Koska teillä on tuntunut ekat vaavin liikkeet?

  • Viestiketjun aloittaja koppis
  • Ensimmäinen viesti
Mulla esikoisesta liikkeet rvko:sta 18 eteenpäin ja kuopuksesta 16rvko:sta. Silloin sanottiin et on aikasessa vaiheessa, mutta koska olin tosi hoikka totesivat neuvolasaa et voi olla mahdollista (vatsapeitteet ohuet). Normaali liiketunnistus aika on ensisynnyttäjillä n.19-21rvko ja uudelleensynnyttäjillä n18-19rvko:lla. Sulla voi olla kyllä suolistosta johtuvia mitkä sekoittaa mahdollisiin liikkeisiin. Sikiö vielä niin pieni et ois kyl mahdottomuus tuntea vielä.
 
kylläpä
ihan hyvin voi kohta tuntea. Itse tunsin esikoisesta viikolla 16 jo ihan selvästi.
tietääkseni aika harvalla menee tuonne 20 viikolle ne ensi havainnot.
tiedän noilla viikoilla olevia uudelleensynnyttäjiä jotka tuntee jo liikkeet. itse en vielä ole luotettavia liikkeitä tuntenut.

nyt rv samat kun sulla.
 
Esikoisesta vasta viikolla 21 tajusin tai uskalsin luottaa, että vauvan liikkeet oli vauvan liikkeitä. Kyllä vähän aiemmin ehkä jotain tunsin, mutta aattelin, että se on varmaan jotain muuta.
Nyt tunsin liikkeet viikolla 16. Mies jo ekan potkun tunsi ulospäin viikolla 20! Yllätyin ihan, sillä itse kyllä tunsin terävän potkun, mutten ajatellut sen vielä ulospäin tuntuvan, vaikka miehellä käsi olikin vatsalla juuri silloin.
 
Esikoisesta en ihan tarkkaan muista, ehkä noin viikolla 17 (siellä aikasemman puolella tunsin kuitenkin) ja tästä toisesta olen kunnolla tuntenut 16+0 lähtien, pari viikkoa ennen sitä oli erinäisinä päivinä pientä kuplintaa silloin tällöin...
 
Keiju07
Esikoista odotan enkä vielä ole tunnistanut. Viikkoina menossa 19+3. Ultrassa eilen vauva liikkui kovasti ja potki suoraan ylöspäin vatsaan, mutta en silti tuntenut, vaikka näin liikkeen. On siis erittäin yksilöllistä ja siihen voi vaikuttaa merkittävästi istukan sijainti. Minulla istukka etuseinämässä kohti kohdunpohjaa, joten vaimentaa käytännössä kaikki tuohon eteen ja navan tienoille tulevat liikkeet. Kätilö epäili tätä pääasialliseksi syyksi, miksi en tunne liikkeitä vielä tai siis ainakaan tunnista näitä tuntemuksia liikkeiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Esikoista odotan enkä vielä ole tunnistanut. Viikkoina menossa 19+3. Ultrassa eilen vauva liikkui kovasti ja potki suoraan ylöspäin vatsaan, mutta en silti tuntenut, vaikka näin liikkeen. On siis erittäin yksilöllistä ja siihen voi vaikuttaa merkittävästi istukan sijainti. Minulla istukka etuseinämässä kohti kohdunpohjaa, joten vaimentaa käytännössä kaikki tuohon eteen ja navan tienoille tulevat liikkeet. Kätilö epäili tätä pääasialliseksi syyksi, miksi en tunne liikkeitä vielä tai siis ainakaan tunnista näitä tuntemuksia liikkeiksi.

Minulla myöskin istukka etuseinämässä, se onkin luultavasti syy siihen, miksi olen koko raskauden aikana tuntenut niin vähän liikkeitä... Mutta usko pois, hän ehtii kyllä mahaankin päin tumauttaa vielä monta kertaa niin kunnolla että tuntuu! ;) :D

Rv 38+5
 
Ekat varmat liikkeet tunsin 18+2 (oli muutenkin erikoinen päivä, niin muistan tarkasti). Jo pari viikkoa ennen sitä tunsin jotain, mutten ollut varma, olivatko vauvan liikkeitä. Melko pian sen jälkeen, kun itse tunsin niin alkoivat tuntumaan päällekin päin ja mieskin tunsi pikku potkuja. Ja kohta alkoivat näkymäänkin masun päällä pieninä väristyksinä. Nyt jo välillä tuntuu ja näyttää siltä, että vauva on tulossa navan kautta ulos masusta ;) Minulla istukka on siis takaseinässä.

Joe ja pieni 24+1
 

Mulla oli esikosta merkattu rv 16+5 kysymysmerkki neuvolakorttiin, eli jotain olin tuntenut, mutten ollut varma. Jonkin aikaa myöhemmin ainakin tuli ihan selviä tuuppauksia.
Nyt menossa rv 16+6 ja muutamia päiviä oon jotain kummaa myllerrystä tuntenut, toivotaan että ne pian voimistuu =)
 
Nyt esikoinen tulossa, rv16 taisi olla menossa kun tunsin ekan potkun. Tosin tajusin vasta jälkeenpäin mikä se oli, luulin silloin vain eksyneeksi ilmavaivaksi, mutta sitten niitä alkoi tulla lisää pikku muljahtelun kera, ei enää jäänyt epäselväksi :).
 
Pientä liikettä luulen tunteneeni jo joskus rv:llä 19, mutta varma en ole. vasta viikolla 21 tuntuivat liikkeet kunnolla. Minulla on paksu istukka etuseinässä, joten se vaimensi liikkeitä.

Olen ollut siinä käsityksessä, että äidin hoikkuudella ei ole sen kanssa tekemistä, miten liikkeet tuntuvat, sillä vauvan liikkeethän tuntuvat sisältäpäin ja näin ollen sillä ei ole väliä, miten paljon rasvaa on ihon alla... liikkeiden näkymiseen ulos tietysti vaikuttaa se, miten paljon on vararavintoa mahan päällä :whistle:
 

Yhteistyössä