kotimaiset mustikat ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mustikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mustikka"

Vieras
keräsin kesällä mustikoita pakkaseen.
mietin jos tekis mustikkarahkaa ja sulattais yhden rasian.
mietin kuitenkin voiko niistä saada listerian?
toksoplasmoosinhan voi (metsässä saattaa kissoja liikkua) mutta tokso kuolee pakkasessa, eli sitä ei sulatetuissa voi enää olla.
mites listerian laita?

:D Syö vaan.

Itse tein tässä rahkaa (rv30) toissavuotisista mustikoista..:P Ei niitä oo raaskinut poiskaan heittää, nyt oli kyllä viimenen pussi. Mä oon paljon varovaisempi esim. lääkkeiden ja lisäaineiden kanssa kun luonnon "omien" myrkkyjen kanssa.. Esikoinen on ainakin ihan terve.;)

Oikeesti. Lue oma kirjoituksesi ja mieti sitten uudestaan, että oletko vähän ylihysteerinen. Toksoplasmoosin riski on niin pieni, että oikein huvitta tää hysteria.

No juuri tänä aamuna laitoin jäisiä mustikoita puuron sekaan ja vetelin poskeen, rv 16+1 nyt siis menossa. Enkä ole edes itse niitä kerännyt, vaan laatikollisen toisen keräämiä ostin torilta ja laitoin pakkaseen. Eikä käynyt kyllä mielessäkään, että jotain haittaa itselleni tai sikiölle sillä tekisin, päinvastoin, eihän terveellisempää aamupalaa voi olla! :)

Ei saa syödä ja varsinkaan omakeräämiä!!! Haloo mikä kuppa niistä vielä tulee ja sikiön tappaa. Ja varmuuden vuoksi kannattaa heittää kaikki muukin mustikoiden saastuttama ruoka pakastimesta pois.