Koska otollisin aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon sitä mieltä, että otollisin aika on, kun ei ajattele koko asiaa. Niin meillä sai nyt pikkukakkonen alkunsa. "Lipsahti" 9 pvää menkkojen jälkeen ilman ehkäsyä ja toisen kerran 14 pvää menkoista. Jompi kumpi kerroista tärppäs, kun nautin täysillä, enkä miettiny lapsensaantia yhtään!

En ajatellut asiaa, mutta kirjotin ylös millon ollaan harrastettu ilman ehkäsyä. Ja mulla ei ainakaan päivälleen ole ovulaatio. Oon tuntenu sen joka kerta. Tällä kierrolla en tuntenutkaan. Joka toinen kerta on irronnu vasemmalta, joka toinen oikealta. Joka toinen kerta kierto ollu 27 päivää joka toinen 32 päivää. Ja siis kirjotin väärin... 11 ja 19 päivää menkkojen alusta harrastettiin ilman. Toivottuina kertoina ei oo tullu mitään, mut hetkeks luovutettiin ja käytettiin kumia. Nyt tosiaan kun en edes ajatellu seksiä vauvantekona, tulinki raskaaksi. Haluaakohan joku vielä puuttua sanomisiini?! Anteeksi kamalasti jos olin jotenki epäselvä...

Jos vauvaa oikein kovasti toivoo, niin ei sitä kyllä oikeasti voi noin vain unohtaa... Been there - done that!

Pesun sivuilta lainattua:
"Ovulaatio tapahtuu useimmiten 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Tätä ei voi päältä päin nähdä etukäteen, vaan laskea vasta jälkikäteen kuukautisten jo alettua. Munasolu voi irrota myös vähän aiemmin tai vähän myöhemmin. Melko yleinen virheolettamus on, että ovulaatio tapahtuisi 14 päivää edellisten kuukautisten jälkeen. Näin toki on niillä, joiden kuukautiskierto on aina tasan 28, mutta hyvin harvalla näin on. Pidemmillä ja lyhyemmillä kierroilla tämä ei pidä paikkaansa. "

Meillä pikkuinen sai alkunsa kp 28 tienoilla!! Kierto minulla on heitellyt 23-32 päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oon sitä mieltä, että otollisin aika on, kun ei ajattele koko asiaa. Niin meillä sai nyt pikkukakkonen alkunsa. "Lipsahti" 9 pvää menkkojen jälkeen ilman ehkäsyä ja toisen kerran 14 pvää menkoista. Jompi kumpi kerroista tärppäs, kun nautin täysillä, enkä miettiny lapsensaantia yhtään!

Äh, tälläististä viesteistä just menetän malttini!!

meillä oli yritystä 4kk ja sitten aloin ajttelemaan, hääjärjestelyjä, niin sitten tulinkin raskaaksi.´toisin sanoen unohdin asian, niin heti tärppäs. eli se on totta, kun ei ajattele asiaa, niin onnistuu. (jos on mahdollista saada ilman hoitoja)

On lääketieteellinen tosiseikka,että nainen voi tulla raskaaksi kahden päivän ajan kuukaudessa,eli silloin,kun munasolu on irronnut.Eli sillä ,ajatteletko vauvaa harrastaessasi seksiä ,ei ole niin minkäänlaista merkitystä raskaaksitulemisen kannalta!!

Voisin sanoa myös hohhhoijjaa tuolle maikille! Jos suoraan sanon, niin 4 kk ei ole yhtikäs mitään! Vaikka sitä ajattelisi lesboksi ryhtyvänsä, niin sillä ei ole merkitystä raskautumisen kanssa. Ajatuksen voimalla e-i v-o-i t-u-l-l-a raskaaksi!Get it?
Meikäläinen on hääjärjestelyjä ajatellut monta kuukautta ja samalla suunnitellut omakotitaloa, joten olisiko pitänyt tärpätä? Miten VOI JOKU ajatella edes tuolla tavalla? Vastaus on: Voi, jos ei ole tarvinnut murehtia raskaaksi tulemista! Piste.

pitääkö sitä lasta yrittämällä yrittää? Teettekö jotain helvetin laskukaavioita siirtä millon teillä seksiä harrastetaan ja muuten se koko touhu on aivan turhaa. Koska eihän VOI raskautua ku muutamana päivänä kuukaudessa! Ja sitte teillä on miehet ku koneet ja lypsää spermaa sisään AINOASTAAN tikuilla oikeeksi havaittuna hetkenä?!!! Ei se ihme oo, ettette raskaudu. Jos se menee ihan älyttömyyksiin se pakko saada lapsi, johtuu se raskautuminen varmasti myös paljoki korvien välistä.

Lohdutuksen sana niille, jotka asiaa eivät voi sulkea mielestään.

Yritin tulla ihan HELVETISTI raskaaksi. Join greippimehua, laskin päiviä, tikuttelin, makasin jalat ylhäällä yhdynnän jälkeen jne. Lisäksi asia oli mielen päällä suurinpiirtein koko ajan, sillä vauvakuume oli kova. Tästä kaikesta huolimatta raskaus sai viimein alkunsa 10 kk yrittämisen jälkeen. Ensimmäiset kuukaudet vielä pystyin olemaan asenteella TJOT, mutta lopussa yritys oli KOVAA. Siitä huolimatta raskauduin :)

Minäkään en usko tuohon hölynpölyyn, että kun unohtaa asian tulee raskaaksi. Se jos mikä on taikauskoa. Raskaus tulee kun on tullakseen, kun sille antaa mahdollisuuden.

Noin lyhellä kierrolla saatta olla ettei ovista tapahdu ollenkaan : (
Mutta jos nyt kuitenkin laskee sen 14 päivää pois tuosta 21:sta tai 22:sta, niin sitten ovis olisi kp 7 tai 8.
Silloin kun minulla pyöri kierto 23-25 päivän paikkeilla, niin minulle sanottiin, ettei ovulaatiota ehkä ole, mutta tulin kuitenkin raskaaksi. Se nyt meni sitten kesken, mutta kuitenkin.

Ja tarkennus tuohon ensimmäiseeni, että kierto siis venähti melkoisen paljon tuossa plussakierrossani... Olisi ollut yli 40 päivää.
Eli mikään ei ole mahdotonta ; )

Ja tuohon provoon jätän tarkoituksella vastaamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja rv 18:
Noin lyhellä kierrolla saatta olla ettei ovista tapahdu ollenkaan : (
Mutta jos nyt kuitenkin laskee sen 14 päivää pois tuosta 21:sta tai 22:sta, niin sitten ovis olisi kp 7 tai 8.
Silloin kun minulla pyöri kierto 23-25 päivän paikkeilla, niin minulle sanottiin, ettei ovulaatiota ehkä ole, mutta tulin kuitenkin raskaaksi. Se nyt meni sitten kesken, mutta kuitenkin.

Ja tarkennus tuohon ensimmäiseeni, että kierto siis venähti melkoisen paljon tuossa plussakierrossani... Olisi ollut yli 40 päivää.
Eli mikään ei ole mahdotonta ; )

Ja tuohon provoon jätän tarkoituksella vastaamatta...

Kiitos lohdutuksen sanoista =)

Hei,

Haluaisin vastata tuohon taikausko-väitteeseen. Ei ajatusten suuntaaminen muualle ihan turhaa välttämättä ole. jos nyt siis ihan lääketieteellisesti ajatellaan asiaa, hyvin kihoittuneella naisella on aavistuksen paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi. Äärimmäinen mielihyvä saa nainen emättimen laajenemaan "pallomaiseksi". Se on fysiologinen reaktio, jonka arvellaan olevan ihan vain sitä varten olemassa, että nainen raskautuisi sopivalle miehelle. :) Kivaa, eikö vaan!

Ei siis välttämättä ole mikään ratkaisu suunnata ajatuksia pois tarkoitushakuisuudesta, mutta antaa nautinnon kuitenkin viedä mukanaan. Se voi auttaa jotakuta, vaikkei tietenkään kaikkia. Minä, niin kuin monet naispuoleiset ystävänikin, olemme niin herkkiä pelejä, että seksin aikana mikä tahansa ulkopuolinen ajatus voi viedä nautinnon mukanaan (minulla sellainen voisi olla esim. turhutunut olo liian monesta negapettymyksestä). Tuo nauttimisen ajatus (ja siihen itsensä provosoiminen) voi siis vain parantaa seksiä, parisuhdetta sekä vauvansaantimajhiksia, joten minä liputan sen puolesta!

Itse olen kuullut myös tuosta, että jos/kun unohtaa koko raskaaksi tulemisen, niin sitten yhtäkkiä oletkin raskaana, mm. eräälle ystävälleni kävi näin, että kun he olivat yrittäneet n 3kk, eikä mitään ollut tapahtunut, niin siten, kun ystäväni "unohti" nämä vauva-asiat (mutta jatkoivat tietty yritystä samalla tavalla) niin hän tulikin heti raskaaksi.

Tiedä sitten, kuinka tuo nyt oikeasti kaikilla toimii, mutta olen kuullut paljon puhuttavan tuosta ajatusten suuntaamisesta pois itse tarkoituksesta. Itse iihen en ainakaan vielä kyllä taida pystyä (yritys aloitettu 9/2006)...

Minäkään en usko tuohon hölynpölyyn, että kun unohtaa asian tulee raskaaksi. Se jos mikä on taikauskoa. Raskaus tulee kun on tullakseen, kun sille antaa mahdollisuuden.

En viittaa vain tähän viestiin, vaan koko keskusteluun siitä voiko tulla raskaaksi helpommin(?) jos asian unohtaa. Tuskin aivan noin :)

Itselleni kävi niin että vuosi/pari meni stressaten ja tikutellen ym...kaikki temput tuli tehtyä.
Kunnes päätin että opiskelen välissä kesken jääneen tutkinnon parissa vuodessa loppuun, sen jälkeen hakeudutaan hoitoihin.. Ehkäisyä ei ollut käytössä, mutta "kokemuksesta" tiesin milloin on ovis, ja peuhaamiset ajoittui ihan muihin päiviin...
No, opiskelut jäi kuin jäikin kesken. meni 4kk kun raskauduin, näillä "takuu varmasti en raskudu -päivillä" :D Neuvolassakin puhuttiin asiasta, ja siellä kuulin ettei mitenkään harvinaista se että kun asian tiimoilta katoaa stressi, usein käykin niin että pieni ihminen saakin alkunsa.

Eli sikäli allekirjoitan tuon väitteen että "unohtamalla" onnistui... (mutta olis voinut onnistaa vaikka olisi samaa "yritystä" jatkettu, who know)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä