Kotikonsteja närästykseen?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
yksinkertaista
glutamaarit ovat närästyslääkkeiden vastavaikuttajia, ne pois. Ja tietysti muutkin hapot, kuten askorbiinihappo. se närästää kamalasti, luonnon c-vitamiini ei yhtään- ja hiivauutteet pois kans - nehän on glutamaatteja-
 
Mahahappojen neutralointi johtaa vain toisenlaisiin ongelmiin. Ala karppaamaan.
Pakko sanoa tähän, että kyllä mulla närästää karppauksesta huolimatta. Närästys johtunee siitä, että ruokatorvi/mahan portti on puristuksissa.

Ap saahan tuota kokeilla vaikka mitä, mulla ei valitettavasti mikään kotikikka. Mutta käy huomenna apteekista hakemassa Gavisconia ja koita sitä.
 
dndsjbcj
Mahahappojen neutralointi johtaa vain toisenlaisiin ongelmiin. Ala karppaamaan.
Mua niin ärsyttää tällaiset! Itse karppaisin koko ajan, ellei vatsa pistäisi vastaan. Tulee niin hirveät närästykset!

Sitä ruokasoodaa ei saisi litkiä raskaana, koska oli joku vaara... joku komplikaatio mitä se liika soodan aine aiheuttaa. Nyt ei tule päähän mikä se oli. Mut tosiaan, EI RASKAANA!
 
"insku"
Juuppista, minulla on palleatyrä ja krooninen refluksitauti ja karppaaminen loppui kyllä nopeasti, kun oli koko ajan niin kova närästys ja oksetti! Mahanportti päästää vain 10 g rasvaa tunnissa lävitse eli jos syö paljon rasvaa kerrallaan, ruoka jää lillumaan mahaan ja närästys on kova jos on siihen taipumusta. Proteiinipitosella ruualla on sellainen ominaisuus, että se lujittaa mahaportin sulkijaa, joten se on kyllä hyvästä.

Sooda on hyvä pika-apu, jos ei ole raskaana. Muuten suosittelisin maitoa tai veden juomista. Vesikin hillitsee närästystä, jos sitä tissuttelee pikku hiljaa koko ajan. Piimää näkee silloin tällöin suositeltavan närästykseen, mutta minä väitän että se joka sitä suosittelee, ei kärsi närästyksestä vaan jostain muusta (esim. hapottomasta mahasta). Jos ongelmana on happaman nesteen nousu ruokatorveen, siinä ei todellakaan auta happaman nesteen juominen!
 
mä luin joskus, että molkosan-juomalla on joku joskus saanut närästyksen kuriin. tiedä sitten. sehän on hapan juoma, mutta on tehty maitohappokäymisellä.

Liittyisiköhän se siihen, että normalisoi suolen toimintaa.
 
"insku"
mä luin joskus, että molkosan-juomalla on joku joskus saanut närästyksen kuriin. tiedä sitten. sehän on hapan juoma, mutta on tehty maitohappokäymisellä.

Liittyisiköhän se siihen, että normalisoi suolen toimintaa.
Veikkaisin myös että liittyy yleiseen ruuansulatuksen paranemiseen/nopeutumiseen. Äkilliseen närästyskohtaukseen en suosittele Molkosania enkä mitään muutakaan hapanta.
 
Minulla on ollut närästystä taino arvelen että oisi närästys niin kestänyt jo 5päivää ja rennie on loppu mikä auttaisi olen juonut maitoa ja vettä ja itsetehtyä mustikka soppaa mutta mikään ei auta alan jo epäillä että tämä ei ole närästystä.kertokaa kotikonsteja ja että miten nopeasti ne helpottavat ?kiitos ! :)
 
"Heivaan"
Moi. Nyt on noin viikko ollut kamalaa ja ahdistavaa vatsakipua, eityisesti yöllä ja muuten makuulla. Uskon siis, että kyse on närästyksestä. Olen syönyt vähän jugurttia ja juonut mustikkasoppaa + samariinivettä, mutta ei mikään oikein tunnu auttavan. Mummu antoi jotain aspiriinijuttua, sekään ei auttanut. Jos herään yöllä, niin on tosi hankalaa saada taas unta, ja jos on jotain herkkua tarjolla niin on kurjaa kun ei oikein voi syödä. Itse kaipaisin kotikonsteja, koska kauppaan en nyt pääse. Täältä muuten löytyy vähän tietoa: http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00052 ja http://www.itsehoitoapteekki.fi/Ajankohtaista1/Tiedotteet/Mista-narastys-johtuu/ . Toivon että joku sai apua noista linkeistä. :) Hei ja jos vastaatte ja tahdotte minun näkevän vastauksen, niin lähettäpääkä mailia: mutanttijou@gmail.com
 

Yhteistyössä