Kotitalousvähennys lastenhoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Hei,

Tietääkö kukaan miten kotitalousvähennystä saa lastenhoitotyöstä?
Rajoittiko sen saamista jotenkin se että saa samanaikaan esim. kodinhoitontukea tai äitiyspäivärahaa yms.

Kahta tukea päällekäin ei saa. Mutta sitten kun et enää saa valtiontukea niin tehkää työntekijän kanssa siis yrityksen kanssa sopimus "kotisiivouksesta" sillä tavalla saa periaatteessa siihen lastenhoitoon sen kotitalousvähennyksen.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Hei,

Rajoittiko sen saamista jotenkin se että saa samanaikaan esim. kodinhoitontukea tai äitiyspäivärahaa yms.

Ei rajoita. Kuitit vaan maksetuista palveluista verottajalle niin saat niistä 60 % takaisin. Omavastuu 100 euroa. Olen itse käyttänyt sitä usein ollessani äitiyslomalla tai hoitovapaalla. Ja myös miehesi voi ne vähentää omassa verotuksessaaan.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeaa tietoa:
Hei,

Ei rajoita. Kuitit vaan maksetuista palveluista verottajalle niin saat niistä 60 % takaisin. Omavastuu 100 euroa. Olen itse käyttänyt sitä usein ollessani äitiyslomalla tai hoitovapaalla. Ja myös miehesi voi ne vähentää omassa verotuksessaaan.

Kotitalousvähennystä ei voi tehdä, jos on samaan aikaan saanut lasten hoitoon muuta tukea, esim. kotihoidontukea. Teillä on vaan käynyt tuuri, että ette ole jääneet kiinni "huijauksesta"!

Alkuperäinen kirjoittaja Höpöhöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja oikeaa tietoa:
Hei,

Kotitalousvähennystä ei voi tehdä, jos on samaan aikaan saanut lasten hoitoon muuta tukea, esim. kotihoidontukea. Teillä on vaan käynyt tuuri, että ette ole jääneet kiinni "huijauksesta"!

Ei koskenut meitä. Kyse ei ollut samasta työsuorituksesta maksettavasta korvauksesta, meillä lapsia neljä joista yhdestä kerralla olen saanut kotihoidontuen. Joten ota selvää asioista ennen kuin puhut huijauksista. Eikä missään sanota että nämä pitää äidin vähentää omassa verotuksessaan, niitä on maksettu myös miehelleni.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä