Kotihoihodosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiree

Vieras
Auttakaahan nyt.. Olen palaamassa tammikuussa takaisin töihin ja lapsen eläkkeellä oleva mummo on luvannut huolehtia lapsesta kun olemme töissä, eli ei tarvitse pientä viedä vieraalle hoitoon.

Ilmeisesti haen siis kotihoidontukea?

Kelan papereihin pitää laittaa lapsen hoitajan nimi, niin voiko se vaikuttaa mummon eläkkeeseen jotenkin? Haen tukea siis omalla nimelläni. Emme aio palkata mummoa meille, eli maksaa siihen liitttyviä maksuja. Hän siis hyvää hyvyyttään haluaa hoitaa pientä. Korvaamme avun toki toisin.

Mietinkin että siis onko Kelalle ihan ok että lapsi on mummonsa hoivassa päivät ja maksaa meille kotihoidontuen?

Kellään kokemuksia?/ Parempaa tietoa?

sinulla on oikeus lapsenhoidon tukeen vaikka itse olisitkin töissä, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. en laittaisi mummon nimeä hoitajaksi koska silloin voi vaikuttaa eläkkeeseen.

Se on ihan sama miten lapsen hoidatte kunhan on pois kunnallisesta hoidosta. Eli ei tartte selvitellä mitään että kuka hoitaa. Meilläkin hoidettiin lapsi kotona kun meillä eri työajat. Haet vaan omalla nimelläsi sen kotihoidontuen, ei sitä mummoa tartte siinä edes mainita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne voivat kelasta lähettää kyselyn siitä, kuka lasta hoitaa. Näin mulla silloin kun aloitin perhepäivähoitajana (ja hoidin siis itse)

sitten?Ei ne peruuta kh:ta laittaa paperiin että vanhemmat niin mä tein ja isovanhemmat hoiti

saat kotihidontuen, ei se niille kelassa kuulu kuka lasta hoitaa... kunhan ei oo kunnallisessa hoidossa... voihan se olla et te vanhemmat vaiks hoidatte, jos toisel aamuvuoroo ja toisella iltavuoroo, niin ei tarvi erillisii hoitajii... niin meil oli, joskus tietysti mummi hoiti tai kummi...

Yhteistyössä