Kotidopplereista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilasin vähän aikaa sitten Raskauskeijusta Angelsound kotidopplerin, sen halvimman version. Unohdin tilata sitä geeliä myös joten kokeilin liukuvoiteen kanssa kuunnella. Tietääkö joku, onko tuosta liukkarista tuolle laitteelle jotain haittaa vai pitäiskö nimenomaan olla sitä ultraäänigeeliä? Kuului ainakin äänet (kovan hakemisen jälkeen)...

Millä viikolla muuten olette saaneet näillä kotidopplereilla äänet kuuluviin ja onko ollut vaikeaa etsiä niitä? Sain kyllä tehdä töitä, ennenkuin löysin äänet ja olen nyt 13. viikolla.

Ja vielä yksi kysymys. Kuinka useinhan tuolla on suotavaa kuunnella sydänääniä? Mietin, että stressaako jotenkin vauvaa tms.? Voiko esim. joka päivä kuunnella sinne asti, että alkaa liikkeet tuntumaan?

mä oon aina käyttäny liukkaria tuon laitteen kanssa eikä siitä mitään haittaa ole. joskus viikolta 10 asti on kuulunut ja kyllä niitä alkuun saa hakea kauankin. ite oon kuunnellut aika usein sykkeitä siihen asti kunnes liikkeet tuntuu mutta jotku sanoo ettei olis hyvä kuunnella usein. tiedä sitten mitä haittaakaan siitä on, kaks tervettä lasta mulla kuitenkin jo on

Doppler lämmittää kudoksia, joten sitä ei tulisi käyttää jatkuvasti varsinkaan alkuraskaudessa. Alkuraskaudessa alki/sikiö on altis hermovaurioille. Lisäksi on todettu, että doppler aiheuttaa kavitaatiota, eli solujen "vibraatiota" eli solut voivat vahingoittua.

Mulla oli tuo sama doppleri. Ja käytin sen kanssa aina jotain vartalorasvoja. Eipä siitä ainakaan näyttänyt mitään haittaa olevan. 12 viikon jälkeen sain ensimmäisen kerran äänet kuulumaan ja kyllä siinä pitkään oli aika hakeminen, että ei tarvihe olla huolissaan. :) Ja minä kuuntelin sillä varmaan päivittäin, joskus parikin kertaa päivässä ja täysin terve tyttö tuolla nyt jokeltaa. :)

Yhteistyössä