Kotidoppler Unbornheart

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Napsu543
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Napsu543

Vieras
Heip. Onko kellään sen merkkistä doppleria kuin Unbornheart? Siinä ihmetyttää, kun saan vauvan sykkeet näytölle (ovat yleensä n. 130-160) ja samalla kuuluu semmoinen "syke", joka kyllä kuulostaa minusta enemmänkin ehkä istukan ääneltä. Hieman sellainen viuh viuh-tyyppinen. Sitten kuitenkin eri kohdasta kuuluu minun oma syke, hitaampi, ja tulee lukema 55-60 näytölle.

Niin että onko se viuh viuh siis vauvan syke, vai mikä? En ole kertaakaan saanut sitä oikeankuuloista jumpsutusta kuulumaan, vaikka ihan selvästi se vauvan syke näytöllä näkyy. Että kuulostaako teillä, joilla on sama doppler, niin sydänäänet samalta kuin neuvolassa kuunneltuna?

Tossa dopplerissahan on siinä sovelluksessa kohta, missä voi kuunnella miltä sydänäänet pitäisi kuulostaa. Vähän semmonen viuh-viuh se kyllä on, ja vähän myös erilainen kuin neuvolan laitteilla

Jos se viuh viuh-ääni on nopeempi kuin sun oma syke niin se on vauvan. Eiks istukan syke ole sama kuin äidin oma syke? siis yhtä nopea. Mulle sanottiin neuvolassa että vauvan syke kuuluu viuh viuhhina silloin kun ei kuuntele ihan siltä kohdalta joten ihan oikea syke se on =) sit kun osuu just oikeelle kohdalle niin sit kuuluu "sykkeenä".
Joten nopea viuh vouh on vauva, hidas viuh viuh istukka.

Kiitos vastauksista. Pitääpä siis kuunnella ehkä vähän tarkemmin sieltä hujakoilta josta viuh viuh kuuluu. :) Jos sieltä se jumpsutuskin löytyisi alta. Loppuu etsiminen siihen kohtaan kun näytöllä näkyy syke. Mutta toisaalta, minun omakin syke kuuluu tosi vaimeasti, verisuonten äänet paljon kovemmin. Joten ehkä se vauvankin "oikea" syke on siellä alla piilossa. Tai sit se on just tuo ääni minkä saan kuuluviin... jotenkin vaan luulisi että se olisi juuri samankuuloinen kuin neuvolassa.

Kiitos vastauksista. Pitääpä siis kuunnella ehkä vähän tarkemmin sieltä hujakoilta josta viuh viuh kuuluu. :) Jos sieltä se jumpsutuskin löytyisi alta. Loppuu etsiminen siihen kohtaan kun näytöllä näkyy syke. Mutta toisaalta, minun omakin syke kuuluu tosi vaimeasti, verisuonten äänet paljon kovemmin. Joten ehkä se vauvankin "oikea" syke on siellä alla piilossa. Tai sit se on just tuo ääni minkä saan kuuluviin... jotenkin vaan luulisi että se olisi juuri samankuuloinen kuin neuvolassa.

Mä kävin itse asiassa just ton takia kerran neuvolassa kuunteluttaa sydänäänet kun kotidopparista kuului vain viuh viuhhit. Siinä terveydenhoitaja sanoi just et toi on syke jos ei just oikeesta kohtaa saa kuunneltua ja tuo riittää kertomaan et vauvalla kaikki ok.. Neuvolan dopplerit on kuulemma tehokkaampia ja niillä löytyy helpommin ja kuuluu paremmin..

Yhteistyössä