kotihoidon tuki pois suomesta

vieras
Just kattelin tänään päiväkodin pihalla alta yksivuotiaita, jotka eivät osaa vielä kävelläkään. Siellä itkivät koko ulkoilun ajan tai tuijottivat apaattisina tyhjyyteen. Alkoi oma mielipide kallistua kotihoidontuen korottamisen suuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just kattelin tänään päiväkodin pihalla alta yksivuotiaita, jotka eivät osaa vielä kävelläkään. Siellä itkivät koko ulkoilun ajan tai tuijottivat apaattisina tyhjyyteen. Alkoi oma mielipide kallistua kotihoidontuen korottamisen suuntaan.

Juuri tämän takia olen vielä kotona niin pitkään kunnes lapsi itse osaa puhua ja kertoa kaikkea..
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just kattelin tänään päiväkodin pihalla alta yksivuotiaita, jotka eivät osaa vielä kävelläkään. Siellä itkivät koko ulkoilun ajan tai tuijottivat apaattisina tyhjyyteen. Alkoi oma mielipide kallistua kotihoidontuen korottamisen suuntaan.
kotihoidontuen korottaminen ei auta mitää ! aina on näitä äitejä joille ei se raha riitä elämiseen ja eivät jaksa kotona olemista oman lapsen kanssa kun pää hajoaa ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu veto:
Se on kotihoidontuki, ja täysin samaa mieltä, loppuis toi kakaroidenkin tehtailu ja nevaan tekisivätlapsia, joilla oikeasti on siihen varaa...
ÖÖÖÖÖÖÖ...mun mielestä kotihoidon tuki ei milläänlailla liity siihen onko varaa vai ei. Sen kuitenkin saa JOKAINEN joka haluaa jäädä kotiin hoitamaan lastaan. Eikö niin?

 
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu veto:
Se on kotihoidontuki, ja täysin samaa mieltä, loppuis toi kakaroidenkin tehtailu ja nevaan tekisivätlapsia, joilla oikeasti on siihen varaa...
Ehei. Sitten sossu maksaisi enemmän toimeentulotukea ja Kela enemmän työmarkkinatukea. Mutta nämä lapsia tehtailevat eivät todellakaan jättäisi lapsilukuaan yhteen, ja menisi töihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just kattelin tänään päiväkodin pihalla alta yksivuotiaita, jotka eivät osaa vielä kävelläkään. Siellä itkivät koko ulkoilun ajan tai tuijottivat apaattisina tyhjyyteen. Alkoi oma mielipide kallistua kotihoidontuen korottamisen suuntaan.
kotihoidontuen korottaminen ei auta mitää ! aina on näitä äitejä joille ei se raha riitä elämiseen ja eivät jaksa kotona olemista oman lapsen kanssa kun pää hajoaa ym.

Mutta niille äidelle, jotka jäävät kotiin pienen lapsen kanssa, hieman isompi kotihoidontuki mahdollistaisi edes jonkinlaisen elintason, ettei olisi monta vuotta pelkkää kituuttamista.. olisi varaa ostaa leivän päälle muutakin kuin halvinta lauantaimakkaraa ja käydä kampaajalla .. samalla se mahdollistaisi ettei miehen tarvitsisi tehdä niin pitkää päivää, jotta perhe pärjäisi. On olemassa perheitä, joilla on useampiakin lapsia ja kht + lapsilisä on aika riittämätön, tosin ei se meinaa riittää vaikka vain yksikin lapsi olisi..


Samoin ne äidit, jotka ovat kahden vaiheilla, jäisivät kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu veto:
Se on kotihoidontuki, ja täysin samaa mieltä, loppuis toi kakaroidenkin tehtailu ja nevaan tekisivätlapsia, joilla oikeasti on siihen varaa...
Ehei. Sitten sossu maksaisi enemmän toimeentulotukea ja Kela enemmän työmarkkinatukea. Mutta nämä lapsia tehtailevat eivät todellakaan jättäisi lapsilukuaan yhteen, ja menisi töihin.
Mitä tarkoittaa ja millaisista ihmisitä on kyse, kun puhutaan näistä lapsia tehtailevista luuserinaisista ?
Kouluttamattomia, sossun elättejä, jotka tekee lapsia kun eivät muutakaan osaa?
 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu veto:
Se on kotihoidontuki, ja täysin samaa mieltä, loppuis toi kakaroidenkin tehtailu ja nevaan tekisivätlapsia, joilla oikeasti on siihen varaa...
juu se on kotihoidon tuki :D

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701122305EH
 
vieras
Mulle sopisi kotihoidontuen poistaminen jos varat sunnattaisiin päivähoidon laadun parantamiseen. Pienempiä yksiköitä, lisää henkilökuntaa ja heille kunnon palkka, että pysyisivät töissään.

Niin kauan kuin päivähoidon taso on nykyisellään eikä edes osa-aikaisen työnteko vanhemmalle kannata, kotiäidit ovat pienen tukensa ansainneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Mitä tarkoittaa ja millaisista ihmisitä on kyse, kun puhutaan näistä lapsia tehtailevista luuserinaisista ?
Kouluttamattomia, sossun elättejä, jotka tekee lapsia kun eivät muutakaan osaa?
No...ne on, ainakin mun mielestä ja mun kokemuksen perusteella näitä jotka tekevät muksuja muksun perään, panikoituvat jos ei ole uusi vauva tulossa kun senhetkisen kuopuksen 2 v synttäreitä vietetään, ja hehkuttavat raskauttaan sanoilla "ihanaa, oon raskaana, saa taas olla ihan rauhassa kotona seuraavat 3 vuotta". Ja valittavat 24/7 siitä miten rankkaa elämä on, miten hirveitä lapset on, miten omaa aikaa ei ole lainkaan, jne. Sanovat samaan hengenvetoon kuitenkin että "pakko saada vielä vauva, mä kuolen jos en saa enää olla raskaana ja synnyttää!". Ja kun niiltä kysyy, että mites se uusi vauva auttaa jaksamaan arjen pyörittämisessä, tuo lisää omaa aikaa tai helpottaa rahatilannetta niin ne eivät ymmärrä kysymystä. Ei ole koulutusta tai työhistoriaa.

Nuo on mun tuttavapiirissä niitä, joista käytän sanontaa "lapsia tehtailevat" (mutta luuserinainen oli kyllä sun ihan oma termi). Ja olen täysin varma siitä, että jos kotihoidontuki lopetettaisiin, niin eivät he töissä siltikään olisi, vaan sossussa.
 
Hui
Voi juma ja taas yksi kotihoito/päivähoitoaloitus... Nyt kun on ylipainoiset äidit unohdettu vähäksi aikaa, jaksetaan provosoida keskustelijoita näillä hoitoaloituksilla. Mitäs kivaa näillä saa aikaiseksi... Tadaa, niitä riitoja ja kiivaita mollauskeskusteluita! No huvinsa kullakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No...ne on, ainakin mn mielestä ja mun kokemuksen perusteella näitä jotka tekevät muksuja muksun perään, panikoituvat jos ei ole uusi vauva tulossa kun senhetkisen kuopuksen 2 v synttäreitä vietetään, ja hehkuttavat raskauttaan sanoilla "ihanaa, oon raskaana, saa taas olla ihan rauhassa kotona seuraavat 3 vuotta". Ja valittavat 24/7 siitä miten rankkaa elämä on, miten hirveitä lapset on, miten omaa aikaa ei ole lainkaan, jne. Sanovat samaan hengenvetoon kuitenkin että "pakko saada vielä vauva, mä kuolen jos en saa enää olla raskaana ja synnyttää!". Ja kun niiltä kysyy, että mites se uusi vauva auttaa jaksamaan arjen pyörittämisessä, tuo lisää omaa aikaa tai helpottaa rahatilannetta niin ne eivät ymmärrä kysymystä. Ei ole koulutusta tai työhistoriaa.

Nuo on mun tuttavapiirissä niitä, joista käytän sanontaa "lapsia tehtailevat" (mutta luuserinainen oli kyllä sun ihan oma termi). Ja olen täysin varma siitä, että jos kotihoidontuki lopetettaisiin, niin eivät he töissä siltikään olisi, vaan sossussa.
Täysi peesi sun tekstille! Ihanaa että edes joku ajatelee samanlailla kun minä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa joo:
Päivähoitopaikat ne vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulevatkin!
Voi voi, ei läheskään niin kalliiksi kuin parhaassa työiässä olevien naisten vuosiksi kotiin jääminen. Sen takia onkin niin hienoa, että kotihoidontuki on olemassa. Edes joku inhimillisyys vielä tallella.
 
Siis ei vaan tajua! Miksi pitää olla tällainen vastakkainasettelu: luuseri-kotonamakaajat ja itsekeskeiset kusipää-äidit, jotka vie lapsen liian aikaisin hoitoon? Eiks vaan voisi olla erilaisia ihmisiä ja erilaisia elämäntilanteita?

Kun ihan totta se ei nyky-yhteiskunnassa enää onnistuisi, että puolet väestöstä olisi 3-10 + vuotta pois työelämästä. Ja toisaalta ne, jotka tämän kotonaolon valitsevat, pitävät huolen siitä, että hoitojärjestelmä ei kaadu valtaviin ruuhkiin. Ja sitä työtä pitää tukea, ei siitä kuitenkaan mitään palkkaa makseta, vähemmän kuin työttömille, jotka ei välttämättä tee mitään. Ihan täyspäisiä ihmisiä kasvaa sekä kotona että hoidossa. Aikuistukaa.
 
Heleena
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Siis ei vaan tajua! Miksi pitää olla tällainen vastakkainasettelu: luuseri-kotonamakaajat ja itsekeskeiset kusipää-äidit, jotka vie lapsen liian aikaisin hoitoon? Eiks vaan voisi olla erilaisia ihmisiä ja erilaisia elämäntilanteita?

Kun ihan totta se ei nyky-yhteiskunnassa enää onnistuisi, että puolet väestöstä olisi 3-10 + vuotta pois työelämästä. Ja toisaalta ne, jotka tämän kotonaolon valitsevat, pitävät huolen siitä, että hoitojärjestelmä ei kaadu valtaviin ruuhkiin. Ja sitä työtä pitää tukea, ei siitä kuitenkaan mitään palkkaa makseta, vähemmän kuin työttömille, jotka ei välttämättä tee mitään. Ihan täyspäisiä ihmisiä kasvaa sekä kotona että hoidossa. Aikuistukaa.
WAUDE! Tätä kommenttia mä olen odottanut! Hienosti sanottu ja mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Siis ei vaan tajua! Miksi pitää olla tällainen vastakkainasettelu: luuseri-kotonamakaajat ja itsekeskeiset kusipää-äidit, jotka vie lapsen liian aikaisin hoitoon? Eiks vaan voisi olla erilaisia ihmisiä ja erilaisia elämäntilanteita?

Kun ihan totta se ei nyky-yhteiskunnassa enää onnistuisi, että puolet väestöstä olisi 3-10 + vuotta pois työelämästä. Ja toisaalta ne, jotka tämän kotonaolon valitsevat, pitävät huolen siitä, että hoitojärjestelmä ei kaadu valtaviin ruuhkiin. Ja sitä työtä pitää tukea, ei siitä kuitenkaan mitään palkkaa makseta, vähemmän kuin työttömille, jotka ei välttämättä tee mitään. Ihan täyspäisiä ihmisiä kasvaa sekä kotona että hoidossa. Aikuistukaa.
Veit sanat suustani ja kirjoituksen näppikseltäni, joten voin hyvin peesata ja säästää sormiani. :wave:

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No...ne on, ainakin mun mielestä ja mun kokemuksen perusteella näitä jotka tekevät muksuja muksun perään, panikoituvat jos ei ole uusi vauva tulossa kun senhetkisen kuopuksen 2 v synttäreitä vietetään, ja hehkuttavat raskauttaan sanoilla "ihanaa, oon raskaana, saa taas olla ihan rauhassa kotona seuraavat 3 vuotta". Ja valittavat 24/7 siitä miten rankkaa elämä on, miten hirveitä lapset on, miten omaa aikaa ei ole lainkaan, jne. Sanovat samaan hengenvetoon kuitenkin että "pakko saada vielä vauva, mä kuolen jos en saa enää olla raskaana ja synnyttää!". Ja kun niiltä kysyy, että mites se uusi vauva auttaa jaksamaan arjen pyörittämisessä, tuo lisää omaa aikaa tai helpottaa rahatilannetta niin ne eivät ymmärrä kysymystä. Ei ole koulutusta tai työhistoriaa.

Nuo on mun tuttavapiirissä niitä, joista käytän sanontaa "lapsia tehtailevat" (mutta luuserinainen oli kyllä sun ihan oma termi). Ja olen täysin varma siitä, että jos kotihoidontuki lopetettaisiin, niin eivät he töissä siltikään olisi, vaan sossussa.
Missä tälläsiä ihmisiä on?
 

Yhteistyössä