Kotikutsut, ostatteko aina jotain?

• Viestiketjun aloittaja jmh
  • Ensimmäinen viesti
jmh
Kun menette vaate- tai kynttilä- tai tupperkutsuille, tai mille vaan, niin onko teillä aina tapana ostaa sieltä jotain? Tai kun itse järjestätte, niin oletatteko, että kaikki ostaa jotain? Mulla on jotenkin hölmö olo, jos tuppaan jonnekin kutsuille, mutten osta mitään, vaikkei se nyt kiellettyä ole ostamatikaan olla. Tällä viikolla lupauduin me&i kutsuille ja kun netistä selasin uuden malliston, niin mikään vaate ei kyllä silmääni miellyttänyt, eikä hintakaan kyllä, joten tuskin mitään ostan. Ottakoot emäntä nokkiinsa sitten tai ei :)

"Anna"
En, kynttiläkutsut ja Me and I kutsut on ainakin sellaisia että ostamatta on jäänyt, samoin lelukutsuilta osasin lähteä ostamatta mitään...

Me and I kutsujen jälkeen löysin lapsilleni hauskat Wolkkarin pikkubussi paidat Lindeksistä, kutsuilla shopannut ystäväni oli harmissaan ostamiensa vaatteiden laatuun / kokoihin ja ihasteli meidän naperoiden paitoja... meidän lasten paidat (2kpl) oli yhteensä 17 euroa ja sillä ei saanut kutsuilla mitään.

Kotikutsuilla on ihan kivoja kuoseja, malleja ja tuotteita, mutta ne hinnat!

"plop"
Jos muistelen viimeisiä kuutta kutusa joilla olen ollut (Me&I, kynttiläkutsut, meikkikutsut...) niin vain yhdita ostin. Enkä koe siitä huonoa omatuntoa. Joka kutsuilla olen kyllä herkutellut kahvipöydänantimila oikein antaumuksella :D Mie koen ne ähinnä sosiaaisiksi tilanteiksi, joissa pääpaino on höpöttämisellä kyseisistä tuotteista.

"joo"
tottakai. Jos on rahatilanne tai tuote sellainen ettei kiinnosta ostaa, niin jätän menemättä. Koti_myynti_kutsjujen idea on, että myyjä sais provikkaa ja emäntä lahjan

"shihtzu"
Aika usein olen ostanut, mutta jos en jotain mielenkiintoista löydä, enkä tarvi mitään, niin en myöskään osta mitään. Harvassa on nuo kutsut ja ne harva kerrat kun kynttiläkutsuilla käyn, niin kyllä minä silloin jotain ostankin, kun tykkään niistä kynttilöistä.

myy (jä)
en osta joka kerta. Olen myös ollut siellä pöydän toisella puolella enkä todellakaan myyjänä oleta että kaikki kutsuilla olijat ostaisivat jotain. Enkä haluaisi että kukaan potisi siitä huonoa omaatuntoa..

"a.p"
Niin, kyllä mäkin yleensä kynttiläkutsuilla ostan ainakin niitä tuikkuja, ne on niin ihanan tuoksuisia :) mutta en tykkää niistä muista härpäkkeistä :) Ja kerran olen ollut me&i kutsuilla, pari vuotta sitten ja silloin siellä oli ihania vaatteita ja kuoseja, mutta nyt noi kaikki oli ällöjä, joten taidan mennä sinne kahville ja jos rupee nolottaa niin ostan vaikka sellasen sukkapaketin :)

Foortti harmaana
Mä pidän Avon-kutsuja ja mua ei haittaa, jos vieraat ei osta mitään.
Jokainen saa olla ostamatta tai ostaa jos tykkää.
Jos mä olisin sellainen suuttuva-sorttinen tuputtuja, niinkun jotkut konsultit on, niin mä olisin väärällä alalla ja/tai ei mua pyydettäis niitä pitämään kovin pitkään ;)

Ite käyn kanssa kutsuilla ja pidänkin niitä kotonani ja ostan lähinnä sitä, mitä tarvin tai jos on hyviä tarjouksia jostain "lähes tarpeellisesta" yms =)

"hmm"
[QUOTE="Anna";24562661]En, kynttiläkutsut ja Me and I kutsut on ainakin sellaisia että ostamatta on jäänyt, samoin lelukutsuilta osasin lähteä ostamatta mitään...

Me and I kutsujen jälkeen löysin lapsilleni hauskat Wolkkarin pikkubussi paidat Lindeksistä, kutsuilla shopannut ystäväni oli harmissaan ostamiensa vaatteiden laatuun / kokoihin ja ihasteli meidän naperoiden paitoja... meidän lasten paidat (2kpl) oli yhteensä 17 euroa ja sillä ei saanut kutsuilla mitään.

Kotikutsuilla on ihan kivoja kuoseja, malleja ja tuotteita, mutta ne hinnat![/QUOTE]

Mun on pakko sanoa, et itsellä mikään muu vaate ei ole ollut niin pitkä ikäinen lapsilla ku me and i vaatteet...

"vieras"
En osta joka kerta - riippuu ihan tuotteesta ja mitä sillä hetkellä on "härsykkeenä" / tarjouksessa jne. Samoin itse myyjänä en oleta, että kaikki tilaa. Peesaan siinäkin foorttia, että tosiaan ne nokkiinsa ottajat on ihan väärällä alalla ja ura loppuu yleensä aika lyheyeen, kun ei kukaan viitsi sellasia kiukuttelijoita otta esittelemään.
Mutta siitä muistruttaisin sekä emäntänä, että myyjänä, että ILMOITTAKAA, JOS ETTE OLE MENOSSA, oli syy sitten mikä tahansa, sillä
A) Emäntänä on v**mainen olo, jos on olettanut, että ne kaikki 20 naista tulee, koska ei ole ilmoittaneet mitään esteestäkään. Sitten paikalle saapuu 1 ja sitten ne pakasteesta sulatetut pullat saa heittää menemään, kun niitä ei enää uudestaan voi pakstaa... Jep, suurin osa varmaan leipoo ihan tuoretta, mutta näitäkin on ja ajtuksena, minkälaista mielipahaa emännälle saatatte aiheuttaa - ette itsekään tykkäis viskata yht' äkkiä suurta määrää hiikihatussa leipomia pullia roskiin....
B ) Myyjän näkökulmasta katsottuna on myös ikävä ajaa mahdollisesti jopa sata kilometriä turhaan, kun ajoissa esteestä ilmoittamalla, tältä olis vältytty ja emännän kanssa olis voinut sopia toisista järjestelyistä. Jos pyörin itsekin "omissa porukoissa" ( = tutussa emäntäpiirissä ) tässä oman kylän maisemissa, se ei haittaa, koska jään mielelläni sitten muutenkin "juoruamaan" emännän kanssa kaffekupin ääressä, kun kerran muutenkin tunnemme.

Olen kutsujalle ilmoittanut että todennäköisesti en osta sitten mitään, mutta olen silti saanut kutsun tulla paikalle..yhden kerran ostin tupperin nokkamukin, mutta muuten noilla kutsuilla (tupperi/kynttilä) olen vain nähnyt mauttomia ja ylihintaisia hirvityksiä, joita en vain kenenkään muun mieliksi varmana ostaisi.

Omia kutsuja en ole pitänyt, ei ole mun juttu.

"vieras"
[QUOTE="qwer";24563889]Pullat saa pakkaseen, mutta emäntä saa sitä paremmat edut mitä enemmän vieraat ostaa. Ainakin joillakin kutsuilla.[/QUOTE]

Toisilla kutsuilla etu taas tulee paikalla olevien vieraiden mukaan, kuten esim. me&i, joten todellakaan ostopakkoa ei ole, mutta on kiva jos vieraita saapuu paikalle. Tosin sellaisilla vierailla kukaan ei tee mitään, jotka julistavat suureen ääneen, että "minä en ainakaan ihan periaatteesta osta, on niin kallista". Nämä vieraat voisivat aina jättää tulematta, niin muilla on sitten mukavaa. :D

Kynttiläkutsuilta en osta mitään. Ja oon sanonut sen emännälle jo etukäteen, en tykkää niistä yhtään. Mutta menen paikalle turinoimaan.
Me&i kutsuilta oon ostanut, kait aina ja niitä pidän itsekin. Mutta en väkisin ostaisi, jos en tykkäisi.

Kesällä olin todella surkeilla alusvaatekutsuilla ja menin sinne suurin odotuksin. Petyin, enkä ostanut mitään.

Summa summarum, en osta aina, jos ei tuote miellytä. Enkä emäntänä todellakaan odota, että kaikki vieraat ostaisi jotain. :)

Jos tiedän jo valmiiksi, etten pidä myytävistä tuotteista (esim. Partylite-kutsuille mua ei saisi kirveelläkään uhaten), en mene kutsuille ollenkaan. Joskus olen mennyt, vaikken ole varma, ostanko mitään - lopputulos on vaihdellut.

Emäntänä en tosiaankaan loukkaannu siitä, jos joku vieraista jättää ostokset väliin. Eihän se minulta ole pois!

5lasta2aikuista
Sen kerran mitä erilaisilla kutsuilla olen ollut, niin itselle on tullut "pakko ostaa" olo (varmaan oma vika) emännät on olleet kaikki jees. Mutta en siis periaatteestakaan osta niin kalliista juttuja mitä noissa lähes aina myydään, että en edes käy kutsuilla. Vastaan kyllä viesteihin että en tule juhliin, mutta yleensä olen jo ennen tehnyt kantani selväksi, kutsuilla en käy.
En tajua miksei voi pyytää muuten ystäviä, vaikka nyyttereiden, kynsienhoidon, pelien, höpöttelyn merkeissä, miksi pitää "pakkomyydä".

nykyisin kun joku kutsuu minut moisiin kekkereihin, ilmoita kutsujalle, että mä voin tulla paikalle jos se niin haluaa. mutta että mä en osta mitään. vuoden olen nyt ollut ostamatta yhtään mitään näistä kutsuista, kun huomasin, että ne tuotteet ei ole sen kummempia kuin kaupassa, ja että ne on vaan pelkkää rahastusta

"vieras"
Mä jätän kutsut useimmiten jollain tekosyyllä kokonaan välistä.

Tupperin kutsuilla mulla oli joskus joku itsekeksimäni hintaraja olikohan 30e jolla ajattelin että voin ostaa. No sillä rahalla ei saanut yhtään mitään koko kuvastosta ;) Ostamatta jäi. Oli ihan hyvä opetus, että ne oikeasti on aika kalliita.

Meandi vaatteita ostaisi jos saisin kutsun ja siellä olis kivoja, mtuta en oo koskaan lastenvaatekutsuille päässyt.

"Hmm"
[QUOTE="vieras";24564251]Mä jätän kutsut useimmiten jollain tekosyyllä kokonaan välistä.

Tupperin kutsuilla mulla oli joskus joku itsekeksimäni hintaraja olikohan 30e jolla ajattelin että voin ostaa. No sillä rahalla ei saanut yhtään mitään koko kuvastosta ;) Ostamatta jäi. Oli ihan hyvä opetus, että ne oikeasti on aika kalliita.

Meandi vaatteita ostaisi jos saisin kutsun ja siellä olis kivoja, mtuta en oo koskaan lastenvaatekutsuille päässyt.[/QUOTE]

No tää on ihan täyttä paskaa jos raja on 30 eur.
Ja ei, en ole mikään Tupperimyyjä tai asiantuntija mutta paljon siellä on tuotteita alle 30 tai 20 eur.

Yhteistyössä