Koska pitää lähteä näytille? 4 v:llä kuumetta 39,9.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Äsken mittasin... aamulla oli jo 39, nyt tuo 39,9 ja mietityttää että kuinka korkealle se vielä illan ja yön myötä nousee. Mikä on se raja että pitää lähteä päivystykseen?

Muita oireita ei juurikaan ole, pientä nuhaa ja yskää lukuunottamatta. Aamulla lapsi vielä leikki normaalisti, nyt reilun tunnin verran jaksanut vaan maata sohvalla. Juo ok ja syönytkin jonkin verran. Annoin äsken Pamolin, yötä myöten sitten uudestaan. Kannattaisiko ennemmin antaa Pronaxenia, paljonko 17 kg lapselle?

Siis kuume on saatava laskemaan ja jollei lääkkeillä laske, niin sitten heti näytille vaan. Voisit kyllä minun mielestäni muutenkin soittaa terveyskeskukseen ja kysyä sieltä mieluummin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kuume on saatava laskemaan ja jollei lääkkeillä laske, niin sitten heti näytille vaan. Voisit kyllä minun mielestäni muutenkin soittaa terveyskeskukseen ja kysyä sieltä mieluummin.

Ei sinne enää pääse läpi tähän aikaan päivästä... toivotonta.

Voit antaa myös Pronaxenia, jos Pamol ei laske kuumetta. Annostusta en nyt osaa sanoa..

Itse kyllä lähtisin jo tänään näytille noin korkean kuumeen kanssa.. Varsinkin, jos normaalisti ei noin korkealle kuume nouse ja lapsi selvästi väsähtänyt. Toki korkea kuume sinäänsäkin jo väsyttää, mutta jos yleistila selvästi huononee.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:

Siis olen ap

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:

Tuo riippuu paikkakunnasta, kyllä meillä on päässyt vielä iltapäivälläkin, kun kyse on ollut lapsesta.

Meillä vajaa 4-vuotias on nyt flunssassa, eilen illalla nousi kuume 39 asteeseen ja yöllä Pamolista huolimatta neljäänkymppiin. Nestemäisellä Panadolilla saatiin kuume aamuyöstä laskemaan ja nyt oli pari tuntia sitten 38,7. Annoin Panadolia ja ajattelin seuraavan annoksen antaa illalla. Ei mulle ole tullut mieleen vielä mihinkään viedä lasta näytille. Sama tauti oli kuopuksella viikonloppuna, kuumetta oli kolme päivää ja nyt poika viipottaa ihan hyvävointisena täällä.

Meillä on ollut rajumpi flunssa nyt sekä mulla että 2 v kuopuksella joten eiköhän tuo samaa tautia ole. Tosin ei meillä muilla ole kuume noussut yli 38 paljonkaan. Pari viikkoa ollut jo pikkuflunssaan joten voisi olla jälkitautikin.

oho, en oo tienykkää että pitäis heti alkaa lähtemään lekuriin jos tollanen kuume. Tytöllä oli alle kolme vuotiaana yli 40kuume ja sanottiin lastenklinikan päivystyksestä että kolme päivää voi korkeeta kuumetta kattoa jos sen saa välissä laskemaan. Sain laskemaan viileässä suihkussa ja lääkkeillä.

Nyt oli molemmat lapset 39 kuumeessa, toinen puol vuotta ja kolme. Lääkettä annoin, taas.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Menisin heti, jos lääke ei laske kuumetta. 40 astettahan on jo "kuollettava".

lapsilla nousee herkästi 40 asteeseen. Ei todellakaan tarvitse aina lähteä lääkäriin. Tärkeää on antaa kuumetta alentavaa ja nesteitä.
Jos vointi romahtaa selvästi niin sitten lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
oho, en oo tienykkää että pitäis heti alkaa lähtemään lekuriin jos tollanen kuume. Tytöllä oli alle kolme vuotiaana yli 40kuume ja sanottiin lastenklinikan päivystyksestä että kolme päivää voi korkeeta kuumetta kattoa jos sen saa välissä laskemaan. Sain laskemaan viileässä suihkussa ja lääkkeillä.

Nyt oli molemmat lapset 39 kuumeessa, toinen puol vuotta ja kolme. Lääkettä annoin, taas.

Nimenomaan minäkin olen ymmärtänyt, että lapsilla kuume voi nousta 40asteeseen helpostikin eikä se ole syy lähteä heti lääkäriin. Neuvoja voi toki terkkarista kysyä, mutta en usko, että lääkäriin pääsette ellei lapsen olotila muuten vaikuta huonolta - pelkkä kuume ja pieni nuha ei vielä riitä.

Yleistila on muuten ihan ok mutta ei kyllä leikkiä enää jaksa. Tosin ei kai kukaan jaksa jos on kuumetta melkein 40. Soitin tk:hon, vastaajaan meni, sieltä pitäisi tulla soitto takaisin jossain vaiheessa.

Yhteistyössä