Koska olette tulleet raskaaksi e-pillereiden pois jättämisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Jonski
  • Ensimmäinen viesti
Jonski
Kovasti tekisi jo mieli vauvaa :) ja kiinnostaa tietää kokemuksia, siitä miten kauan muilla on mennyt aikaa, siitä kun jättää e-pillerit pois ja on tullu raskaaksi? Tiedän, tiedän- kovin yksilöllistähän tämä on mutta olen utelias. *Olen kuullut joskus hurjia huhujuttuja siitä, että e-pillereiden hormonit vaikuttaisi kehossa vielä kuukausien päästä vaikka ne olisi lopettanut. Toivottavasti tällänen huhu ei pidä paikkaansa :S

Kokemuksia, kokemuksia, anyone?

vieras
Itse olin syönyt pillereitä putkeen monen monta vuotta ja niiden lopettamisen jälkeen meni 6kk ennen kuin tulin raskaaksi.. Kavereillani osalla tärpännyt jo muutaman kuukauden päästä ja osalla taas mennyt vuosia..

Ellamaaria harmaana
Joo, mulla tais mennä 4-5kk jonka aikana ei ainoitakaan kuukautisia... siis olin ovuloinut sopivasti mutta en pystynyt siis suunnittelemaan raskautumista...

Mutta hyvä niin, ei tullut liikaa stressiä....

Mä jätin pillerit pois 08/08. Ensimmäinen plussa tuli 1.4.2009. Mutta se meni heti alussa kesken. Tais olla 10.4.2009 ku alkoi tyhjentymisvuoto. Seuraava plussa tuli 7.7.2009 ja nyt ollaan rv 11+3. Vieläkin vähän jännitetään että onko kaikki tällä kertaa hyvin. Ultra on viikon päästä vasta.

eli hetkinen siinä meni ennenku tärppäs, mut ei kuitenkaan kauheen pitkään.

Onnea yritykseen!! :flower:

seuraavasta kierrosta
Mä olin syönyt pillereitä 12 vuotta. Jätin pois ja oltiin se yks kk varovaisia suositusten mukaan ja heti seuraavasta kierrosta (kun kokeiltiin) tulin raskaaksi.

Mäkin luulin että siin menee joku puol vuotta tai enemmän ennenkun raskautuu, mut sit se tulikin ihan supernopeesti. Ettei sitä koskaan tiedä :D Onnea matkaan!

rv 30
Ekalla ja kolmannella kerralla heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen. Tokalla 4. kierrosta, neljännellä toisesta yrityskierrosta. Mulla pillerinä tosin Diane Nova, joka säännöllisti kiertoa ja hoiti "hormoniongelmaani" eli oli samalla lääke ehkäisyvaikutuksen lisäksi. Ja tosiaan neljättä nyt odottelen :)

Ellamaaria
Alkuperäinen kirjoittaja seuraavasta kierrosta:
Mä olin syönyt pillereitä 12 vuotta. Jätin pois ja oltiin se yks kk varovaisia suositusten mukaan ja heti seuraavasta kierrosta (kun kokeiltiin) tulin raskaaksi.

Mäkin luulin että siin menee joku puol vuotta tai enemmän ennenkun raskautuu, mut sit se tulikin ihan supernopeesti. Ettei sitä koskaan tiedä :D Onnea matkaan!
Mä oon kuullut et enää ei tarvis odotella, siis tietenki raskauden kestoa vaikea määrittää muuten kuin ultralla, mut muuten ei tarvis? Oonko vääräsää...

Lopetin pillerit tammikuun alussa 2003. Emme varsinaisesti yrittäneet vauvaa, mutta sai tulla jos on tullakseen.

Synnytin joulukuussa 2003.

Olin syönyt pillereitä 12 v ajan lähes tauotta, kuukautiskierto oli todella sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta ei se raskaaksituloon kyllä vaikuttanut.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Ellamaaria:
Alkuperäinen kirjoittaja seuraavasta kierrosta:

Mä oon kuullut et enää ei tarvis odotella, siis tietenki raskauden kestoa vaikea määrittää muuten kuin ultralla, mut muuten ei tarvis? Oonko vääräsää...
No joo en mäkään muuta kuin sen takia että tietää sit milloin se on saanut alkunsa, siis ootin että oli ekat menkat tullu sen jälkeen kun pillerit oli jätetty pois ja vasta sen jälkeen sekstaltiin kumitta.

vieras
Olin syönyt pillereitä 7 vuotta, kun jätin ne heinäkuussa -97 pois tein positiivisen testin syyskuun -97 alussa.

Sitten söin taas pillereitä välissä muutaman vuoden, kun jätin ne kesäkuussa 2001 pois tein heinäkuussa 2001 positiivisen testin.

Samoin kaverini on tullut kahdesti heti pillereiden lopettamisen jälkeen raskaaksi.

Yhteistyössä