KOTIRUOKAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VAAVELI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VAAVELI

Vieras
Hei! Meillä tyttö 1.1 v ja ollut melkein purkkiruuilla tähän asti. Toki saanut jo maistiaisia ja totutellut istumaan samaan aikaan ruokapöydässä kuin vanhemmatkin. Ruisleipää, välillä patonkiakin, kurkkua, porkkanaa syönyt hyvin. Millä kotiruuilla olette aloittaneet? Tähän asti olen pelännyt sitä liian suolan antamista enkä ole viitsinyt tehdä monenlaista ruokaa. Me käytämme kyllä itse aika vähän suolaa ruuissa jos ei aura-juustoa lasketa.. Voisiko esim. lasagnea, makaronilaatikkoa, jauhelihaperunavuokaa jo antaa? Siis samaa mitä itsekin syömme. Vai pitäisikö esim. keittää vain vaikka broilerinfileitä ja perunoita, jolloin ei ainakaan tule suolaa mutta ei paljon muutakaan makua?

Anna vaan tytöllesi tavallista kotiruokaa, tuskin pieni suolamäärä on pahasta. Oletko sattumoisin katsonut pilttipurkkien tarroja, yli 1v. ruuissa käytetään meinaan jo suolaa aika paljon. Laita ruokaan vähän suolaa, vanhempien annokseen on sitten sitä helpompi lisätä jos on tarvis. Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo saada maistaa ja syödä kaikennäköistä ruokaa, jotta tottuu uusiin ja erilaisiin makuihin. Aurajuustoakin voit jopa antaa, kunhan annat vain palasen ;) Meillä se oli ainakin herkkua, tyttö nyt 1,5v.

Tai sitten ota ennen ruoan maustamista pieni osa erilleen, minkä annat lapsellesi ja sitten maustat loppuruoan muulle perheelle sopivaksi. Ei tarvii tehä montaa ruokaa.

minä laikuuksissani oon antanu ihan samoja ruokia kuin itekki syöty 1v lähtien. Siis makaronilaatikko, spagetti, muusi-jauhelihalaatikko, ym. jauheliharuuat, kanakastikkeet....sitten jos tulee laitettua itelle vähän erilaista (pitsaa tai kovin maustettuja ruokia) ni keitan tytölle erikseen perunat ja annan niiden kanssa valmiiksi pakkaseen tekemiäni jauheliha tai kanakastiketta. niin ja nyt kun on oltu viikko kipeitä ni taas on alettu ruokahalua houkutella kaupan 4kk kanavihannessoseella :)

Yhteistyössä