Kosteussuoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuihin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuihin?

Vieras
Äitiyspakkauksessahan tuli se kosteussuoja, joka laitetaan sänkyyn. Oletteko hommanneet vastaavaa vaunuihin? Tai oletteko suojanneet vaunuja jotenkin muuten (kosteudelta ja/tai lialta)? Vaiko ihan vaan vauva sellaisenaan siihen vaunuun, tietysti talvella makuupussissa?

Jos joku on ostanut sitä kosteussuojamuovia lisää, niin mitä se on nimeltään ja mistä saa?

Laitatteko muuten sängyssä petarin ja lakanan väliin (jos on petari) vai petarin ja patjan väliin?

Kaikkea sitä joutuu tumpelo kyselemään. Yritän tehdä viimeisiä valmisteluja, vauvan pitäisi kohta syntyä...

Vaunuissa en ole koskaan itse käyttänyt, mutta ei hullumpi idea kesällä laittaa jos vaunuissa on patja. Sängyssä laita suoja muovipuoli alaspäin lakanan ja petarin väliin. Froteemuovia voi ostaa mm. Etolasta.

Muovitettua froteeta saa kangaskaupoista metritavarana ja ihan Cittarin & Prisman yms. vauvantarvikehyllystä paketissa(kalliimpaa) jne. Ikeasta saa ohuempaa samaan tarkoitukseen olevaa suojakangasta pakettina (hyvyydestä en tiedä, halpaa)

Minä laitan kosteussuojan petarin ja patjan väliin, koska se hiostaa aivan älyttömästi. Yritin ensin laittaa esikoiselle lakanan alle mutta rassukka oli aina pää märkänä kunnes tajusin ottaa sen pois. Nyt ostin kyllä Ikeasta suojuksen, minkä pitäisi vähän hengittääkin.

Mulla on ollut aina semmonen puolisuoja eli ei koskaan pään alle asti, vaan ihan tosta jostain kainalojen alapuolelta.

Siitä metritavarasta saa muuten hyviä peflettiä saunaan, tietää aina kuinka päin laittaa ja saa pestä tarpeeksi kuumassa, meillä käytetty jo yli 20 v. moisia.

hei

mä en ainakaan voinut käyttää ko. suojaa meidän kesä-vauvalla ollenkaan, kun oli heti aivan yltäpäältä hiessä, vaikka olikin petarin alla. tyttö on muutenkin ""kuumaverinen"" eli hikoaa helposti.

Meillä oli suoja sängyssä joitain kuukausia, petarin päällä, lakanan alla. Otin sitten lopulta pois, koska ei sille ollut mitään tarvetta! Koskaan ei vaippa vuotanut sängyyn asti eikä myöskään nukkuessaan pulautellut, vaikka muuten pulauttelikin. Vaunuissakaan ei siis ollut tarvetta suojalle.

Kiitos kaikille vastauksista, täytynee laittaa sängyssä petarin alle, ja jättää vaunut suojaamatta. Olisin muuten laittanut sen sänkyyn väärin päin, siis se muovipuoli ylös, eli hyvä kun tuli ohje siitäkin.

Aiheen vierestä muuten, kun kerran petareista oli puhetta: kun aina sanotaan, että vauvalla ei saa olla liian pehmeä sänky, niin eihän petari tee siitä liian pehmeää?

Se muovi hiostaa ihan hirveästi, kun ei hengitä ollenkaan. Hyvä keino on hankkia ohut fleecepeitto (vaikkapa ikeassa halvalla) ja laittaa kaksinkerroin. Uskomatonta, mutta pitää kosteuden täysin! Ja kuitenkin hengittää. Eikä sitten välttämättä kaipaa mitää petaria lisäksi.

Yhteistyössä