[QUOTE="Äiti-ihminen";30147510]En ole kotiäiti, mutta olen tässä miettinyt alanvaihtoa ja siten pieneneviä tuloja...tulot tällä hetkellä n 5000 /kk nettona, aslainat ja autolainat yht 1700 , muuta laskut n 1000 /kk. Ruokaan ja päivittäistavaroihin menee n 1000 /kk, josta osa mun reissutyön aiheuttamia kuluja. Loput rahat menee talon peruskorjaukseen ja esim kampaajalle. Säästöön ei juuri jää tän talorempan takia. Alanvaihto onkin mahdollista vasta, kun remppa loppusuoralla.
Oon miettiny, että kuinka ihmeessä just perheet, joissa tulot on tuon 2500, pystyy lyhentämään auto/asuntolainaa ja vielä hankkimaan ruuat esim kahdelle lapselle...hattua nostan! Voisitte valaista mua, mitä tuossa meijän listassa on sellaista, mitä teillä ei oo menoissa...meillä siis okt (rempattava), kaks autoo, joista toisesta velkaa 19 000 lyhennetään 500 /kk, moottoripyörä (velaton, mutta vakuutusmaksut pyörii), asuntolainaa 120 000, josta osa nopeammin lyhennettävää, eli useampi laina, lyhennykset yht 1200 .
Haluaisin nykyisestä henkisesti haastavasta ja raskaasta työstä helpompaan...[/QUOTE]
Meillä ei esim. ole lainkaan autolainaa ja asuntolainaakin on n. 80.000.
Meiän ruokakauppalasku seilaa 750-1000 / kk, ja tuo sisältää kaikki pesuaineet, vaipat, paperit ym... ja lapsia on neljä, joista yksi koulussa. Vaippaikäsiä kaksi.
Tulot minimillään 2800/kk