Koskas iltapuuroa?

Koskas ootte alkanut antaa iltapuuroa vauvallenne? Mulla 3.5 kk:n ikäine vauveli ja on alkanut jo maistella kiinteitä muutenkin mutta aattelin että koskas toi iltapuuro vois tulla alkaneeksi ja mitäs puuroa suosittelette? Pullosta kun toi jannu ei syö mitään ja tarttis saada poika kuukauden päästä yökylään ja voi olla hieman hankalaa yöllä kun ei ole tissiä saatavailla.
 
Kannattaa varmaan alottaa riisipuurolla, se ainakin on lempeä masulle :)

Meille iltapuuro keitetään mikrossa ihan normaalista nalle hiutalepuurosta jonka teen tosi paksuksi. Sitten laitan sekaan pari lusikallista banaani-persikka sosetta ja annan seistä noin tunnin niin että riisit vetää soseestakin nestettä. Sitten heitän joukkoon vähän korvike-jauhetta ja lopuksi koko homma sauvasekoittimella ihan hienoksi ja eikun lusikoimaan :)

Meillä ei meinannut puurot aluksi upota mutta tätä odottaa aina suu ammollaan kuin linnunpoikanen :heart:

Mä kyllä kuitenkin neuvoisin odottelemaan hetken noitten puuroje kanssa, itse tietysti tiedät parhaiten mutta viljojen kanssa ainakin kannattaa varmasti odottaa! Meillä puurot taidettiin aloitella 5kk:n iässä ja nyt pikku hiljaa vasta koiteltu viljoja ja neiti 6,5kk.
 
5kk alkaen taitaa olla se suositusikä, milloin noita viljoja voi ottaa ruokavalioon. Itse oon omille lapsille keittänyt ihan normaaleja puuroja mitä muukin perhe syö. Ilman suolaa tietty. Jotain hedelmä- tai marjasosetta voi laittaa sekaan. Puuroa tai hiutaleita ei tarvitse enää enempää hienontaa.
 
Meillä neiti 5kk ja ensimmäisenä tarjoilin tytölle mannapuuroa hedelmäsoseen kera.Ei tarvitse soseutella,tämä etuna =) suurimoina olen käyttänyt ihan tavallisia..Tytön ollessa reilu 4kk neuvolasta neuvottiin puuroille lapsen tahtisesti.Sitä maisteltuamme siirryimme kaurapuuroon,joka on meillä erittäin hyvin vastaanotettu ilman soseuttamista.Hieman ennen mikroon laittoa laitan hiutaleet likoamaan veteen,pehmenevät mukavasti..Sekaan itse tekemääni sokeritonta marjakiisseliä,tai kaupan hedelmäsosetta.Sekä vajaasti veden määrään tuttelijauhetta.Tyttö syö tällä hetkellä n.1dl aamulla ja illalla.Toki kannattaa vaihdella puuroja,sitten kun olette totutelleet..Sieltä kyllä löytyy sitten suosikki..
=)
 

Yhteistyössä