Koska ootte pesseet ja laittaneet valmiiksi vauvanvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 20+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 20+0

Vieras
Oon saanut kaverilta isot kasat vauvanvaatteita ja lajittelin ne koon ja sukupuolen mukaan. Osa on ihan neutraaleja. Ootteko te muut pesseet ja laitelleet kaappeihin vasta äitiyslomalla vai koska?

Kuuluuko vauvanvaatteet pestä 60 asteessa? Saako käyttää huuhteluanetta? Pitääkö silittää?

Ihan ekat koot on jo pesty ja lajiteltu kaappiin, siis 62cm asti. Nyt on menossa rv31.
Olen aikaisessa ehkä mutta tiedän että lopussa tulee kuitenkin jotain hommaa ettei ehdi.
Isompia kokoja en ole vielä pessyt.

Oon pessyt siinä rv 35 esikoiselle (kun jäin äitiyslomalle). Muille sinä rv 38. Ei niit kannata kuukausia etukäteen pestä, alkavat pian tuoksua tunkkaiselle, niinkuin joskus käy vaatteille jotka on kuukausia käyttämättä. En käytä huuhteluainetta, sehän jää pyykkiin (koska lisätään viimeisen huuhteluveteen). Enkä myöskään ole sitten esikoisen syntymän silittänyt kuin ihan pakolliset, tyyliin juhlavaatteet. Voi pestä 60 asteessa, mut siinä ei leien järkeä jos vaatteet on jo valmiiksi puhtaita.

Mä laitoin varmaan rv 30 paikkeilla valmiiksi pienimmät koot. Ja sit myöhemmin aina kun huomasin kokojen jäävän kohta pieneksi.
Ja kyllä silloin ekan satsiin silitin ne, jotka eivät pesusta tulleet "täydellisen" sileinä. :ashamed: Sainpahan fiilistellä. Nyttemmin on silitysinto hävinnyt jonnekin :O

En pese uusia vaatteita ja käytetytkin olen saanut pestyinä joten ei niitäkään tarvetta uudestaan pestä. Aika viime tipassa kuitenkin viikkasin kaappiin.
En silitä kuin juhlavaatteita. Huuhteluainetta en näe tärkeäksi käyttää.

Minä pesin tässä juuri, rv 30. Yleensähän suositellaan, että vauvan vaatteet pestään kuudessa kympissä. Pesu- ja huuhteluaineen tulisi olla hajusteettomia ja mielellään allergiatestattuja (vastasyntyneellä on herkkä iho, joka voi ärtyä hajusteista). Itse olen noita ohjeita noudattanut, vaikken muutoin tarkka pyykinpesussa olekaan.

Kyllä mä aion kaikki vaatteet pestä. Pesen omat vaatteenikin aina ennen käyttöä. Mulla on niin herkkä iho että tulee muuten ihottumaa ja vauvalla varmasti vielä herkempi!

Ehkä pesen sitten kun äitiysloma alkaa. :)

Viimeeksi laitoin rv 30,koska oli riski että syntyy ennenaikaisesti ja toivottiin että pysyy edes viikolla 33 asti mahassa. Syntyi vasta viikolla 38+0. Nyt laitan joskus viikolla 33 vaatteet valmiiksi,ei sitä koskaan tiedä jos tuleekin aikainen lähtö! Nyt vasta rv 21 ja haluisin kyllä jo pestä ja laittaa ne tuolta kasseista kaappiin :D

Yhteistyössä