Koska uudestaan lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Kävin viikko sit tohtorilla, kun mulla oli ollu järkyttävää päänsärkyä jo kaks viikkoa. Se sitten tutkiskeli, ja tuli siihen tulokseen et kokeilaan vielä vahvemmilla lääkkeillä (indometin 50mg/3krt vrk), jos ei mee ohi niin takas.
No, lauantaina olin ottamassa muutaman oluen, ja silloin iski päänsärky lääkkeistä huolimatta. Se meni kyllä ohi kun tulin kotin ja otin lääkettä lisää. Mutta aina aamulla on taas kuuppa ihan tuskasen kipee, lääkkeillä asettui kipu taas.
Mutta, se lekuri ei sanonu et missä vaiheessa menisin takas. Kauanko mun tarvii noita lääkkeitä viel popsia? Määräs 50 nappulaa... Ja tosiaan, aamusin sitä särkyä on, ennenku ehtii ottaa taas lääkkeen, usein herään siihen jomotukseen.

Alko ei varmaan sopinut pillereiden kanssa yhteen.

Mutta jos kerran noi vahvat pillerit ei toimi, niin menisin uudestaan lääkäriin. Vika on varmaan jossain muualla esim. niskoissa, verenpaineessa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Miten sua tutkittiin? Jotenkin vaan tuntuu, että lääkkeitä määrätään, vaikkei ole kunnolla selvitetty oireiden syytä.

No se koputteli päätä, kyseli paljon. Mut musta itestäki tuntu ettei ihan kunnolla ottanu tosisaan, sanoin et mul on ollu huonoo oloo kans päänsäryn yhteydessä. Niin ja korvat se katto, ne on ihan tukossa ja oon niitä hoidellu nyt kanssa. Tasapainossa ei ilmeisesti ollu vikaa.

Pelkään ite ihan mielettömästi et tää on jotain vakavaa...

Kävin Duodecimin lääketietokannassa. Indometin-lääkkeen yleinen haittavaikutus on päänsärky (erityisesti otsan alueella, lukee tuossa) ja kaikenlaiset keskushermosto-oireet muutenkin voivat olla sivuvaikutuksina tuossa. Enempi mulle tulee mieleen, että jos työikäisellä on päänsärkyä, että se johtuu jostain muusta kuin päästä itsestään. Eli esim. niskat jumissa, hampaistossa vikaa tai sellasta.

Vaadi lääkäriltäsi holistisempi ote ja ehdottomasti syiden selvittäminen ennen mitään vahvoja lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kävin Duodecimin lääketietokannassa. Indometin-lääkkeen yleinen haittavaikutus on päänsärky (erityisesti otsan alueella, lukee tuossa) ja kaikenlaiset keskushermosto-oireet muutenkin voivat olla sivuvaikutuksina tuossa. Enempi mulle tulee mieleen, että jos työikäisellä on päänsärkyä, että se johtuu jostain muusta kuin päästä itsestään. Eli esim. niskat jumissa, hampaistossa vikaa tai sellasta.

Vaadi lääkäriltäsi holistisempi ote ja ehdottomasti syiden selvittäminen ennen mitään vahvoja lääkkeitä.

Joo, tarvii vaatii. Mä ite just muistin et mulla oli hammas ihan pirun kipee varmaan viikon ennen näitä päänsärkyjä...

Kiitos kaikille.

Ite kun joskus yli 10v sitten kävin lääkärissä päänsärkyni kanssa (oli just ollu kaverin kans puhetta miten vakavasti lääkärit ottaa päänsärkypotilaat) niin sen kummemmin tutkimatta lekuri sano että syö buranaa kyllä se siitä. :o

Päänsärystä kärsin vieläkin ajoittain, mut kerran en reilussa 10vuodessa ole kuollu niin tuskin tää mitään vakavaa sit on...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
JOs on hammas ollut kipeä kannattaa mainita. Ite menin hammaslääkäriin kun hammasta särki ja mulla olikin poskiontelotuluhdus :laugh: Eli päässä voi olla monenmoista vikaa mikä ihmeellisesti vaan oikkuilee...

Juu, en silloin tajunnu sitä ku lekurilla kävin. Soitin äsken terveysneuvontaan ja sain ajan lekurille. Toivottavasti syy ja oikee hoito nyt löytyy.

Voisko olla matalasta verensokerista johtuvaa? Tuo että herätessä särkee ja alkoa ottaessa kielis siitä verensokerin vaikutuksesta. Itsellä vaikuttaa verensokeri ja matala verenpaine, herätessä ja urheillessa särkee ja jos on tullut syötyä huonosti. Muista siis säännöllinen ruokailu, illalla jotakin hidasta hiilaria ja aamulla ekana jotain mikä nostaa verensokeria, esim. lasi tuoremehua. Alkon kanssa (jos on pakko juoda) jotain makeaa, että pysyy sokerit.

Yhteistyössä