Kotikonsteja hammaskivun lievittämiseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manta76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

manta76

Aktiivinen jäsen
15.05.2004
4 547
1
36
Lammi
Jokin aikaa sitten miulta lohkes hammas eikä sen enempää ole oirehtinut. Silloin oli vielä kaiken maailman kiireitä, joten pääsi unohtumaan moinen.

Nyt sitten tänään tuossa aamupäivällä alkoi koskemaan oikein urakalla. Puhuminen tekee tuskaa, syömisestä puhumattakaan...tukee laihdutusta ;) .

Mutta vitsit sikseen. Mies varasi mulle ajan, mutta sekin on vasta huomisaamuna. Miten mie pärjään sinne asti tän järjettömän kivun kanssa? Edes 1 g:n Panadol ei auta kuin hetkellisesti.

Onkos teillä muilla mitään kotikonstia millä tota kipua vois vähän lievittää vai pitääkö mun lähteä päivystyksestä hakemaan jotain vahvempaa särkylääkettä?

Suosittelisin menemään päivystävälle hl:lle. Hammassärky voi olla kivuista pahimpia, kun se oikein kunnolla yltyy. Nyt soitat ja vaadit päästä hl:lle vielä tänään.

Mulle kävi jouluna noin ja siellähän oli reikä siellä mistä lohkesi ja kipu ihan kamala |O

Kävin ihan peruslääkärillä ennen kuin pääsin hammaslääkärille ja se määräsi ottamaan yhden buranan ja yhden panadolin..auttoi hieman paremmin särkyyn..ja sitten lievitti hampaidenpesu,kylmän/lämpöisen pitäminen poskella..

koitahan jaksaa huomiseen! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelisin menemään päivystävälle hl:lle. Hammassärky voi olla kivuista pahimpia, kun se oikein kunnolla yltyy. Nyt soitat ja vaadit päästä hl:lle vielä tänään.

Kun just päivystävältä hampparilta aikaa kysyttiin ja sieltä sanottiin ettei ole yhtään aikaa ja tulijoita ois enemmän kuin ehditään ottaa.
Tk:sta varmaan saa jotain ensiapua.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:

Kun just päivystävältä hampparilta aikaa kysyttiin ja sieltä sanottiin ettei ole yhtään aikaa ja tulijoita ois enemmän kuin ehditään ottaa.

Niin ne sanoo aina. Täytyy vaatia. Itket ja vollotat puhelimessa ja sanot ettet yksinkertaisesti pysty olemaan kivun kanssa. Ei ne voi toista vaatia olemaan sietämättömän kivun kanssa.

Jos sulla tota septidiniä niin kurlaa sillä ettei sinne nyt pääs viel pöpöjä jos on reikäkin siellä.
Sitten tosiaan kylmää (tai kuumaa) poskelle, mulla toimii kylmä, avokilla kuuma. mobilaattia voit myös kokeilla laittaa poskeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilomami:
Mulle kävi jouluna noin ja siellähän oli reikä siellä mistä lohkesi ja kipu ihan kamala |O

Kävin ihan peruslääkärillä ennen kuin pääsin hammaslääkärille ja se määräsi ottamaan yhden buranan ja yhden panadolin..auttoi hieman paremmin särkyyn..ja sitten lievitti hampaidenpesu,kylmän/lämpöisen pitäminen poskella..

koitahan jaksaa huomiseen! :hug:

Meil onneks sattu olemaan kaapissa noita miehelle määrättyjä Panadoleja jotka tosiaan hetken auttaa, mut sit taas särkeekin. Kylmää ja kuumaa oon pitänyt kuten myös pitänyt puhtaana, mut tiedä sitten mikä siellä nyt on.
Yks lekuri pari vuotta sitten sanoi että koko hammas pitäis vetää pois.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:

Niin ne sanoo aina. Täytyy vaatia. Itket ja vollotat puhelimessa ja sanot ettet yksinkertaisesti pysty olemaan kivun kanssa. Ei ne voi toista vaatia olemaan sietämättömän kivun kanssa.

Itkeminen onnistuu...mut puhuminen ei. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Muista toki, että 20 grammaa parasetamolia riittää tuhoamaan maksasi.

Kiitos tästä infopläjäyksestä. Kyl mie ihan annostuksissa aion pysyä, vaikka kuin kipeä olisinkin. Nyt on taas paljon siedettävämpi olo eikä koske tällä hetkellä yhtään. Josko sitä pärjäis aamuun asti kun vielä yhden lääkkeen ottaa ennen nukkumaan menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Viskiä purskuttele suussasi ja niele jonkin ajan kuluttua. Sitten vain uusi annos. Puuduttaa kivasti ja vähän ajan päästä olet niin tuiterissa, ettet piittaa koko särystä.

:D

Vaalea "pullaleipä" auttaa joskus... Pelkkä se leipä siis.

Yhteistyössä