Koska uskallatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz 13+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Craviz 13+5

Vieras
Ostaa ensimmäiset isommat hankinnat tulevaa vauvaa varten?!
Itsellä tällä viikolla alkanut iso buumi hankintoja varten ja vaunut sekä turvaistuimen olenkin jo hankkinut..vaikka silti vielä joskus nousee pelko että jos vaikka jotakin tapahtuukin..
Milloin te muut olette aloittaneet?

Rakenneultran jälkeen rv 19 jälkeen uskalsin vasta ostaa muutaman kivan pikkuvaatteen. Turvakaukalon ostin juuri, kun sain hyvän melko edullisesti ja niitä vaatteita hieman tässä pikkuhiljaa olen keräillyt/saanut. Vaunut, sängyn ja loput tavarat aion hankkia tässä pikuhiljaa, mikään kiire ei vielä ole. Tai mieli olisi tehnyt kaikki hankkia heti, mutta kumma kyllä olen malttanut aika hyvin.. :) Nyt rv 25+.

mulla viikkoja jo 33, enkä oo vieläkään ostanut yhtään vaatetta. vaunut ja kaukalon pari viikkoa sitten ostin. pitäis varmaan pikuhiljaa alkaa laittaa kaiikea valmiiksi. itse vaan olen sellainen, että haluan ottaa asian varman päälle. mut en kyl ennen 20 viikkoa hakkeisimitään valmiiksi.

mitään suurempaa en kyllä ole vielä hankkinut, mutta vaateita aloin keräileen samantien. En jotenkaan näe että hankitut vaatteet jotenkin pahentaisivat tilannetta jos km vielä tulee. hankittavaa on kuitenkin niin paljon ja kaikki vielä tosi kalliita, että ei niitä viitsi kaikkia viimeisen 3kk aikana ostaa.

Tosin, mä saan aikapaljon tavaraa valmiina siskoltani..pinnasängyn, vaunut, sitterin ja sit sitä pikku tarviketta tuttipulloja jne. Turvakaukalo onkin sit se eka iso hankinta ja senkin ajattelin hankkia käytettynä.

Heippa!
Mä aloin jo viime kesänä vauvakuumeessani hankkia vauvasälää eli silloin ostin unikkotuttipullon + tutin ja tuttinauhan. Kirpparilta muutaman vaatten jne... No lokakuussa tärppi tuli ja silloin aloin jotain heti ostelemaan. Nyt menossa rv26 ja hankittuna on aikas paljon kaikenlaista. Vaunut on varattu, mutta maksellaan niitä liikkeeseen pikkuhiljaa. Heinäkuussa laskettu aika. Tää on mun kolmas lapsi ja aina olen ollut yhtä höpsö tarvikkeiden hankinnassa. Kyllä mä tiedostan keskenmenon vaarat, mutta tää on mun tyyli nauttia raskausajasta.

En vielä aikoihin. Edellinen raskaus päättyi rv 23... Kelan paketti oli juuri tullut ja olin ehtinyt ostaa vauva-ajan kirjan. Toivottavasti nyt pääsen sitä täyttelemäänkin. Miehen kanssa päätettiin, että ei osteta mitään, Kelan paketti riittää. Jos nyt saadaan elävä vauva kotiin, niin mies käy ostamassa tavarat, jotka käydään etukäteen katsomassa... Nyt tuntuu ainakin tältä ja rv 30 on menossa.

Mä oon saanut paljon kaikkea ilmaiseksi, vaatteita, pinnasängyn, sitterin, turvakaukalon ja olen muutenkin ostellut vaatteita vähän ja tutteja ja tuttipullon. Meillä ei ole kummoiset tulot, joten on hyvä ostaa vähitellen kaikkea tarpeellista. Tosin eipä tässä ole muita suuria hankintoja enää kuin vaunut, emmaljungista olen unelmoinut, mut ei taida raha riittää. Tuntuu kuin olisi jo kiire ostaa tuttipullot, kuumemittarit, nenäniistäjät ja sellaset vaikka olen vasta viikolla 25+3. Toisaalta minulla on tunne että vauva syntyy liian aikasin maailmaan.

Yhteistyössä