Kotikonsteja kasvojen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kasvojen iho sekaihoinen. Nyt viikon rasvoittunut niin että kun aamulla herää kasvot tahmean tuntuiset. Leuka kukkii (se pahin alue yleensäkin) .

Olisko jollakin kotikonsteja tän ihon kuntoon saamiseksi? En meikkaa. Välillä kuorin/puhdistan ja rasvaankin mutten juuri muuta. Yleensä vesipesu.

Saa antaa kotikonsteja myös hiusten, jalkojen ym hoitoonkin.

Millä rasvaat? Se on tärkein osa. Kosteustuote voi tukkia ihoa tai vastaavasti tukea sen "hengittämistä". Itse käytän jojobaöljyä, jota suositellaan rasvoittuvalle iholle. Se sitoo kosteutta iholle - ei kosteuta sinänsä. Se muistuttaa lähinnä ihon omaa tuotantoa. Jotkut käyttävät muita puhtaita luonnonöljyjä.

Mineraaliöljyä ja silikonia sisältäviä tuotteita kannattaa välttää, sillä niiden ajatellaan tukkivan ihoa. Omalla kohdallani tämä väite pitää täysin paikkaansa.

[QUOTE="vieras";28790692]Millä rasvaat? Se on tärkein osa. Kosteustuote voi tukkia ihoa tai vastaavasti tukea sen "hengittämistä". Itse käytän jojobaöljyä, jota suositellaan rasvoittuvalle iholle. Se sitoo kosteutta iholle - ei kosteuta sinänsä. Se muistuttaa lähinnä ihon omaa tuotantoa. Jotkut käyttävät muita puhtaita luonnonöljyjä.

Mineraaliöljyä ja silikonia sisältäviä tuotteita kannattaa välttää, sillä niiden ajatellaan tukkivan ihoa. Omalla kohdallani tämä väite pitää täysin paikkaansa.[/QUOTE]

En siis rasvaa kovin usein. Yleensä vain tuon kuorinnan jälkeen ja ihan tavallista perusrasvaa sillon käyttänyt.
Ei ole nyt investoida montaa kymppiä kasvonhoitotuotteisiin joten ne kotikonstit olis tervetulleita.
Kierukka laitettu neljä kk sitten, en tiedä johtuuko tämä rasvoittuminen hormonitoiminnasta. Aikaisemmin iho alko kukkimaan menkkojen aikaan.

Minä tarvitsen pesuainetta, että vastaavanlainen ihoni pysyy kunnossa. Samoin säännöllinen kuorinta auttaa tosi paljon. Välillä voi käyttää savinaamiota ja finneihin toimii paikallishoitona tea tree-öljy. Kuuma ilma saa minunkin ihoni rasvoittumaan enemmän, mutta ei se ole ongelma. Rasva pestään vaan aamulla pois. Toisaalta kostea ilma tasoittaa ihon pintakuivuutta hyvin.

Käyttämäni tuotteet:
Lavera Neutral puhdistusvaahto
Boots No 7 Total Renewal Microdermabrasion (tehokkaampi kuin tavallinen kuorinta)
Aqualan/ Aqualan L/ i+m Naturkosmetik Freistil Moisturizer (joku noista, aina! levitettynä kostealle iholle)
Argital savinaamio
tea tree-öljy

[QUOTE="vieras";28790724]Minä tarvitsen pesuainetta, että vastaavanlainen ihoni pysyy kunnossa. Samoin säännöllinen kuorinta auttaa tosi paljon. Välillä voi käyttää savinaamiota ja finneihin toimii paikallishoitona tea tree-öljy. Kuuma ilma saa minunkin ihoni rasvoittumaan enemmän, mutta ei se ole ongelma. Rasva pestään vaan aamulla pois. Toisaalta kostea ilma tasoittaa ihon pintakuivuutta hyvin.

Käyttämäni tuotteet:
Lavera Neutral puhdistusvaahto
Boots No 7 Total Renewal Microdermabrasion (tehokkaampi kuin tavallinen kuorinta)
Aqualan/ Aqualan L/ i+m Naturkosmetik Freistil Moisturizer (joku noista, aina! levitettynä kostealle iholle)
Argital savinaamio
tea tree-öljy[/QUOTE]

Mistä tuota tea tree öljyä saa ja minkä hintaista?

Osta nyt ainakin Sebamediä apteekista puhdistukseen. Säännöllinen puhdistus on oleellista. Puhdistuksen jälkeen perusvoidetta iholle. Joskus rasvoittumisen taustalla on pintakuivuus. Vaihda tyynyliina usein.

[QUOTE="a p";28790746]Mistä tuota tea tree öljyä saa ja minkä hintaista?[/QUOTE]

Luontaistuotekaupat myyvät, samoin Kärkkäisellä olen nähnyt. En ihmettelisi vaikka saisi jostain marketeistakin. Maksaa muutaman euron sellainen pikkuinen pullo (10 ml?), joka on tosi riittoisa.

[QUOTE="vieras";28790801]Sebamed on aika tujua tavaraa eli pesee vähän liikaakin. Pitää ainakin laimentaa.[/QUOTE]

Sillä mä sain aikoinaan rauhoitettua ihoni, ihotautilääkärin ohjeiden mukaan. En laimentanut, mutta voi olla, että mun iho oli pahempi tapaus.

Nykyään mulla tosin ihan erilaiset aineet käytössä, mutta tuolloin Sebamed tehosi hyvin. Ja oli huomattavasti halvempaa kuin nykyiset tuotteeni.

Kokeilusta ei haittaa ole ja tuonhan voi käyttää kropan pesemiseen, jos ei sovi. Karkkipäivä-blogistin suosikkikasvojenpesuaine, vaikka ei ole edes rasvoittuvaihoinen.

Ei alkoholia, silikonia, mentholia eikä hajusteita. Ihon pesu rasvalla/puhdistusmaidolla, satunnaisesti salisyylihappokasvovettä ja kosteutus öljyllä, esim argan on oikein hyvää.

Kuorinta kerran-pari viikossa kookosöljy-kahvinpuruseoksella. Huuhdellaan lämpimällä vedellä ja kuivataan, iho jää ihanan pehmeäksi. Tarvittaessa myös rasvaan kookosöljyllä.

Yhteistyössä