kotihoidontuella lisäansioita? keikkatyötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitylix5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitylix5

Vieras
Mulla on pieniäkin lapsia,ja mietin kuinka voisin pientä lisäansioo saada. Jos esim.etsis työn jossa vois pari kertaa viikkoon tehdä jotaki vuoroo, miten kelan tuet pysyykö vai muuttuuko? jos mies siis hoitelee lapset kotona sen ajan. ja minkä verran saa tienata ettei ne tuet muutu/lopu? ja kuinkas se verotus,meneekö jollain sivutuloprosentilla?

kiitti kaikille jotka vastaa asiallisesti ja saan vähä tietoo,sitten meen tietty jutteleen kelaan yms.

Voit pyytää/laskea itse netissä muutosverokortin työtä varten niin prosentti tulee suunilleen oikeaksi, sivutuloverokortissa on sen verran suuri prosentti ettämaksat turhasta.
Kotihoidontuen hoitolisähän on tulosidonnainen eli jos sitä saatte niin siihen sun tulot vaikuttaa. Yleendähän jos miehellä on edes kohtuulliset tulot niin tuota hoitolisää ei muutenkaan saa. Muutoin saat siis tehdä vapaasti töitä eikä ketään kiinnista onko lapset mummolla vai kummilla tai edes yksityisellä hoitajalla sen aikaa.

Jos sulla on vakityö josta oot hoitovapaalla niin työnantajalta kannattaa tarkistaa voitko mennä esim
Kilpailevaan firmaan töihin.

Kotihoidontukea saa jos lapsilla ei ole kunnallista päivähoitopaikkaa, eli voit tehdä keikkatyötä eikä se vie kodinhoitotukea, kun hoidatte lapset itse. Hoitolisä on tulosidonnainen ja mahdollinen kuntalisä joissakin kunnissa, eli siihen voi vaikuttaa.

Kelan sivuilta löytyy tietoa :)

Olen hoitovapaalla ja teen töitä joka kk ainakin 1000-1500€ edestä. Ei vaikuta tukeen, koska lisäosaa en ole hakenut eikä lapset ole hoidossa. Olen töissä vkl ja arkipyhät.

ookoo.kiitos tiedoistanne:) asumistukea toki saadaan myös kelalta ja siihen tietty vaikuttaa,mutta tuo olikin hyvä pointti ettei vaikuta tietenkään paljonko tienaa jos lapset hoidetaan kotona,niin kotihoidontukeen:)

Yhteistyössä