Kotihoidontuesta kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei tietääkö kukaan voiko hoitovapaalla tehdä esim. silloin tällöin töitä ilman että kotihoidontuki otetaan pois? Lähinnä ajattelin iltatöitä ilman että lasta tarvitsisi viedä tarhaan.

Mun mielestä se menee niin, että kunhan lapset ei ole kunnallisessa tms. hoidossa, niin kotihoidontukea saa, riippumatta siitä, onko vanhemmat itse töissä vai kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei tietääkö kukaan voiko hoitovapaalla tehdä esim. silloin tällöin töitä ilman että kotihoidontuki otetaan pois? Lähinnä ajattelin iltatöitä ilman että lasta tarvitsisi viedä tarhaan.

Käsittääkseni voit tehdä, jos bruttoansio kuukaudessa on alle 300 euroa. Käy vielä niin, että ne tulot tarkistetaan puolivuosittain (?) tai jopa vuosittain. Eli jos vaikka elokuussa tienaat sata euroa, voit syyskuussa tienata viisisataa jne. kunhan se koko vuoden keskiarvo on se 300 euroa /kk tai alle. Näin muistaakseni minulle sanottiin tuossa tammi-helmikuussa. :hug:

kodinhoidontukea voi saada vaikka kävisit ihan vakkariin töissä jos sun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa! siihen hoitolisään saataa sitten tulojen lisääntyminen vaikuttaa!

Yhteistyössä