Kotihoidontuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cosmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cosmo

Aktiivinen jäsen
19.12.2008
3 801
0
36
Miltä ajalta kotihoidontukea voi hakea, haetaanko sitä kuukaisittain vai voiko hakea pidemmältä ajalta? Sähköisestä hakemuksesta kyse.

Millaiset tulorajat on hoitolisässä, miehen tulot kai siihen vaikuttaa?

Kiitos, jos joku osaa auttaa. :heart:

Haetaan koko ajalta, eli esim. vanhempainloman päättymisestä siihen asti, kun lapsi täyttää 3v tai on tarkoitus laittaa päiväkotiin tms. Hoitolisän tulot oli mun mielestä ihan kohtuulliset, eli siellä on kaavio niistä maksimituloista, millä ei enää kannata hakea hoitolisää. Hoitolisää voi hakea max 6 kk taaksepäin, mutta voi hakea siis kerrasta jo koko sille ajallekin, kun sitä tarvitsee. Riippuu siitä, miten muuttumattomat tulot miehelläsi on. Jos itse teet esim. viikonlopputöitä, ne lasketaan myös tuloihin.

sitä saa takautuvasti puolivuotta ja sinne asti saapi hakea kunnes nuorin täyttää kolme vuotta! ja ne tulorajat ja esimerkit hoitolisästä näät kelan sivuilta ja juu miehen tulot vaikuttaa... ei muuten tarvi olla mikkään häävit tulot jotta sitä ei ees saa :/

kotihoidon tukea saa alle kolmevuotiaalle lapselle joka ei ole kunnallisessa tai yksityisessä hoidossa. Kenenkään tulot ei vaikuta mitenkään. Hakemus van sisään ja tukea tulee kunnes lapsi kolme tai menee hóitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Haetaan koko ajalta, eli esim. vanhempainloman päättymisestä siihen asti, kun lapsi täyttää 3v tai on tarkoitus laittaa päiväkotiin tms. Hoitolisän tulot oli mun mielestä ihan kohtuulliset, eli siellä on kaavio niistä maksimituloista, millä ei enää kannata hakea hoitolisää. Hoitolisää voi hakea max 6 kk taaksepäin, mutta voi hakea siis kerrasta jo koko sille ajallekin, kun sitä tarvitsee. Riippuu siitä, miten muuttumattomat tulot miehelläsi on. Jos itse teet esim. viikonlopputöitä, ne lasketaan myös tuloihin.

Kiitos paljon sinulle. :flower:

Yhteistyössä