Kotidoppleri altistaa prenataalikuolleisuudelle???

  • Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti
se on kyllä totta et se ei mitään säteilyä lähetä. ja luulen kyllä et jos haittaa olis niin niissä ohjeissakin lukis niistä.. ja tommonen laite ei kyllä kuumene oikeasti oikein mitenkään... enemmänhän mun maha kuumenee kuumassa kylvyssä kun 3 minuutin kuuntelulla...
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
se on kyllä totta et se ei mitään säteilyä lähetä. ja luulen kyllä et jos haittaa olis niin niissä ohjeissakin lukis niistä.. ja tommonen laite ei kyllä kuumene oikeasti oikein mitenkään... enemmänhän mun maha kuumenee kuumassa kylvyssä kun 3 minuutin kuuntelulla...
Joo tottakai niissä ohjeissa olis.. Luuletko pahvi että ne menis kaupaksi jos olis.


:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
se on kyllä totta et se ei mitään säteilyä lähetä. ja luulen kyllä et jos haittaa olis niin niissä ohjeissakin lukis niistä.. ja tommonen laite ei kyllä kuumene oikeasti oikein mitenkään... enemmänhän mun maha kuumenee kuumassa kylvyssä kun 3 minuutin kuuntelulla...
Joo tottakai niissä ohjeissa olis.. Luuletko pahvi että ne menis kaupaksi jos olis.


:xmas:
:D kyllä niissä jotain on pakko olla, ei ne voi myydä tuommosia ilman varotuksia. toki niissä varoitetaan joissakin liiallisesta käytöstä.
 
syy vai seuraus
Jaa, voi olla, että riskiraskauksissa kun äideillä on yleensä dopplerit ja sitten tulee keskenmeno, niin se johtuu siitä...siis näillä äideillä on jo tiedossa mahdolliset ongelmat.
 
retu
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
se on kyllä totta et se ei mitään säteilyä lähetä. ja luulen kyllä et jos haittaa olis niin niissä ohjeissakin lukis niistä.. ja tommonen laite ei kyllä kuumene oikeasti oikein mitenkään... enemmänhän mun maha kuumenee kuumassa kylvyssä kun 3 minuutin kuuntelulla...
No ei sen laitteen tarvii kuumentua vaikka se kuumentais ite kohdetta. Eihän mikroaaltouunikaan kuumene vaikka se kuumentaa sisältöä...onks jääny koulu käymättä kun et tollasta tajua.
 
jebs
kun odotin esikoistani kaverini oli sairaalan röntgenissä töissä. kävin monesti kaveriani siellä työpäivän päätteeksi moikkaamassa ja samalla ultrailtin vauvaa. röntgen lääkäri sitten jossain vaiheessa sanoi että se ei ole hyväksi sikiölle kun jatkuvasti ultrataan ja muistutti sen olevan omalla vastuullani kun ultrailemme.
 
vierailija
^^ No tolla kaverilla meni edellinen kesken ja syynä listeria. Että ei se aina mee niin että heikot pois. Joskus se ois vältettävissä äidin varovaisuudella. Jos sä kaikkiväärin siivoilet kissanhiekkoja niinkuin ennenkin niin sulla varmaan se listeria on ollut jo aiemmin joten ei ehkä tulekaan siitä mitään. Mut kaveri sai listerian ystävänsä kissalta ilmeisesti jota hoiti pari päivää. Eikä ollut ennen ollut pahemmin kissojen kanssa. Mullakin on kissa mutta mä siivoan kakat kumihanskat kädessä ja varovaisuuttaa noudattaen. Ja luulen että olen jo lapsena saanut listerian eikä siitä enää tule ongelmaa. Mulla on ollut kissa pienestä asti.
Ei listeria kissankakasta tuu vaan ruoasta. Toksoplasmoosi tulee kissasta / maaperästä / eläimistä
 
vierailija
Sympaattisia nämä :kyllä joskus on joku tutkimus tehty kun naapurin pojan koiran kaima siitä kertoi. Ultraääni on sananmukaisesti ääntä, jonka avulla sikiötä voidaan kaikututkimuksena tutkia. Kotidopplerin riskit liittyvät siihen, että sykkeen kuuluminen voi tuudittaa äidin turhaan turvallisuudentunteeseen, sillä se ei ole suora tae siitä että kaikki on sikiöllä hyvin. Toisaalta voi olla että syke on kotona vaikea saada kuulumaan, ja tämä aiheuttaa turhaa stressiä ja huolta. Toki jatkuva ultraaminen ei ole järkevää eikä siitä liene mitään hyötyjä, mutta jos kotiultran käyttö aiheuttaisi selkeästi keskenmenoja tai haittaa sikiölle laitteet häviäisivät kyllä markkinoilta hyvin sukkelaan. Ja kyllä, näitä ihan varmasti testataan ja säädellään Suomessa aika tehokkaasti, ja kotilaitteiden tehot ovat todella matalia. Järki käteen.
 
vierailija
En tiedä mitään, mutta mua harmittaa, kun mulla oli raskausdiabetes ja kuukauden välein ultra ja kerran lääkäri ultrasi noin puoli tuntia!!!!

Mää sitten kysymään, että mitä näkyy. Se mutisi van jotain epämääräistä ja jatkoi.

Lopulta selvisi, että se harjoitteli mun vauvalla. Varsinainen lääkäri tuli paikalle ja ultrasi normaalisti eli nopeasti.

Minusta noin ei olisi saanut tehdä kellekään eikä varsinkaan lupa kysymättä.
 

Yhteistyössä