Koska raskausoireet alkaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
Miulla nyt viikkoja 5+2 ja en ole pahoinvoinnista vielä kärsiny ja se vähän pelottaa :ashamed: Olen lukenut että pahoinvointi on merkki siitä että sikiö on elossa ?
Lämmöt on 37,5 mut voiko lämmöt nousta jos on kuuma ?
Tissit oli tosi kipeet sunnuntaina mut nyt ei niin kipeet, nännit on kyllä arat, voiko se olla merkki alkaneesta keskenmenosta ?

PELOTTAA IHAN KAMALASTI ETTÄ TÄSSÄ TAPAHTUU VIELÄ JOTAIN KAMALAA :(

Tää pelko on niin kova että taidan huomenna soittaa yksityiselle ja varata kaikki tarkastukset sinne, pääsen ultraankin sitte ilmeisesti jo viikolla 8 +
Vai onko jollain parempaa tietoa kuinka tässä toimitaan kymenlaaksossa ? Appelmediin on menossa...

kaikilla kun ei ala mitään raskausoireita ja jos et ole laattaamassa niin ole vaan onnellinen!!
Mulla alkoi pahoinvointi (lievä sellainen) joskus viikolta 8 ja kesti johonki 14 viikolle. Ja hyvin on kyydissä pysyny, nyt mennään 36 viikkoa...

mä en oksentanut kummankaan raskaus aikana kuin alle 5 kertaa mutta väsymys oli sitäkin kamalampi ja samoin selkäkivut esikoista odottaessa.toiset voivat paremmin ja toiset vaan oksentaa.toivottavasti kuulut ensimmäisiin :D Kyllä muistan että muaki pelotti jos vähänki vatsaa väänsi "oudolla" tavalla ja teki mieli koko ajan soitella lekuriin, mutta onneks oli mies rauhottelemassa.Toki jos kovaa kipua tms tulee niin rohkeesti soitat vaikka heti synnärille ja kyselet apua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaikilla kun ei ala mitään raskausoireita ja jos et ole laattaamassa niin ole vaan onnellinen!!
Mulla alkoi pahoinvointi (lievä sellainen) joskus viikolta 8 ja kesti johonki 14 viikolle. Ja hyvin on kyydissä pysyny, nyt mennään 36 viikkoa...

No mie en neidistä edes oksentanu kertaakaan, huimas, pyörrytti, heikotti ja oli tosi huono-olo välillä , mutta tässä raskaudessa ei oo ollu huonoa oloa. Nyt esim. on vähä öklö olo ja eilen aamulla oli herätessä mutta ei samalla lailla ku likkaa odotellessa ja tytyn odotusaikana kuitenkin tässä vaiheessa oireita oli.

Tuttava tänään onnitteli ja kertoi perään miten hänen lähipiirissään on juuri ollu kaksi keskenmenoa että toivottavasti tää mein oma pysyy kyydissä. Siitä tuli niin pelokas ja surullinen mieli :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
mä en oksentanut kummankaan raskaus aikana kuin alle 5 kertaa mutta väsymys oli sitäkin kamalampi ja samoin selkäkivut esikoista odottaessa.toiset voivat paremmin ja toiset vaan oksentaa.toivottavasti kuulut ensimmäisiin :D Kyllä muistan että muaki pelotti jos vähänki vatsaa väänsi "oudolla" tavalla ja teki mieli koko ajan soitella lekuriin, mutta onneks oli mies rauhottelemassa.Toki jos kovaa kipua tms tulee niin rohkeesti soitat vaikka heti synnärille ja kyselet apua.

Miulla ku ei oikeestaan ole edes kipuja :ashamed: Pelottaa vaan kun tätä niin kauan on toivottu ja odotettu.
Välillä nivusia vihloo toooosi pikkasen ja ehkä edellisen sektiohaavan kohdalta välillä pistää kun oikeen räväkästi lähden liikkeelle tms. mut mitään kipuja ei ole.
Olenkohan ihan pimeä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Mun raskausoireisiin on kuuluneet kuukautisten poisjääminen, vauvan potkut ja synnytyssupistukset, ei mitään ihmeempiä oireita tartte tulla, pääseepä itse helpommalla

Toi kuullostaa hyvältä =)
Voi kun osaisin vaan ottaa rennosti enkä turhia pelkäis :/

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Mun raskausoireisiin on kuuluneet kuukautisten poisjääminen, vauvan potkut ja synnytyssupistukset, ei mitään ihmeempiä oireita tartte tulla, pääseepä itse helpommalla

Miul lisänä väsymys ihan alussa, mutta siinäpä ne onkin ollu :) Ja tietty noita synnytyssupistuksia ei miun kohdalla vielä :whistle:

No ku tuntuu että päähajoaa, itku tuli äsken kun niin kovin pelottaa.
Miks miun rinnatkaan ei enää oo kipeet ? Eikä nännit ?
Päätä särkee, muita kipuja ei ole eikä minkäänlaista vuotoa.
Mut pelottaa niin törkeesti, aion kyllä varmaan mennä ultraan yksityiselle, onkos se viikolla 8 ? Pakko saada jotain varmuutta tähän asiaan.
Eilen illalla miulla oli TOSI kuuma ( aurinko lämmitti tän mein asunnon tosi lämpimäks ) ja sillon mittasin korvasta lämmöt ni oli 37,5.
Nyt miua palelee ja mittari näyttää 36,9 ... onko tää nyt sitä lämpöjen romahtamista ennen keskenmenoa ?

Älä mittaa lämpöjä lainkaan. Ja vältät muutenkin kaikkea mistä vois alkaa murehtimaan. Otat rennosti vaan. =)
Viikot menee kuitenkin aika nopeesti ja pian pääset sitten tuonne ultraankin.
Mä itse pelkäsin ihan hulluna keskenmenoa kun aloin pikkuistani odottamaan ja tiedän että se on ihan kauheeta eikä sille oikeen edes mahda mitään, mutta kannatta yrittää saada jotain muuta mietittävää mahdollisimman paljon. =)

Mulla ei ollut kuin kahtena päivänä pahoinvointia, ja nekin ajoittui kyllä jonnekkin 8-10 viikolle!! Muutenkin mulla loppu raskus oireet melkein heti kun testin tein.. Turha huolestua!! :hug:

Kiitos rohkasevista kommenteista. Olen vaan kamalan hämilläni ja kun tätä on toivottu pian kaks vuotta ja nyt viimein plussa tuli niin en millään halua luopua tästä :( Tissit oli tosi kipeet ja vähä sen taki teinkin sunnuntaina testin, nyt ne vaan ei enää oo kipeet.
Ihan kuin itseäni kiusatakseni luen keskenmeno-palstoilta juttuja ja kuvittelen että just tollaihan miulla menee ja onkohan miulla nyt tuollasia oireita jne jne.
Mihinkään en pysty keskittymään ja ruokakaan ei maistu :(

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:
Kiitos rohkasevista kommenteista. Olen vaan kamalan hämilläni ja kun tätä on toivottu pian kaks vuotta ja nyt viimein plussa tuli niin en millään halua luopua tästä :( Tissit oli tosi kipeet ja vähä sen taki teinkin sunnuntaina testin, nyt ne vaan ei enää oo kipeet.
Ihan kuin itseäni kiusatakseni luen keskenmeno-palstoilta juttuja ja kuvittelen että just tollaihan miulla menee ja onkohan miulla nyt tuollasia oireita jne jne.

Voi hyvänen aika.. Otsikkoa ku luin niin olin sen perusteella vähällä vastata, että joillakin ne oireet "alkaa" heti kun + näkyy testissä. Ja taidan pysyä alkusuunnitelmissani, eli vastaus on tuo. En muista kyllä, et olisin tutkaillut itseäni NOIN tarkkaan vaikka yritettiin ekaa lasta 5 vuotta!! relaa vähän ja nauti olostasi.

Alkuperäinen kirjoittaja mirkku:

Voi hyvänen aika.. Otsikkoa ku luin niin olin sen perusteella vähällä vastata, että joillakin ne oireet "alkaa" heti kun + näkyy testissä. Ja taidan pysyä alkusuunnitelmissani, eli vastaus on tuo. En muista kyllä, et olisin tutkaillut itseäni NOIN tarkkaan vaikka yritettiin ekaa lasta 5 vuotta!! relaa vähän ja nauti olostasi.

En itsekään tiedä miks näin tarkkaan tutkin, sunnuntaina kun plussa tuli ja vielä maanantainakin olin ihan innoissani enkä juurikaan mitään pelännyt. Eilisen aikana tuo pelko ja miettiminen alko :ashamed:
Millä viikolla aikasintaan se sydämensyke ultrassa voi näkyä ? Mietin että mille viikolle se alkuraskauden ultra kannattais varata kun mahdollisimman pian sen haluasin että voisin vähän rennommin ottaa, joskos se auttais.
Miulla oireita oli ennen ku testin tein mutta nyt pari päivää testin tekemisen jälkeen ei niitä oireita enää ole :/

Minulla oli alkuunsa että välillä tuli tosi kuuma ja välillä kylmä. Muut kun kulki shortseissa, niin minä kattelin villatakkia päälle. Ei välttämättä kaikilla ole raskausoireita juuri mitään. Itselläni on huonovointisuus ja hirvittävä väsymys. Nauti raskaudestasi äläkä stressaa liikaa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mirkku:

En itsekään tiedä miks näin tarkkaan tutkin, sunnuntaina kun plussa tuli ja vielä maanantainakin olin ihan innoissani enkä juurikaan mitään pelännyt. Eilisen aikana tuo pelko ja miettiminen alko :ashamed:
Millä viikolla aikasintaan se sydämensyke ultrassa voi näkyä ? Mietin että mille viikolle se alkuraskauden ultra kannattais varata kun mahdollisimman pian sen haluasin että voisin vähän rennommin ottaa, joskos se auttais.
Miulla oireita oli ennen ku testin tein mutta nyt pari päivää testin tekemisen jälkeen ei niitä oireita enää ole :/

Meinasitko, että olet koko lopun raskauden ajan rinnat kipeinä yms?? Ei se odotusaika niin vaivalloista sentään ole. Suurin osa ei tiedä olevansa raskaanakaan kuin siitä, että vatsa kasvaa! Soita sinne minne olet ultraan menossa ja kyllä ne siellä osaa sanoa, milloin kannattaa tulla. Kuukautisten mukaan määrittäävät ajan.

Enkä oo ajatellu että loppuraskauden on rinnat kipeet tai voin pahoin, tietenkään, johan olen yhden lapsen synnyttäny.
Pelottaa vaan kun pari päivää sitte oli tosi kipeet rinnat ja nyt ei enää juuri ollenkaan. Jostain vaan oli sattunut silmään juttu että jos raskausoireet häviää yhtäkkiä se voi olla merkki tulevasta keskenmenosta.
Enkä voi sille minkään että tää pelottaa !!
Viikkoja kuitenkin vasta 5+3

Yhteistyössä