Kotihoidontuen määrä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeksi tietämättömyyteni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anteeksi tietämättömyyteni

Vieras
Olen yrittänyt laskea Kelan laskureista kotihoidontuen määrää ja olenkin saanut jotain summia sieltä ulos.

Kysymys kuuluukin, että vähennetäänkö kelan laskureiden antamista summista vielä verot vai onko laskureiden antama määrä nettosumma?

Laskurin mukaan saisin 411 e/kk ja siihen päälle vielä kuntalisä noin 150e (200e-verot).

Eli paljonko saisin käteen?

Kiitos ja anteeksi..

Eipä tuosta paljoa jää käteen :D
Ei ihme, ettei ihmisillä ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

Tässä on alettava tekemään kunnon säästösuunnitelmia, jos aikoo pystyä olemaan kotona edes vähän aikaa vanhempainrahakauden jälkeen.

Verohan siitä vielä lähtee, mutta ei sinun veroprosenttiasi voi täällä kukaan tietää. :)

20 prosenttia kela kai pidättää, jos et hanki sosiaalietuuksille tarkoitettua verokorttia.

Minkälaista elämää te sitten vietätte jos ei ole varaa edes vuotta olla kotihoidontuella?
Me asutaan myö ihan omistusasunnossa josta pankille vielä velkaa, no muuta velkaa ei ole mutta elämiseen sitten menee loput.
Perhekokoonpanomme siis 3 lasta joista ysi teini toinen koluluainen ja kolmas 2v
Silti hyvin pärjätään ja jää säästöönkin vähäsen, laskut saadaan maksettua ja kyllä me lomareissujakin pystytään tekemään :)
Ravintolassako te jokapäivä käytte syöässä vai mihin ihmeeseen teidän rahanne uppoavat?

No kylläpä on taas kärkästä porukkaa liikkeellä :D

Draumsyn vinoilee, kun epäilee etten itse osaa laskea verojen jälkeen jäävää osuutta. Hän ei ymmärtänyt "Eli kuinka paljon saisin käteen?" - kysymyksen olevan lähinnä retorinen. (ei siitä tietysti voi syyttää... )

En tietenkään oleta kenenkään tietävän veroprosenttiani ja kauhistuisin, jos sen joku täällä tietäisi.

Ihmettelijä sen sijaan tarttui huvittuneeseen kommenttiini siitä, kuinka en enää ihmettele sitä, miksi ihmisillä ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan.
Jostain syystä hän ajattelee, että kaikissa perheissä asioiden tulisi mennä kuten heillä. Se on jännä juttu, kun näin ajatellaan.
Hyvin usein eri perheissä on erilaisia elämäntilanteita.
Ihmettelijä ei kuitenkaan osaa tälläistä ottaa huomioon.

Kummallisen huonotuulisia kirjoittajia sattunut tähän kommentoimaan.
Onneksi ketjuun sattui muutama oikealla jalalla sängystä noussut vastaaja, jotka antoivat minulle sen tiedon jota kaipasin. Kiitos heille.

Viimeksi vielä pahoitteluni Draumsynille ja ihmettelijälle, mikäli olen aloituksessani tai kommenteissani johtanut teitä harhaan tai pahoittanut teidän mielenne provosoimalla kärkkäisiin ja ilkeämielisiin kommentteihin :D ;)

Yhteistyössä