koskahan tää loppuu ja kaikki normalisoituu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mommy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mommy"

Vieras
onko mun hormonitoiminta lamaantunut vai mitä hittoa kun tuntuu että kaikki on ruvennu heittää häränpyllyä tokan lapsen syntymän jälkeen?

oon jatkuvasti kiukkunen ja mulle puhkes ihan tyhjästä aurallinen migreeni, yhtäkkiä oon saanu finnejä/hormoninäppyjä tms ennen virheetön iho, hiukset rasvottuu helposti ja hiuksia lähtee enemmän, ensin kuukautiset oli mega runsaat ja nyt ne on tosi niukat, kierrot on kyllä yleensä tuon 28-31 mutta välillä saattaa yhtäkkiä tulla 37pvän kiertoa. Limakalvot ollu sika huonossa kunnossa kuivat, herkät ja erilaiset hiiva, emätin ja pissatulehdukset vaivannu vaikka koskaan ennen ei oo ollu tollasia juttuja. Seksiäkään ei tee samalla tavalla mieli eikä orgasmi tuu yhtä helpolla ku ennen. Synnytyksestä on kyllä jo 2v4kk, imetyksen lopetin 4kk sitten, kuukautiset alkoi 13kk synnytyksen jälkeen. olen 25v joten tuskin vaihdevuodetkaan tulossa :D gyneltä ei apuja käski vaan rasvata alapäätä...

Varmaan tosta imetyksestä johtuu. Siis sen lopettamisesta. Kyllä se siitä ajan kanssa (ehkä pitkänkin ajan, kaikki on yksilöllistä). Onko sulla hormonaalinen ehkäisy käytössä? Voisit harkita..

Varmaan tosta imetyksestä johtuu. Siis sen lopettamisesta. Kyllä se siitä ajan kanssa (ehkä pitkänkin ajan, kaikki on yksilöllistä). Onko sulla hormonaalinen ehkäisy käytössä? Voisit harkita..

lyhyen ajan söin minipillereitä ja sillon tuntu että kaikki meni oikein huonoksi... en ole sitten muihin uskaltanut kokeilla koska perustuvat aika pitkälle kaikki samaan vaikuttavaan hormoniin. yhdistelmiä kun eivät anna tuon migreenin takia...

Veikkaan että estrogeenit on matalalla. Osta apteekista reseptittä ovestinia tai pausanolia(mietoja estrogeeni voiteita/puikkoja), auttaa limakalvoihin. Minipillerit on pelkkää keltarauhashormonia jotka on yleensä androgeenisiä(eli vähän niinku mieshormonia) joten ne ei varmaan tee hyvää tässä tapauksessa, muutenkin minipillerit voi laskea omia estrogeenitasoja. Yhdistelmäpillerit olis ihanteelliset tässä tapauksessa mutta tietty jos on aurallinen migreeni on niiden käyttö ehdottomasti kielletty!

Joo mulla on kans samantyyppisiä ongelmia, poika 1v4kk imetyksen lopetin jo noin vuosi sitten masennuslääkkeiden ja pojan sairaalassa olon takia, kuukautiset on alkanu, mutta ne kierto on aivan sekaisin. itse vuoto saattaa kestää yli kuukauden :( nyt aloitettiin yhdistemäehkäisypillerit jospa niistä olisi apua, gynellä tutkittiin kaikki mahdollinen ja missää ei mitään vikaa löytynyt. koko ajan kiukuttaa ja masentaa, iho täynnä näppylöitä ja paino ei tipu, gyne sanoi että pitää vaan antaa ajan kulua, kyll ä se joksus tasaantuu, ei tää muuten ois paha, mut en tiiä uskaltaako sitä ees toisesta lapsesta haaveilla ku tää toipuminen on näin perseestä!!!!

Välillä minusta tuntuu että tää on tosi harvinaista kun en ole törmännyt keneenkään muuhun jolla olis samankaltaisia oireita. Tai sitten kukaan ei vaan kehtaa puhua näistä jutuista "oikeassa elämässä"... :D

Meillä koko seksielämä on kuollu pois näitten mun vaivojen takia...

Joo mä oon kans miettiny ku missään ei koskaan puhuta että tää toipuminen ois oikeesti näin pitkäkestosta ja vaikeeta. lääkärikii oli ihan ymmällään näistä mun kuukauden kestävistä menkoista, mutta toivottavasti nyt nää pillerit sais kierron tasaantumaa

Yhteistyössä