipaako-kroppasi-kiinteytysta/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Aloitin ite tämän toissa päivänä =) . Juoksenut olen aina, paitsi syksyllä tuli eteen terveydellinen este ja nyt on taas lääkärin lupa palata urheilun pariin ja aloitan nyt jillianin haasteella. Olen nyt aika kipee jaloistani, toki alkuunsa onkin. Ajattelin vain ettei kukaan jätä tätä haastetta noitten lisäkyykkyjen takia =) , nyt on olo sellainen ettei näillä jaloilla lisäkyykkyjä tehtäisi =D , pystyy kävelemään ja hoitamaan normiaskareet kyllä. Ehkä kannattaisi tämä haaste muuttaa jotenkin että vaikka +20 kyykkyä tai jotain. 50 kyykkyä on hurja määrä jos on aloitteleva jumppaaja. Itse olen lisäksi käynyt 30-60min ripeellä lenkillä... Mutta onnea kaikille haasteeseen ja +50 kyykkyä on varmasti paikallaan jos on treenannut jalkalihaksia jo tovin =D
 
Mä voin aloittaa tän jossain vaiheessa ens kuuta, nyt en kerkeä vielä kun on muutto tulossa yms. Mistä keksitte tollasen pienen penkin jalkojen alle lankussa? Tai siis mikä kotona vois korvata sen? (En ole kovin idearikas:D)
 
Mä voin aloittaa tän jossain vaiheessa ens kuuta, nyt en kerkeä vielä kun on muutto tulossa yms. Mistä keksitte tollasen pienen penkin jalkojen alle lankussa? Tai siis mikä kotona vois korvata sen? (En ole kovin idearikas:D)
Ai, en ole huomannutkaan, että tossa kuvassa on tommonen steppilauta(?).
Ite en ole koskaan lankussa käyttänyt mtn koroketta, eikai sitä tarvi? Vai?
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Minäkin huomasin tuon steppilaudan vasta kun siitä mainittiin :D :D Minä en ainakaan lisäkoroketta laita jalkojen alle vaan ihan lattiatasossa suoritan lankun. Varmasti rankkuus aste nousee huomattavasti tuolla korokkeella, mutta minä luulen että minulle riittää haasteeksi jo tuo lavallinen lankku ilman korokkeita.

Ei kait tätä nyt niin verissäsuin suoriteta?? :saint:
 
Pitäisikö sitä jotain mittoja ottaa kropasta ennen starttia nyt viikonloppuna (tämä siis täysin vapaaehtoinen!!!)? Vyötärö? Rinnanympärys? Lantio? Reisi? Käsivarsi? HÄH? Pituus ja paino? Kuvan otan ainakin kropasta (bikinit päällä.. sorivaanpojat! ;) ) ja katsotaan saanko lisättyä sen tänne.. osaako joku kertoa miten ja mitä kautta tänne saa ladattua kuvaa? Minulla ei ole käytössä mitään kuva- tai pilvipalvelua.
 
Piti oikeen rekisteröityä tämän takia :D Mutta joo mukana ollaan. Tosin voi olla että jätän nuo kyykyt pois. En nimittäin saa kyllä edes tuota 50 tehtyä :D Ja täytyy vielä treenata tuota lankkua ku teen varmaan jotain väärin kun tuo 20 sekunttia tuntu melko helpolta. Ainiin ja pitää hankkia käsipainot tai vesipullot maanantaiksi.
 
Huomenna aloitetaan! (aaaargh! Mitä minä olen mennytkään tekemään järkätessäni itselleni tällaisen kuukauden rääkin???)

Lähden kohta kokeilemaan zumbaa läheiselle kyläkoululle kun en ole niillä tunneilla käynyt kuin viitisen kertaa koko elämäni aikana.. jos ottaisi tällaisen kevyen kropan herättelyn huomiseen alkuun. Huomenna lähdetään iltapäivästä mummolaan kolmeksi päivää ja saa nähdä saanko JM:n videon näkymään kännykällä kun siellä on nuo yhteydet vähän niin ja näin.. No, aamulla kerkeän kuitenkin tehdä treenin ja kun olen sen suorittanut jo 10 kertaa ennen tätä niin aika selkäytimessä on jo tuon 1 levelin liikkeet, että eiköhän jonkinlainen hikihyppely onnistu sielläkin.

Mies otti kuvia eilen kropasta ja laitan ne tänne kunhan palataan mummolareissulta. Mitoista sen verran, että
Rinnanympärys: 95
Vyötärö: 76
Lantio: 96
Reisi 53
Käsivarsi 29,5

Kenenkään ei ole pakko laittaa tänne näkyville omia mittojaan, mutta kannattaa ihan mielenkiinnosta varmasti laittaa ylös omat mitat. Sen ainakin joulukuussa tuota JM tehdessä, että lihakset keräsivät nestettä ja paino ei liikkunut mihinkään suuntaan treenin aikana, mutta kyllä kropasta muuten näki muutoksen parempaan ja housun vyötärö ei kiristänyt.
 
Entinen harmailija rekkasi ja osallistuu tähän =)

Aloitin tosin jo eilen, koska järkeilin, että muistan levelit paremmin, kun 1.3 on treenipäivä numero 1 ja sitä rataa :D

Mulla taustalla siis odotus ja siitä jääneet kilot. Esikoisesta tulleet kilot ehdin juuri tiputtaa pois, kun uusi raskaus alkoi ja nyt ollaan taas tässä. Olen saanut jo n.3-4kg pois ruokavaliomuutoksilla, mutta nyt olis tarkoitus kiinteyttää vähän ja saada lihakset parempaan kuntoon.

Valitettavasti joudun tekemään tota ohjelmaa vähän mukaellen, koska en voi hyppiä ollenkaan ja kyykytkin pitää tehdä hiukan eritavoin. Askelkyykyt jätän kokonaan tekemättä polven vuoksi. Tuntuihan ohjelma vähän tehottomammalta, kun ei saanut sykettä niin koholle, mutta hiki tuli ja lihaksissa todellakin tuntuu tänään. Käytän 2kg käsipainoja. Kardion tilalla koitan tehdä polvennostoja, jalan ojennuksia, staattista kyykkyä ja näihin sitten lisään nyrkkeilyä tai muuta käsien heiluttelua, että pysyisi edes vähän paremmin liikkeessä. Askelkyykyt korvasin sillä, että tiputin itseni pieneen kyykkyyn ja pidin asennon siinä ja tein samalla hauiskäännöt.

Hyvin kyllä tuntuu takapuolessa (ne monet staattiset kyykyt), rintalihaksissa, vatsalihaksissa, olkapäissä ja vähän hauiksissakin. Ei mikään turha ohjelma ;)

Ennen-kuvat on otettu eilen ja toivottavasti jälkeen-kuvissa on enemmän silmälle iloa :whistle: Mitat pitäisi ottaa vielä tänään, että on sitten jotain mihin verrata.
Lankkua teen silloin tällöin, mutta kyykyt jätän kyllä tekemättä tuon jalan vuoksi.
 
Sello ja emmiina on lisätty osallistuja listaan. Tervetuloa! Kiva, että saatiin näin paljon porukkaa mukaan. :)

Tämän päivän treeni tehty ja oli kyllä nosti hien pintaan mukavasti. Minusta joulukuussa tämä oli vielä kauheampi, mutta silloin oli painoa 8 kg enemmän kuin nyt. Jännä oli huomata, että punnerrusten toinen sarja oli pakko tehdä nyt polvet maassa kun joulukuussa ekalla kerralla oli pakko tehdä molemmat sarjat polvet maassa.. ja silloinkin sitten 1 levelin yhdeksäntenä päivänä tein kipuilematta punnerrukset suorilla jaloilla. Saa nähdä miten nyt käy.

Edelleenkin inhokkini tuossa JM:n videolla on se kun jaloilla tehdään sivuttaista liikettä puolelta toiselle ja samalla nostetaan painoja silmien tasolle. Siinä loppuu käsistä voimat heti alussa ja loppu on yhtä räpistelyä.

Lankutus meni kivasti heti JM:n treenin perään ja kyykyt tein kahdessa sarjassa (välillä piti antaa vesivärit esikoiselle). Eilen illalla kokeilin 30 kyykyn sarja zumban jälkeen ja polvet rutisi ja paukkui aivan hirveästi. Nyt eivät rutisseet kuin vähän, joten ilmeisesti kannattaa tehdä ne tuon JM:n videon jälkeen kun jalat ovat vielä lämpimät.

Vuoden ikäinen kuopus kävi treenin aikana tutustumassa kattilan kansi laatikkoon keittiössä ja vatsalihasten aikana antamassa ekstravastusta makaamalla naaman päällä. :D

Jeps.. mutta nyt pikainen venyttely ja sitten suihkuun ja pakkaamaan tavarat autoon. Reilun tunnin päästä pitäisi olla matkalla jo mummolaan!

Laittakaas fiiliksiä ekasta treenistä kunhan kerkeätte! :)
 
Huh eka treeni tehty, tein siis vaan tuon Jillianin treenin. Illalla kyykkyjä ja vähän kahvakuulaa jso vaan suinkin jaksan.
Painot oli ne 1,5 kilon ja olen aivan poikki!
Ylipainoa ei ole kauhesti,mitat 165 cm / 66 kiloa.
Voiko joku vääntää rautalangasta, miten paljon kyykkyjä pitää tehdä per kerta,ja onkohan järkeä tehdä niitä vähemmän ja ottaa käsipainot mukaan? Melko haasteellista hoitaa nimittäin 2 vaippaikäistä samalla,päiväunia kun eivät meinaa nukkua..
 
Nonni, nyt on Jillianin treeni tehty. Kyllähän siinä hiki meinasi tulla. Lankun vielä kun jaksaisi tehdä ja sitten suihkuun. Painoina mulla oli puolentoistalirtran vesipullot ja tulin siihen tulokseen että täytyy ihan oikeat painot hankkia. En nimittäin saanut yhtä liikettä tehtyä oikein kun toinen pullo lipsui koko ajan kädestä.

Mä en kehtää tänne kuvia laittaa enkä mittoja kertoa. Ylipainoa mulla ei ole, mutta kroppa kaipaa kiinteytystä ja kunto kohotusta raskauden jälkeen.
 
Oli kanssa itse pakko rekisteröityä ja tulla mukaan! :)

Tänään illalla tarkoitus tehdä eka treeni+kyykyt+lankut. Saattaa olla, että kyykyt tekee polville hallaa, mutta ainakin lähden tekemään niitä. Katsotaan, jos tulee ongelmia vastaan...
Yhtenä päivänä viikossa onkin jo intervallijumppa, joten sen illan suon itselleni haasteesta vapaata. Aika rankka rypistys sekin kuitenkin on.

Lähtötilannekuva ja -mitat pitääkin ottaa illalla ennen treenin aloitusta. Tää mukaantulo oli tällainen pikainen päähänpisto!

*Muoks. Siis lähtöpaino on hieman yli normaalipainon, joten urakkaa laiskuuden lisäksi löytyy ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä