Siis alku aikoina pesitkö sä sillä kosteus pyyhkeellä itse tytön paikat? Vai millä tavalla hoiditte ne ekat pesut? Siis tarviiko naisen käydä monta kertaa päivässä alapää pesulla?. Siis no tän varmasti hoitaa lapsen äiti. Mut jos nyt tapahtuu jotain odottomatotanta ni kyselen. Mut eikös niitä pokkuhousunsuojii oo erikokosii? Ni mistä tiedän just sopivan koon tytölle? Muistatko mitä sulle tapahtu ekan kerran ku menkat alko? Tuliko veriseks vaatteet? Onko tampponit eri kokosii ja kuinka monen tunnin välein ne pitäis vaihtaa ja käydäänkö vaihdon yhteydessä aina pesulla?Keskimäärin 13 v, mutta 9-16v on ihan normaali alkamisikä.
Siteitä kannattaa ostaa varalle jo hyvissä ajoin. Toisilla alkaa pienellä tiputtelulla ja pärjää pikkuhousunsuojilla, toisilla alkaa jo heti runsaampana. Burana helpottaa kipuja ja vähentää myös runsasta vuotoa. Kova liikunta ja helle ei tee hyvää, mutta kevyt liikunta voi ehkäistä kipuja. Hygieniasta pitää huolehtia, jos ei ole vesipesumahdollisuutta niin osta intiimialueen kosteuspyyhkeitä (etenkin helteellä veren haju voi tuntua omaan nenään, harvemmin kuitenkaan muille asti ellei täysin laiminlyö pesuja).
Mieliala voi olla kurja, joten kannattaa varata jotain mukavaa rentoa tekemistä, esim uusi kirja, tai muuta mieltä kohottavaa harrastusta.
9 vuotta ei todellakaan ole normaali alkamisikä.Keskimäärin 13 v, mutta 9-16v on ihan normaali alkamisikä.
Siteitä kannattaa ostaa varalle jo hyvissä ajoin. Toisilla alkaa pienellä tiputtelulla ja pärjää pikkuhousunsuojilla, toisilla alkaa jo heti runsaampana. Burana helpottaa kipuja ja vähentää myös runsasta vuotoa. Kova liikunta ja helle ei tee hyvää, mutta kevyt liikunta voi ehkäistä kipuja. Hygieniasta pitää huolehtia, jos ei ole vesipesumahdollisuutta niin osta intiimialueen kosteuspyyhkeitä (etenkin helteellä veren haju voi tuntua omaan nenään, harvemmin kuitenkaan muille asti ellei täysin laiminlyö pesuja).
Mieliala voi olla kurja, joten kannattaa varata jotain mukavaa rentoa tekemistä, esim uusi kirja, tai muuta mieltä kohottavaa harrastusta.
Mitäs pojat tekee sen aikaa kun menkoista puhutaan?Nykyään alkaa entistä aikaisemmin 10-11 vuotta. Koulussa saavat hyvää tietoa jo. Paria eri merkkistä sidettä kannattaa varata vessan kaappiin ja kannellinen roskis. Ja Buranaa ja suklaata
Eli oliko sulla sitten tamppooni?Mulla oli ainakin heti alussa niin runsaat ettei pikkuhousunsuojalla olisi pärjännyt yhtään minuuttia
Side oli 11 vuotiaana sopivin.Eli oliko sulla sitten tamppooni?
Hyvä se on poikienkin tietääMitäs pojat tekee sen aikaa kun menkoista puhutaan?
Siis miten side eroaa pikkuhousun suojista?. Eli onko naisille nyt menkkoihin suojat, side ja tamppooni. Kumpi on parempi tamppooni vai side? Kumpi pitää vaihtaa useemmin? Ja niiden ero? Hei oon kerran vaan ostanu jonkun paketin lapsen äidille. Oliko se side se levee ja ohut juttu?Side oli 11 vuotiaana sopivin.
No en ja varmuudeksi kyselin jos jotain odottamatonta tapahtuis. Ni sitten tiedän tästä ees jotainJos olet itse nainen, niin tiedät varmasti vastaukset
Mutta kun et taida olla.
Terveysside on isompi kuin pikkuhousunsuoja, mikä on melko turhake...No en ja varmuudeksi kyselin jos jotain odottamatonta tapahtuis. Ni sitten tiedän tästä ees jotain
Niin, et ole nainen. Onneksi sulla ei lapsia ole.No en ja varmuudeksi kyselin jos jotain odottamatonta tapahtuis. Ni sitten tiedän tästä ees jotain
Ei kyl yks löytyyNiin, et ole nainen. Onneksi sulla ei lapsia ole.
Selvä juttu.. Sit varmaan lapsen äiti tietää menkoistaEi kyl yks löytyy
Ei kai se haittaa että isäkin tietää?Selvä juttu.. Sit varmaan lapsen äiti tietää menkoista
Joo mut ei olla enään yhdessä. Ja kysyinkin jos mun pitää hoitaakkin joku asia hyvissä väleissä kyllä ollaan lapsen äitin kaa. Mut kyselin siis jos nyt sattuu jotain vaik et ne ekat menkat tuleekin mun luona ollessaan.Selvä juttu.. Sit varmaan lapsen äiti tietää menkoista
Noni jes ja sit vielä kuinka usein päivän aikana niitä pitää vaihtaa ja sillonkun vaihtaa ni pestäänkö alapää?Kylläpä tulee taas niin kierteleviä vastauksia että voi huhhuijaa. Nuorelle tytölle en tamppooneja tarjoaisi ennen kun itse sanoo haluavansa kokeilla.
Osta sille tytölle ens alkuun vuokkoset siivekkeellisiä siteitä (keltainen paketti missä lukee Vuokkoset) , ne on niitä ”basic” siteitä, ja niillä varmasti pärjää alkuunsa.
tytön iästä riippuen miten osaa huolehtia itsestään jne. Niin voi pestä aamulla ja illalla, mutta yleensä sen hoksaa ihan itse milloin on tarve, ettei siihen sinänsä mitään sääntöä ole että pitäisi pestä joka välissä tai aamuin illoin. Vähän kuin suihkussa käyntikin niin kyllä sen tietää kun on aika pestä itsensäNoni jes ja sit vielä kuinka usein päivän aikana niitä pitää vaihtaa ja sillonkun vaihtaa ni pestäänkö alapää?
Nojoo mut tyttö ei oikeen tykkää käydä suihkussa ja tietääkö muka jo lapsikin et nyt olisi hyvä käydä suihkussa? Eli lapsi ite huomaa koska side on täynnä ja vaihtaa sen?.tytön iästä riippuen miten osaa huolehtia itsestään jne. Niin voi pestä aamulla ja illalla, mutta yleensä sen hoksaa ihan itse milloin on tarve, ettei siihen sinänsä mitään sääntöä ole että pitäisi pestä joka välissä tai aamuin illoin. Vähän kuin suihkussa käyntikin niin kyllä sen tietää kun on aika pestä itsensä