Eihän sitä aina kaikkeen oo rahaa, mutta tarjousten perässä juosten ja vuosittaiset alennusmyynnit hyväksi käyttäen, ni saa sitä toisinaan itellekin jotain kivaa. Itse en ole värjännyt hiuksiani parturissa.. en ees muista milloin viimeksi, mutta nyt aattelin mennä, kun tulee viimeiset "isot rahat" eli 450 e tökärit, ennen pienelle äippärahalle tippumista. Uudet kengät ostetaan jos niitä tosiaan tarvitsee, mutta totta on että ei sitä tässä tilanteessa osteta kotimaisia 70 euron nahkakenkiä, vaan valitaan ne pari vuotta kestävät, 30 euron hintaiset. Vaikka pitkällä tähtäimellä ne 70 euron kengät oiskin parempi valinta, mutta semmosta rahaa ei yksinkertaisesti ole mistä kenkiin sijoittaa.
Meillä siis tuloina miehen palkka, ehkä jotain 1900 e bruttona kuussa, ja mun tökärit 450e, mikä vaihtuu pian äippärahaan 400e kuussa (netto), tosin siinä on aluksi se korotus 56 päivän ajalta. Menoina asuntolainat, molemmilla omansa, autokulut, vastike+vesi+kaapelitv+autotalli=250 e kuussa... tulis halvemmaksi asua vuokralla, mut.. ehkä tässä kuitenkin maksaa jotain itelleen, kun kituuttaen omassa elää.
Ruokaa on ollu pöydässä aina, ja hyvääkin ruokaa, vaatteista yms. tingitään. Ostettais varmaan enemmän leffoja ja lehtiä ja vaatteita ja käytäis ulkona syömässä, jos rahaa ois enemmän, mutta minä oon aina sanonu, että minä syön vaikka kaurapuuroa, kunhan saan sitä omien rakkaitteni kanssa syödä, ja kunhan saan pyyhkiä kaurapuuron syönnistä aiheutuvat harmin kyyneleet rakastavan aviomiehen olkapäähän
Toisen lapsen la on 17.3. ja tarkoitus on olla kotona niin kauan kunnes hän on vuoden ikäinen tai vähän reilu. HALUAISIN olla kotona kunnes hän on 3-vuotias, mutta... ehkei meillä ole siihen kuitenkaan varaa. Omat opintolainatkin odottaa maksajaansa. Maksun aloittamista on jo lykätty yhdesti vuodella, sen opintojen päättymisestä kuluneen kahden vuoden lisäksi. Niinpä töihin on lähdettävä, ellei pankki ymmärrä pehmeitä arvoja