M
mölli
Vieras
Mitenkä te muut kotona olevat äidit jaksatte viikosta toiseen? Olen ollut nyt vuoden kotona ja seinät tuntuu kaatuvan päälle kohta. Mies on paljon töidensä ja harrastustensa takia poissa ja ainut ihminen, joka meillä viikolla saattaa käydä on anoppi. Oma sukuni asuu 250 km päässä. On mulla kavereitakin toki, mut kaikki asuu kaukana ja aina pitäisi siis reissata monta kilometriä nähdäkseen heitä. Yks sinkkukaveri on ainut, joka jaksaa rahautua toisinaan meille tänne kaupungin viimeselle laidalle... sekin käy puhumassa pari tuntia viimeisistä mieskuvioistaan ja suunvuoroa ei juurikaan saa. Onhan me koitettu käydä muksun kanssa joskus kerhossa (sinnekin on matkaa monta kilometriä), mut eipä se tunti pari puolituttujen kanssa pinnallisia höpisten paljoa auta. On mulla yks oma harrastus, jonne pääsen pariks tunniks viikossa, jos miehellä ei oo töitä. Muuten oon aina muksun kanssa.
Muksu on aivan ihana uusine kujeineen, mut mulla ei vaan pää kestä enää kaksin oloa viikosta toiseen. Uloskaan ei tee enää mieli mennä, kun joko leikkipuistossa ei ole ketään meidän ulkoiluaikaan tai sit siellä on lauma teinijätkiä tappelemassa keskenään ja huutelemassa törkeyksiä.
Nii ja kun koitin puhua miehelle, et olis enemmän kotona, ni hän oli sitä mieltä, et koitan kahlita hänet kotiin ja mihinkään ei saa mennä. Ukko ei tajunnu ollenkaan, et mulla on ikävä ja haluisin viettää enempi aikaa yhdessä. Muksukin on jo alkanut vierastaa isäänsä kun välillä on päiviä, etteivät näe toisiaan lainkaan.
Alkaa vaikuttaa pikku hiljaa siltä,et on parasta laittaa muksu hoitoon ja hankkia itelle työpaikka. Näkisin ite edes ihmisiä joskus ja muksukin sais kavereita kateltavaks. Ehkä tää masentunu olotilakin korjaantuis. Vai onko parempia ideoita?
Muksu on aivan ihana uusine kujeineen, mut mulla ei vaan pää kestä enää kaksin oloa viikosta toiseen. Uloskaan ei tee enää mieli mennä, kun joko leikkipuistossa ei ole ketään meidän ulkoiluaikaan tai sit siellä on lauma teinijätkiä tappelemassa keskenään ja huutelemassa törkeyksiä.
Nii ja kun koitin puhua miehelle, et olis enemmän kotona, ni hän oli sitä mieltä, et koitan kahlita hänet kotiin ja mihinkään ei saa mennä. Ukko ei tajunnu ollenkaan, et mulla on ikävä ja haluisin viettää enempi aikaa yhdessä. Muksukin on jo alkanut vierastaa isäänsä kun välillä on päiviä, etteivät näe toisiaan lainkaan.
Alkaa vaikuttaa pikku hiljaa siltä,et on parasta laittaa muksu hoitoon ja hankkia itelle työpaikka. Näkisin ite edes ihmisiä joskus ja muksukin sais kavereita kateltavaks. Ehkä tää masentunu olotilakin korjaantuis. Vai onko parempia ideoita?