Koska teillä on siirrytty pinnasängystä pois? + muita kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressi

Vieras
Millaiseen sänkyyn sen jälkeen?

Me saadaan jatkettava lasten sänky ja kattelin noita patjojen hintoja, niin onko järkeä ostaa patjaa jatkopalalla jos ilman jatkopalaa patjan pituus on sama kuin pinnasängyssä? Onko kaikilla petauspatja? Nekin maksaa uskomattoman paljon ja tietenkin kahdessa koossa myydään niitä. Siihen vielä peitto, tyyny + lakanat päälle, huhheijaa!

Kuinka on sujunut siirtymävaihe? Mä en osaa edes ajatella että meidän villi taapero nukahtaisi matalaan sänkyyn josta pääsee pois vaikka unissaan. Ikää 2v., painoa yli 14kg ja pituutta joku 95cm joka on monen mielestä tosi paljon pinnasänkyyn.

Mielipiteitä, kommentteja, neuvoja! Kaikesta kiitollisia ollaan!

Meillä siirtyi n.1v8kk pinnasänky oli jo hetken ollut melko ahdas, heräili yöllä kun kopsi jalkoja pinnoihin yms. Kierrätyksestä löytyneeseen 60/70luvun sänkyyn siirtyi ja laitettiin siihen se pinnasängyn patja ja jalkopäähän pari tyynyä näin aluksi koska ne valmispatjat on liian leveitä täytyy käydä teettään uus...
Siirtyminen meni oikein kivasti, kaikki tehtiin samoilla rutiineilla kuin ennenkin ja hyvin nukkui uudessa sängyssään, on oikein iloinen siitä :)

Meidän poika siirrettiin turvallisuussyistä pois pinnasängystä, kun hän alkoi kiivetä laidan yli.

Seuraava sänky oli jatkettava sänky. Patja ensin ilman jatkopalaa ja nyt jo jatkopalan kanssa. Aika ilman jatkopalaa oli tosi lyhyt. Nyt on käytössä jo myös aikuisten peitto eli lasten peittokin oli aika lyhytaikainen.

Meillä siirryttiin lastensänkyyn vasta nyt (ikää 2v8kk), ja suutuksissani kasasinkin jo takas pinniksen (purinkin myös;;), sillä päikät jäi siihen, ja nukahtaminen todella vaikeaa.. juoksee jatkuvasti pois sänkystä, vaikka silmät seisoo päässä.. Tsemppiä teille, toivottavasti menee paremmin!

Meillä siirryttiin melko tasan 2 vuoden iässä, ei ongelmia.

Ostin sen jatkopalapatjan, kun on vedettävä sänky. Ei se pinniksen patja siihen käy, kun on paljon kapeampi. En ostanut petaria, muovitettua froteeta pidän patjan päällä pissavahinkojen varalta.

Peitot ja tyyny pitää tietysti hankkia. Lakanaksi käy normaali iso alulakana, vaikka kaksinkerroin taitettuna. Jos rahasta pulaa, voit myös pienentää aikuisen pussilakanan sopivan kokoiseksi. Parilla pussilakanasetillä ollaan pärjätty hyvin. Niitä välikokoisia ei kannata paljoa hankkia, kun eivät ole pitkäikäisiä. Ilmankin varmaan pärjäisi, suoraan aikuisten kokoon vauvapeiton jäätyä pieneksi.

Esikoinen siirtyi pinniksestä jatkettavaan sänkyyn siinä vaiheessa, kun toinen lapsi syntyi. Tai oikeestaan vähän sen jälkeen. Ikää esikoisella oli vähän alle 2vuotta. Vaihe sujui ihan hyvin. Änkesi vaan nukkumaan mun ja miehen väliin aluksi joka yö, mutta siitä vaan vietiin takas omaan sänkyynsä niin sinne se jäi ihan mielellään =)

Toinen lapsi siirtyi pinniksestä jatkettavaan sänkyyn suunnilleen 1,5 vuotiaana. Oli paljon vaikeempaa, kun esikoisen kohdalla :whistle: Ei meinannut millään pysyä sängyssä, nukkui miten päin sattui ja kolhi päätään koko ajan sängyn reunoihin :laugh: Ilmeisesti siis todella rauhaton nukkuja :D

Meillä ei ole petauspatjaa kummankaan sängyssä. Eikä myöskään jatkopalaa. Ikeassa patjat ei maksa montaa kymppiä ja kunhan kasvavat isommaksi, niin ostan uudet patjat sitten sieltä. Tyynynä mä käytän tavallista aikuisten tyynyä, joka on niin littaantunut ettei aikuinen (ainakaan minä jolle pitää olla mahdollisimman korkee tyyny) voi sillä nukkua :D Hyvin on kelvannut.

Ikää oli 1v 9kk (noin) ja jatkettavaan lastensänkyyn siirtyi. Oppi pian siellä nukkumaan, iso tyyny yhä vieressä jos sattuu unissaan tipahtamaan. Jatkopalallinen patja on + petari. Juniorpeittoon sirryttiin siinä samalla. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja viersa:
Niitä välikokoisia ei kannata paljoa hankkia, kun eivät ole pitkäikäisiä. Ilmankin varmaan pärjäisi, suoraan aikuisten kokoon vauvapeiton jäätyä pieneksi.

No toki makuja on monia, mutta kyllä itse luulen, että toi pienempikin peitto menee niin kauan, kuin on peiton elinkaari. Ei ole tarkoitus, että lapsella on sama peitto teiniksi asti... Ja alkaisihan sitä kyllästyttää, jos samat lakanat olisivat toista kymmentä vuotta :D

Ja sellainen aikuisten peittohan vie ihan järkyttävästi tilaa. Kuinka lapsi muuten teillä jaksaa sen nostaa lattialta ylös?

Meillä pinnis on jatkettava, joten periaatteessa pinniksessä nukkuu noin kouluikään asti. Sitten otetaan parvisänky käyttöön.

Meidän ukkeli siirtyi isojen poikien sänkyyn tuos pari kk sitten,
eli 1v4kk.n ikäisenä. Me haettiin ikeasta sänky patjoineen ja ei maksanut paljon!
Hyvin on mennyt, vain muutaman kerran pudonnut sieltä, vaan mitään ei ole sattunut.
Aamulla joskus kun aikaisin herännyt ja kömpinyt sieltä pois, olen sanonut että nukutaan vielä,ja on onneksi jatkanut unia vieressä.

Mulla on kaksoset 1v10kk, ja he siirtyivät päästävedettäviin sänkyihin eilen illalla :D.

Uusiin sänkyihin siirtyivät, koska ovat Todella eläväisiä, ja aloin pelätä, että rytkyttävät pinniksensä hajalle, kun riehuivat siihen malliin..
Meillä on opetettu nukahtamaan yksin, eli käytännössä he valvoskelevat aina hetken ja juttelvat ja leikkivät sängyissään ennen nukahtamista.

No eilen esiteltiin uudet sängyt, ja ne oli nuorten herrojen mielestä pelottavat, toinen poika sanoi sängyn nähdessään; voi ei, kamalaa :D!
Ihan hyvin se kuitenkin meni, ensin tirauttivat pienet itkut, ja kun rauhoittuivat, lähdin huoneesta pois, ja sinne jäivät, raukat ei tajunneet että sängystä pääsee itse pois. Istuin kyllä yläkerrassa katsomassa telkkaria, ja odottamassa koska se sänkyynkantorumba alkaa, mutta ei ainakaan vielä.. Tänään meni päikkärit samalla tavalla kuin eilisiltana, ja tänäiltana menivät ilman itkuja, ja hyvillä mielin!

En hetkeäkään epäile, etteikö takapakkia tulisi, ja joutuisin kantamaan heidät miljoona kertaa takasin sänkyyn, mutta eipä siinä mitään, sitten kannetaan :D. Pitää vaan yhden kerran sinnikkäämpi jaksaa olla, kuin lapset! Ja mähän jaksan =) !

Meillä luovuttiin pinnasängystä 6kk ikäisenä ja siirryttiin jatkettavaan sänkyyn jossa pieni laita. Pääsee itse pois ja sänkyyn eikä ongelmia ole vielä ollut. Lapsi kohta 2-vuotias.

meillä siirryttiin 10-11kuisena, hyvin meni vaihto. ostettiin jatkopalallinen patja, petaria en ostanut samalla kertaa kun olisi satsi ollut niin kauheen kallis.

Yhteistyössä