Kotiäidit, paljonko maksatte veroa kotihoidontuesta?

  • Viestiketjun aloittaja nuutti
  • Ensimmäinen viesti
nuutti
Ja vertaatteko sitä siihen, että useimmat maksavat veroa itse ansaitsemastaan palkasta?Kuulin tässä kun eräs monen lapsen ikuinen kotiäiti valitteli kun joutuu maksamaan veroa 20 prossaa jostain kelan rahasta, olikohan nyt sitten kotihoidontuki. ei ilmeisesti tajua sitten sitä, että se tuki maksetaan muiden verovaroista. On ilmaista rahaa hänelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No on se aika perseestä maksaa veroa viidesosa siitä rupisesta summasta. Ja eiköhän se äiti itekki oo tässä elämässä veroja maksellut, jotta ois ansainnu pienemmän veroprossan.
No mut sekös se vasta persiistä onkin, ku joku tienaa bruttona useamman tonnin kuussa ja maksaa veroja niistä melkein puolet :x

Itse saan kotihoidontukea ja periaatteessa ilmaista rahaahan se kuiten on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja persiistä:
20% menee,vaikak onkin asuntolainat,opintolainat..
Se 20% menee vähintään, jos ei hae muutosverokorttia. Jos on paljon asuntolainan korkoja ja vain Kelan tukia tuloina, niin prosentti on hyvin todennäköisesti alle 20. Mutta jos on niin tyhmä, ettei halua tarkistaa oikeaa prosenttia ja hakea muutosta, niin sitten voi maksaa sen minimin 20. Jos käyttää Kelan tukia varten palkkatulon korttia, siihen lisätään 2 % tai korotetaan vähintään 20 prosenttiin, jos palkan prosentti + 2 % on vähemmän kuin 20. Kaikille tulee automaattisesti palkkatuloa varten laskettu verokortti ja tiedot menee suoraan Kelaan. Yleensä pidätys on pielessä, joko ihan liikaa tai sitten liian vähän, joten on oman edun mukaista hakea se muutoskortti. Palkkatuloista saa mm tulonhankkimisvähennystä, mitä ei sosiaalietuuksista saa ja näin ollen sosiaalietuuksista joutuu maksamaan suhteessa isompaa veroa.
 
Nalletar
Mä saan sen pelkän kotihoidontuen eli brutto 290e/kk ja maksan 20%. Mä teen jonkun verran joskus töitä ja lasketutin sen joten pitäisi olla ihan paikkansa pitävä mun kohdalla. Ilmasta rahaahan se on, ei saisi valittaa. Tuntuu se silti isolta summalta maksaa veroa noin pienestä. Viimeksi kun olin ä.rahalla sain bruttona 1400e ja maksoin siitäkin vain sen 20% ja se tuntui kohtuulliselta verolta kyseisestä summasta. Jostain kumman syystä ei tullut mätkyjä, vaikka vero oli niin pieni. Olin kyllä sinä vuonna maksanut palkasta reilummin veroa ja kai asuntolainan korotkin vaikutti.
 
persiistä
En mää uskalla enää tuota prosenttia vähentää,kun kerran tuli niin kivat mätkyt että..Sen jälkeen on ollut tuo 20% ja olkoon nyt sitten vaan,ettei tule ainakaan niitä mätkyjä..
 

Yhteistyössä