Kotiäidit! Mitä teette siinä vaiheessa kun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitivaan

Vieras
.. on ulkoiltu,leikitty,syöty ja siivottu,viikkosiivous on tehty,pyykit laitettu, pakastinkin täynnä leipomuksia ja lapset leikkii kiltisti keskenään? Mitä teette siinä vaiheessa (muuta kun istutte täällä?) Mullon tylsää,ei tosiaan huvita ängetä lasten (2v ja 8kk) touhuihin mukaan varsinkin kun viihtyvät ja leikkivät mainiosti keskenäänkin. Toki jos vaativat seuraa niin sitten meen. Pitäis keksiä joku projekti..

no onko teillä syyllinen olo siitä ku ette oo koko ajan lasten kanssa? Itse en ole mikään leikkijätyyppi, kirjoja luen toki,peuhataan ulkona, rakennellaan palikoilla ja sellaista tavallista mutta en jaksa olla koko ajan lasten käytettävissä. Varsinkin kun keksivät itsekin tekemistä. :) Monesti saatan lukea vaikka kirjaa samalla kun istun lasten kanssa lattialla,monesti tuntuu riittävän että oon jollain lailla vaan läsnä.

Teen koruja, luen lehtiä tai jotain kirjaa, surffaan huutonetissä tai kuvaan sinne laitettavia vaatteita, sisustan kotia, siivoan kaappeja, leivon, ompelen, kudon... tai laitan itselleni jalkakylvyn, ajan säärikarvat, lakkaan kynnet, nypin kulmat.

On mulla syyllinen olo, mutta en mä silti mitään tee.. Joskus on ihan ihanaakin kuunnella kun lapset keksii keskenään mielikuvitusleikkejä ym. Mä siis vaan istun kahvikupin ääressä tai surffaan netissä. Mitään muuta ei voikaan tehdä ilman että lapset tulee mukaan touhuamaan. Siivoaminen, askartelu, pyykinpesu ym sujuu niin että lapset touhuaa mukana.

jos mä oisin sä, niin istuisin perseelläni ja nauttisin.
Meidän on semmosia 110% vahdittavia, niitä ei saa hetkeksikään jättää silmistään. Ja voipa tuo teidänkin huushollissa vielä muuttua...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos mä oisin sä, niin istuisin perseelläni ja nauttisin.
Meidän on semmosia 110% vahdittavia, niitä ei saa hetkeksikään jättää silmistään. Ja voipa tuo teidänkin huushollissa vielä muuttua...

voep voep muuttua.. :) Kolmas tenava tulossa ja on näissä kahdessakin jo tekemistä! tuo kuopus oli pitkään sellaisessa vaiheessa että kauhee karjunta alkoi heti kun selkäni käänsin. Nyt oon ihan ihmeissään ku toinen konttailee pitkin taloa ja purkaa paikkoja, viihtyy tosi hyvin lattialla. Oon vaan niin tottunut tekemään aina jotain etten osaa istua vaan..

Yhteistyössä