kotidopplerin käyttäjät

Minulla on käytössä kotidoppler ja löysin sydänäänet sillä jo 11. viikolla. Nyt viikkoja on 11+4. Nyt kuitenkin kun olen lukenut muiden kirjoituksia aiheesta olen ruvennut miettimään että onko kyseessä tosiaan kunnon sydänäänet vai istukasta lähtevä ääni.

Sanotaan että äänet kuulostaa kavioiden kopseelta, mutta minusta ne kuulostaa enempi viuhkinnalta. Äänet ovat kyllä säännölliset ja syke jotain 160/min. Ajattelinkin että mistä ne istukan äänet erottaa sydämmenlyönneistä? Häiritsee todella kun en tiedä ovatko äänet todella sydämenlyöntejä vai ei :ashamed:
 
Kyllä ne varmaan on ihan sydän äänet mitä kuulet kun ne on noin nopeat. Minä oon kuullu kotidoplerilla myös jo jostain rv 10 ja vasta nyt reilun viikon sisällä alkanut kuulostamaan kunnon kopseelta. Onnea sinulle odotuksesta! Käyhän kertomassa kuulumisia tuolla vanhassa pinossa myös =).

Nanna +Pippunen rv 15+3
 
Mä aloin kuulemaan viikolta 8 lähtien ja kopseelta se mulla kuulostaa.
Mieheni otti koneelle ihan sydänäänet niin on kiva muisto.
tässä linkki mistä pääset kuuntelemaan minkäsmoisia pitäisi olla.
http://www.fetaldopplerfacts.org/tools/tools-fetal-doppler-sounds.php
 
Minäkin suosin liukkaria =) Ja nätisti äänet on kuuluneet viikosta 15 asti, jolloin sain kotidopplerin. Itse tosin alkuun erehdyin laskemaan omia sydänääniä, nekin kuuluvat mahan seutuvilla. Mutta on se aina se nopeakin tykytys löytynyt :heart:
 
Nassu en ole tallentanut, mut ainakin tuon AngelSoundsin mukana tuli ohjeet, kuinka senkin vois tehdä. :)

Pakko kommentoida tohon kalliiseen ultraäänigeeliin. En itse ole kyllä kokenut sitä lainkaan kalliiksi. Se purkki maksoi 6 e ja siinä on jotain kolmisen-nelisen desiä sitä tavaraa. Vaikka olen tosi ahkeraan käyttänytkin laitetta siitä asti kun sen sain (joskus rv 13, menossa 35), en ole onnistunut kuluttamaan pullosta kuin pari senttiä sitä tököttiä. Eli siis älyttömän riittoisaa eikä musta tuo 6 e ollut kallis... Huutiksesta saa ostaa muuten tuota geeliäkin, muutkin huomanneet, että se pullo riittää yli oman tarpeen... :D
 

Yhteistyössä