Kotihoidontukea on nostettava. Allekirjoita adressi

• Viestiketjun aloittaja hyvällä asialla
  • Ensimmäinen viesti
"perla"
Olen 100% sitä mieltä että kotihoidontukea tulisi korottaa, mutta tämä on kovin epärealistinen aloite.
Tässä vaaditaan tuplasti rahaa nykyiseen verrrattuna + lapsikorotukset kaikista alaikäsistä lapsista. Ja vielä kaupan päälle subjektiivisen päivähoito-oikeuden poisto ja kuntalisien poisto. Ainakin tähdätään korkealle, mutta liian korkealle että esim. minä aloitteen allekirjottaisin.

mieh
Ei tarvii nostaa. Jokainen tehköön lapsia sen mukaan mihin on varaa. Etukäteen voi myös säästää.

Olishan se ihanaa, jos tuki ois isompi, mutta ootteko miettiny, mistä ne rahat revitään? Joku 50 euroa ei tunnu kotiäidin pussissa pätkääkään ja 200 euron korotus ois jo niin iso, että siinähän ois valtio kohta konkurssista.

Eli ei nosteta!

t. kotiäiti itsekin

npo
Tässä on myös se takana, että nykyään moni jättäytyy työttömäksi, jotta saa sen paremman tuen. Itse tiedän tällä hetkellä (itseni lisäksi) yhden kodinhoidontuella elävän ja 5, jotka jättäyty työttömiksi. Itsekkin houkuttanut toi työttömäksi jättäytyminen, mutta tähän asti olen onnistunut saamaan osa-aika hommia.

"vieras"
Ei tarvitse nostaa. Jos sitä rahaa enemmän halajaa, niin töihin mars. Ei valtion kuulu lyödä meidän käteen kultalusikkaa tai meitä kalliisti elättää. Nykyinen kodintuki on aivan riittävä TUKI.

Jos johonkin pitäisi rahaa enemmän laittaa, niin vanhusten hoitoon. Jospa sen laatu sitten paranisi..

- myöskin kotiäiti

"nallekarkki"
Kuntalisän poiston vaatimista en ymmärrä. Sen poistosta ei kukaan hyödy, mutta moni menettää. Mikä siinä siis on ideana? Jos minä en saa nallekarkkia, niin et saa sitten sinäkään-ajatusta en aikuisilta ihmisiltä ymmärrä.

"perla"
[QUOTE="nallekarkki";27690751]Kuntalisän poiston vaatimista en ymmärrä. Sen poistosta ei kukaan hyödy, mutta moni menettää. Mikä siinä siis on ideana? Jos minä en saa nallekarkkia, niin et saa sitten sinäkään-ajatusta en aikuisilta ihmisiltä ymmärrä.[/QUOTE]

Ideana siinä ois "valtakunnallinen tasa-arvo lapsiperheiden välillä". Toisaalta kukaan ei tarttis kuntalisiä jos kotihoidontukea tippuis kaikille yli 600€/kk + mahdolliset lapsikorotukset.

mä...
En allekirjoita. Keneltä ap olisi valmis ottamaan pois, jotta itse saisi leveämmän elämän tekemättä mitään? Vanhuksilta pois pari hoitajaa, mitäpä sillä väliä vaikka uisivat omassa paskassaan muutaman lisätunnin, kunhan ap saa ostaa meikkinsä ja vauvalehtensä? Lapsilisääkään ei tarvitsisi maksaa kuin kahdesta, loput jokainen elättäköön ihan itse.

kotiäiti pahempi, kuin työtön
Miksi se on aina niin, että työttömät ansaitsee tukensa, mutta kotiäidit ei saa saada samaa, koska kotiäitiys on oma valinta... Ku onhan se työttömyyskin todellisuudessa monien oma valinta! Paskanjauhantaa on, että korkeesti koulutetun ei kuuluis ottaa vastaan paskaduunia ym. Joko lasketaan työttömyystuet yhtä alas tai sitten sallitaan muille samat tuet! Kyllä mä nykysellä kodinhoidontuella toimeen tulisin, mutta ottaa vaan pirusti päähän, että toiset saa lorvia kotona (ilman velvotteita lastenhoidosta) yli puolet paremmilla tuilla!

nooo
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27690801:
En allekirjoita. Keneltä ap olisi valmis ottamaan pois, jotta itse saisi leveämmän elämän tekemättä mitään? Vanhuksilta pois pari hoitajaa, mitäpä sillä väliä vaikka uisivat omassa paskassaan muutaman lisätunnin, kunhan ap saa ostaa meikkinsä ja vauvalehtensä? Lapsilisääkään ei tarvitsisi maksaa kuin kahdesta, loput jokainen elättäköön ihan itse.
Hohhoi ei kai kukaan järkevä vanhustenhoidosta ole säästämässä.

"alma"
[QUOTE="perla";27690795]Ideana siinä ois "valtakunnallinen tasa-arvo lapsiperheiden välillä". Toisaalta kukaan ei tarttis kuntalisiä jos kotihoidontukea tippuis kaikille yli 600€/kk + mahdolliset lapsikorotukset.[/QUOTE]

Onhan kuntien veroasteessa, asuntojen hintatasossa ja palveluissakin valtavia eroja, joten vähän hassua vedota tasa-arvoon. Veikkaan, että kateus on suurin syy.

• Tykkää
Reactions: dipt
"Piparnakkeli"
Pyh. Mieluummin kehitetään tukia jotta nuoret saavat käytyä koulunsa loppuun, kuka ties mieluusti keskittyen vain opiskeluun, saavat sitten nuorina jo paperit ja pääsevät työelämään. Perheellisten opiskelijoiden tukia voisi myös katsoa uudelleen. Jos rahat ei riitä nykyisillä tuilla ja omalla työpanoksella perheen elatukseen niin sit siveysvyöt kunniaan.

• Tykkää
Reactions: dipt
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti pahempi:
ottaa vaan pirusti päähän, että toiset saa lorvia kotona (ilman velvotteita lastenhoidosta) yli puolet paremmilla tuilla!
Ihan omasta halustasi sinä olet niitä muksuja tehnyt, eikö? Turha olla katkera siitä että joku on tehnyt erilaisen valinnan.

"vieras"
En allekirjoita, vaikka olen ollut nyt kotona kuusi vuotta. Meille nykyinen kotihoidontuki on ihan riittävä. Jos se ei riitäisi elämiseen niin sit menisin töihin. Ei kai yhteiskunan ole tarkoitus maksaa kokonaan kotona oloa.

"perla"
[QUOTE="alma";27690973]Onhan kuntien veroasteessa, asuntojen hintatasossa ja palveluissakin valtavia eroja, joten vähän hassua vedota tasa-arvoon. Veikkaan, että kateus on suurin syy.[/QUOTE]

Tää tasa-arvo-pälätys oli ihan alotteen tekijöiden kertoma syy tähän, kuhan sitä toistin.

"vieras"
en allekirjoita, vaikka hoidan itsekin lastani kotona kotihoidontuella. Kotihoito on vanhempien oma valinta ja jos ei ole varaa elää puolison tuloilla+kotihoidontuella niin silloin ei pidä jäädä kotiin, tai sitten voi jäädä kotiin mutta tehdä esim. iltaisin osa-aikatyötä josta tienaa sitten vähän ekstraa. Ikävää, mutta totta. Ei valtion tarvitse maksaa kotiäideille näiden omista valinnoista kun kotiäitiydelle on vaihtoehtojakin olemassa.

"vieras"
Miksi se on aina niin, että työttömät ansaitsee tukensa, mutta kotiäidit ei saa saada samaa, koska kotiäitiys on oma valinta... Ku onhan se työttömyyskin todellisuudessa monien oma valinta! Paskanjauhantaa on, että korkeesti koulutetun ei kuuluis ottaa vastaan paskaduunia ym. Joko lasketaan työttömyystuet yhtä alas tai sitten sallitaan muille samat tuet! Kyllä mä nykysellä kodinhoidontuella toimeen tulisin, mutta ottaa vaan pirusti päähän, että toiset saa lorvia kotona (ilman velvotteita lastenhoidosta) yli puolet paremmilla tuilla!
Mutta milläs todistat että "Anna on valinnut itse olla työtön mutta Jenni ei"? Tottakai on niitäkin laiskoja jotka valitsevt työttömyyden, mutta ei heidän takiaan voi työttömyyskorvausta laskea niiltäkin jotka ovat aidosti vailla työtä. Kotiäitiys on AINA oma valinta. Kukaan ei sinua pakota jäämään kotiin lapsen kanssa, vaan aina on mahdollista palata töihin tai jos ei ole töitä voit ilmoittautua työttömäksi.

"Minea"
Moni työtön on tehnyt töitä sen verran, että saa ansiosidonnaista Kelasta tai liitosta. Liittoon on maksettu jäsenmaksua joten miksi sitä korvausta pitäisi alentaa? Ei työttömien liiton rahat ole mitenkään pois sun Kelan rahoista.

Ja miksi korkeasti koulutetun pitäisi ottaa vastaan paskaduunia jonka voi tehdä joku vähemmän koulutettu? Vai onko se parempi, että se vähemmän koulutettu on työtön?

Ennemmin pitäisi nostaa opintotukea jota on pitkän aikavälin sisällä nostettu vain pienellä summalla.

Se on sun oma moka, että olet tehnyt liikaa lapsia tuloihin nähden ja valinnut asuinkunnaksi sellaisen jossa ei makseta kuntalisää. Tässä aloituksessa on tasan tarkkaan kyse ainoastaan kateudesta. Järkeä ja logiikkaa tässä ei ole.

"vieras"
kuntalisä on kyllä oikeasti tosi hyvä juttu. Esimerkiksi helsingissä on suomen suurin kuntalisä, mutta niin on myös suomen kalleinta asuminen ja eläminen. Ja sehän on jokaisen kunnan oma asia miten kuntalisää maksaa vai maksaako ollenkaan, joten jos ei ole kuntansa päätöksentekoon tyytyväinen niin aina voi äänestää jaloillaan ja muuttaa kuntaan jossa kuntalisää maksetaan. Turhaa sitä on kateuksissaan alkaa muilta poistamaan.

"huhhuh"
Kuntalisän poisto asettaisi mm helsinkiläiset epätasa-arvoon monien muiden rinnalla. Muilla olisi huomattavasti paremmat mahdollisuudet jäädä kotiin. Tosi reilua. En allekirjoita todellakaan.

Yhteistyössä