Kotihoito ja taaperon television katselu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja app
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

app

Vieras
Ei ole aikaisemmin ollut ajankohtaista, mutta nyt lasta 1v 5kk on alkanut kiinnostamaan muumit siinä määrin että käy pyytämässä aina välillä pyörimään. Paljonko annatte katsoa taaperon televisiota? Toki ideaali on ei yhtään, mutta itse en saa mitään muuten kotona tehtyä. Aamuisin pistän yhden jakson pyörimään että saan tiskattua, laitettua lounaan, pedattua, ja juotua kahvin. Iltapäivällä on melkein pakko pistää toinen jakso pyörimään että saan tehtyä ruoan ennen miehen kotiin tuloa (syödään kaikki yhdessä viiden pintaan, menee liian myöhäiseksi jos odotellaan miestä kotiin).

Onko lähemmäs 1h liikaa tämän ikäiselle? Tuntuu aika paljolta.... Muuten leikkii, lukee kirjoja kovasti, käydään puistossa ja pihalla, kirjastossa, uimassa ja avoimessa päiväkodissa.

Pienin on 2v ja katsoo isompien kanssa aamulla vajaan tunnin ylen aamuohjelmia ja illalla pikkukakkosen. Katsominen ei ole sellaista aktiivista koko aikaa tuolla pienimmällä. En ole ollut kovin fanaattinen tässäkään asiassa. Ei tuosta kertomastasi määrästä pilalle mene:) Laatu ratkaisee. Esim Pipsa possu, puuha pete ja postipate ovat hyviä pienelle katsojalle.

Mun mielestä ei ole ideaali ettei saa katsoa yhtään telkkaria. Ei telkkari itsessään mistään helvetistä ole. Kyllä meillä muumeja saa katsoa sen 1-2 jaksoa päivässä ihan ilman mitään tunnontuskia.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Meillä pienin on katsonut ihan vauvasta, heti kun on itseään alkanut kiinnostaa. Isommat kun katsoo kuitenkin, niin siinä se on katsonut samalla. Olisko noin tunnin päivässä, joskus enemmänkin. En koe että siitä mitään haittaa olis, on kuitenkin kaikki kotihoidossa, joten keritään vaikka kuinka paljon kaikkee muutakin. Ja noista ohjelmista ne on keksinyt kivoja leikkejäkin!

Meillä 2v 2kk vanha poika, muumeja katsottu 1,5v iästä. Nykyään myös puuhapeteä, latelammasta ja postimiespatea. Meillä katsotaan aamuisin n. 1 h näitä ohjelmia, lisäksi pari jaksoa päivällä ja ehkä muutama illalla. Huono omatunto tästä on joo, vaikka muutakin tehdään. Tuskin tästä saadaan vähennettyäkään, kun tämä kuopus kohta puolin syntyy.. Tempperamentiltaan poika vaativa ja vaikka nykyään jo hetken osaa itsekseen leikkiä, ei silti kotihommat hoidu multa, jos ei hetken rauhaa saa. Ehkä olen vain huono tässä äitiydessä. Yritetään pitää tv katselu max 1,5- 2h päivässä. Muuten ei tv koskaan auki. Sadepäivinä tekee tiukkaa, mökillä menee ilman kun ei tv:a...

Alkuperäinen kirjoittaja näin meil;26751132:
Meillä 2v 2kk vanha poika, muumeja katsottu 1,5v iästä. Nykyään myös puuhapeteä, latelammasta ja postimiespatea. Meillä katsotaan aamuisin n. 1 h näitä ohjelmia, lisäksi pari jaksoa päivällä ja ehkä muutama illalla. Huono omatunto tästä on joo, vaikka muutakin tehdään. Tuskin tästä saadaan vähennettyäkään, kun tämä kuopus kohta puolin syntyy.. Tempperamentiltaan poika vaativa ja vaikka nykyään jo hetken osaa itsekseen leikkiä, ei silti kotihommat hoidu multa, jos ei hetken rauhaa saa. Ehkä olen vain huono tässä äitiydessä. Yritetään pitää tv katselu max 1,5- 2h päivässä. Muuten ei tv koskaan auki. Sadepäivinä tekee tiukkaa, mökillä menee ilman kun ei tv:a...

Mulla tosin jo 3 v., mutta parivuotiaana jo kotihoidossaan ollessa varmaan tuon verran katseli. Myöskin temperamentiltaan vaativa, lisäksi erittäin vilkas, sata lasissa koko ajan. Kotityöt olisi olleet taaperoiässä hankalia koska poika yltyi riehumaan ja tekemään ties mitä ihan hetkessä.

Jos kotihoidossa oleva lapsi katsoo aamulla ja illalla pikkukakkosen, siitä tulee jo 2 h päivässä. Silti joka päivä käytiin kaksi kertaa ulkona, ja sisällä luettiin, leikittiin, piirreltiin yms. En edes tajua miksi lapsi menisi "pilalle" tv:m katselusta, jos katsoo ainoastaan ikäisilleen tarkoitettuja ohjelmia? Kyllä se ainakin vilkkaalle lapselle on joka päivä tervetullut rauhoittumishetki.

Yhteistyössä