kotihoidon tuki pois suomesta

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Mitä tarkoittaa ja millaisista ihmisitä on kyse, kun puhutaan näistä lapsia tehtailevista luuserinaisista ?
Kouluttamattomia, sossun elättejä, jotka tekee lapsia kun eivät muutakaan osaa?

Nuo on mun tuttavapiirissä niitä, joista käytän sanontaa "lapsia tehtailevat" (mutta luuserinainen oli kyllä sun ihan oma termi). Ja olen täysin varma siitä, että jos kotihoidontuki lopetettaisiin, niin eivät he töissä siltikään olisi, vaan sossussa.


Juu, luuserinaiset on mun omakeksimä termi, kun en viitsinyt kirjoittaa että luuseriäiti.. mutta sillä tavalla luuseri, että elää tukien varassa - tätä piti taas vähän muokata kun tämä kone tekee omiaan..
 
No sitä mä en käsitä, miksi jotku tekee siitä henkilökohtaisen ongelman jos joku haluaa paljon lapsia ja hoitaa ne kotona. Yhteiskunta on antanut sen mahdollisuuden tasapuolisesti kaikille äideille. Jos hajottaa se et naapurin Ellillä on kymmenen lasta ja saa helppoa rahaa kotona makaamalla niin mikä estää sua tekemästä samoin? No varmaan se että kaikista ei ole siihen, joten onkohan se niin helppoa rahaa sittenkään....
 
vieras
Mulle sopii.
suomessa pitää alkaa tukea lapsiperheitä kuten muissakin maissa ja kuten suuret ikäluokat saivat.
JOs saadaan verovähennykset lapsista, ihmiset tajuavat, että lapsuus kestää sen 20 -30 vuotta (tuolloin oikeasti loppuu aivojen kehittyminen) eikä 3 vuotta ja duunia on siis lapsissa 20 vuotta, tarvitsevat tukea ja ohjausta enemmän kuin 3 vuotta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Mutta niille äidelle, jotka jäävät kotiin pienen lapsen kanssa, hieman isompi kotihoidontuki mahdollistaisi edes jonkinlaisen elintason, ettei olisi monta vuotta pelkkää kituuttamista.. olisi varaa ostaa leivän päälle muutakin kuin halvinta lauantaimakkaraa ja käydä kampaajalla .. samalla se mahdollistaisi ettei miehen tarvitsisi tehdä niin pitkää päivää, jotta perhe pärjäisi. On olemassa perheitä, joilla on useampiakin lapsia ja kht + lapsilisä on aika riittämätön, tosin ei se meinaa riittää vaikka vain yksikin lapsi olisi..

.
Näillä ihmisillä vika ei ole tukien pienuudessa vaan siinä että väkisin yritetään pitää elintasoa johon ei ole varaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nemu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just kattelin tänään päiväkodin pihalla alta yksivuotiaita, jotka eivät osaa vielä kävelläkään. Siellä itkivät koko ulkoilun ajan tai tuijottivat apaattisina tyhjyyteen. Alkoi oma mielipide kallistua kotihoidontuen korottamisen suuntaan.

Juuri tämän takia olen vielä kotona niin pitkään kunnes lapsi itse osaa puhua ja kertoa kaikkea..
Ai.. Just tänään kun hain tytärtäni päiväkodista katselin ryhmään juuri tulleita 1-vuotiaita jotka hymyssä suin leikkivät ulkona lumessa. Liekö sitten päiväkodeissa eroja vai kenties asenteissa..? Täältä löytyy näköjään näitä Nina Mikkosen kaiffareita

:hug:
 
joopa joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa joo:
Päivähoitopaikat ne vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulevatkin!
Voi voi, ei läheskään niin kalliiksi kuin parhaassa työiässä olevien naisten vuosiksi kotiin jääminen. Sen takia onkin niin hienoa, että kotihoidontuki on olemassa. Edes joku inhimillisyys vielä tallella.
Kun se parhaassa työiässä oleva nainen jää kotiin, JOKU muu saa sen työpaikan siksi aikaa. Joku joka saattaisi muuten olla vaikka työttömänä.
Ei työntekijöiden/työn määrä siitä vähene, että on kotiäitejä. Nämä äitiyslomien tuuraajat tuovat vuorostaan yhteiskunnalle verovaroja...
 

Yhteistyössä