Koskaan en ole juustokakkua tehnyt ja näiltä näkymin en teekkään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Voinko olla maailmassa suurempaa pulmaa kun toi kirottu juustokakku jota mun tekee mieli niin paljon ettei mitään järkeä :ashamed:
Läjetin miehen kauppaan just ennen töihin menoa ostamaan tuorejuustoa,kermaa, digestivejä ja rahkaa ja otin mustikatkin sulmaan mut voi piekulat et noi ohjeet mitä löytyy on niin kauhean vaikeita ja ennen kaikkea KAIKKIIN ohjeisiin tulee liivatetta mikä meinaa etten mä ainakaan tänään vois herkutella :ashamed:
Mikä lienee se suurin ongelma :whistle: :ashamed:
Mä olen aivan surun murtama ja kaappi täynnä aineksia, nyt sit mietin et tehdäkkö vai ei kun noi liivatteet ärsyttää :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja just just:
heh.. milläpä muulla ajattelit kakun onnistuvan? KUin siis liivatteella!

Noo, mä vaan aattelin et se pysyis kasassa ihan noin vaan :D
Et ois vähän ku tuorejuustoo ja päällä kermavaahtoo ja sillei :whistle: :xmas: :D :ashamed:

Minä yritän välttää kaikkea missä on liivatetta ja välillä meinaa mennä hermot, tuntuu että sitä on kaikkialla!!! Jugurtissakin, miksi ihmeessä? Ällöä:x

Samoin - ei kiitos liivatetta!!! Kuvittele kun sitä liejua keitellään lehmän luista ja nahoista ja sitten vaan herkkukakun päälle.

Mutta hei kyllähän juustokakkuja on paistettaviakin (ei hyydytettäviä)! Niihin ei tule liivatetta. Ja ovat namihyviä!

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Et ois vähän ku tuorejuustoo ja päällä kermavaahtoo ja sillei :whistle: :xmas: :D :ashamed:
Ei vastaa ihan rakennetta, mutta jos sulla on kaapissa hillo-tai hyytelösokeria, laita sitä täytteeseen tavallisen sokerin sijasta.

nyt vain hommiin, niin huomenna saat sitten nauttia hyvästä juustokakusta! :)
Itse en ole koskaan kyllä juustokakkuun rahkaa laittanut, mutta jos ohjeessasi kerran niin on..
Eikä se ole ollenkaan vaikeaa, on muutama työvaihe, mutta nopeasti sellaisen vääntää! Tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samoin - ei kiitos liivatetta!!! Kuvittele kun sitä liejua keitellään lehmän luista ja nahoista ja sitten vaan herkkukakun päälle.

Mutta hei kyllähän juustokakkuja on paistettaviakin (ei hyydytettäviä)! Niihin ei tule liivatetta. Ja ovat namihyviä!
Ja apteekista saa agar agaria, joka korvaa liivatteen.

Itse en ole koskaan kyllä juustokakkuun rahkaa laittanut, mutta jos ohjeessasi kerran niin on..
Eikä se ole ollenkaan vaikeaa, on muutama työvaihe, mutta nopeasti sellaisen vääntää! Tsemppiä! :)

Kyllä mun ohjeeseen ainakin tulee rahkaa. Keventää huomattavasti verrattuna että laittaisi enemmän sitä juustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei vastaa ihan rakennetta, mutta jos sulla on kaapissa hillo-tai hyytelösokeria, laita sitä täytteeseen tavallisen sokerin sijasta.

Ei sillä rakenteella ole väliä :D
Ne on nää pirun mielihalut ja en jaksais kyllä huomiseen ootella et toi liivate hyytyy, joten tota vois jopa kokeilla.. :p

Kyllä mun ohjeeseen ainakin tulee rahkaa. Keventää huomattavasti verrattuna että laittaisi enemmän sitä juustoa.

Noita ohjeitahan on pilvin pimein, mä vaan varmistin et saan kaikki mahdolliset lihottavat ainesosat mukaan :saint:

No ei mua toi oikeestaan haittaa, en ole ikinä ollut niitä ihmisiä joita kaikki ällötysjutut haittaa ja vie ruokahalut!
Silloin kun olin kasvissyöjä niin välttelin liivatteita, nyt kun syön lihaa ni menköön sitten liivatekkin :D

No ei mua toi oikeestaan haittaa, en ole ikinä ollut niitä ihmisiä joita kaikki ällötysjutut haittaa ja vie ruokahalut!
Silloin kun olin kasvissyöjä niin välttelin liivatteita, nyt kun syön lihaa ni menköön sitten liivatekkin :D

No kunnon lihan on vähän eri asia. Mutta oikeasti mikset vaan paista sitä kakkuasi

No kunnon lihan on vähän eri asia. Mutta oikeasti mikset vaan paista sitä kakkuasi

No koska mä olen raskaana ja MÄ EN HALUA paistettua

:D :D :D
Mä nyt taiteilen tossa jotain kunhan piirretyt loppuu kun nuo kotikokit haluaa kuiteskin auttaa :saint:

Yhden kun teet niin seuraavat onkin jo tosi helppoja. Mä teen nykyään tuorejuustokakun jos haluan tehdä jotain helppoa ja varmasti onnistuvaa. Harjoitus tekee mestarin, ensimmäinen kakku aiheutti täälläkin pienimuotoista hässäkkää. :D

Ööh mikä estää muka juustokakun syömisen tänään, vaikka siinä olisikin liivatetta? Kyllä se kakku aika nopeasti jääkaapissa hyytyy, parissa tunnissa! Kyllä sä nyt sen verran jaksat odottaa:)

Sitäpaitsi se liivatteen käyttö on ihan helppoa. Onnistuu jopa multa, joka muuten on varsinainen poropeukalo keittiössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Yhden kun teet niin seuraavat onkin jo tosi helppoja. Mä teen nykyään tuorejuustokakun jos haluan tehdä jotain helppoa ja varmasti onnistuvaa. Harjoitus tekee mestarin, ensimmäinen kakku aiheutti täälläkin pienimuotoista hässäkkää. :D

Noh, saas nähä mitä tosta tulee :p
Mä oon kyllä vielä hukassa näitten mielihalujeni kanssa... :ashamed: :whistle:

Mulla on sellanen juustokakun ohje johon ei tuu liivatetta. En kyllä muista mitä aineita siihen tulee, enkä nyt ehdi etsiä ohjettakaan...
Eikö edes googlella löydä ohjetta jossa ei liivatetta, pääsisit sen tortun väsäämään ja herkuttelemaan?!

Mä tein muuten tytön syntymän jälkeen itselleni kakun. Söin sen kahdessa päivässä, mies sai vaan ihan pienen palasen. :ashamed: Että mielihalut on ihan tuttuja. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nam!:
Mulla on sellanen juustokakun ohje johon ei tuu liivatetta. En kyllä muista mitä aineita siihen tulee, enkä nyt ehdi etsiä ohjettakaan...
Eikö edes googlella löydä ohjetta jossa ei liivatetta, pääsisit sen tortun väsäämään ja herkuttelemaan?!

No kuku...
Mä oon jo etsinyt niiiiiin kauheesti eikä löydy :xmas:

Yhteistyössä