Koska olen huonolla tuulella, jaan oikein ilosanomaa: Mä vihaan syksyä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laura"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laura"

Vieras
Siis voi että mä vihaan kun ihmiset romantisoi tätä vuodenaikaa: katsokaa luontoa, polttakaa kynttilöitä, levätkää viltin alla (lapsiperheessä hyvin mahdollista juu!!!) Mä vihaan tätä vuodenaikaa:

Käyn pyörällä töissä ja joka päivä viim. 2 vkoa olen ollut päästä varpaisiin litimärkä!! On hienoo päästä töihin kun tukka valuu pitkin päätä ja ripsivärit poskilla. * En todellakaan osta mitään sadeviittaa, on kokeiltu, tulee kuuma eikä se suojaa naamalta.

Sit tää jatkuva flunssa: ensin lapsilla, sitten miehellä, sitten mulla, sitten taas lapsilla jne. Ollaan käyty lääkärissä tämän kuukauden aikana enemmän kun koko vuonna!

Tuulee, sataa, sairastellaan, on kylmä. Eikä tää tästä parane. Kohta on lokakuu. Sitten alkaa se pimeys. On pimeää kun lähdet töihin ja on pimeää kun pääset töistä. Siinä ei paljoo mitkään kynttilät kotona lohduta.

Oikeastaan, mä en keksi MITÄÄN muuta hyvää ajalle syyskuu-huhtikuu kun joulun. Joulukuu on kiva ja se onkin siinä.

Meikäläisestä tulee ainakin Italia-eläkeläinen, sen lupaan.

Osta kunnon ulkoiluvaatteet hupulla, pitää vettä ja tuulta sekä hengittää. Syökää terveellisesti, lisäksi vitamiineja ja olkaa siellä ulkona :) Tarpeeksi ja sopivaa vaatetta päälle.

No, mä rakastan syksyä, että helppo kai mun on :) Saan syksystä aina lisää energiaa. En mä m ielestäni romantisoi, satun vaan pitämään näistä väreistä ja tuoksuista. Ja siitä sateesta. Pimeydestäkin.

Minäkin vihaan ja pyörällä kuljen kesät talvet. Talvella vielä kauheampaa näillä nykyisillä pakkasilla, pyörä niin raskas ja tiet auraamatta, taluttaa saa.
Olen varmaankin entisessä elämässäni ollut etelen meilla, siitä lyhyyskin. Eilen juuri palaverissa eräs Espanjassa vuosia asunut sanoi minulla siellä olevan kaksoisolennon, sama äänikin. Tietenkin, jostainhan sieltä olen. Menee maanantaina taas sinne, käskin kertoa kaksoisolennelleni terveisiä.

• Tykkää
Reactions: lauantaipussi
Me ei kyllä olla sairasteltu, emme sairasta juuri koskaan, kait se tuo pyöräily ilmassa kuin ilmassa pitää terveenä. Joulua minäkin odotan mutta vain siksi, että siitä alan odottamaan kevättä. Toki kiva laittaa joulukoristeet ja leipoa, mutta kirkkaat valot meillä jo ollut kauan parvekkeella pimeiden öiden vuoksi, antamassa valoa. Palavat läpi yön, ettei huoneessani niin pimeää öisin.

[QUOTE="...";24693044]Osta kunnon ulkoiluvaatteet hupulla, pitää vettä ja tuulta sekä hengittää. Syökää terveellisesti, lisäksi vitamiineja ja olkaa siellä ulkona :) Tarpeeksi ja sopivaa vaatetta päälle.

No, mä rakastan syksyä, että helppo kai mun on :) Saan syksystä aina lisää energiaa. En mä m ielestäni romantisoi, satun vaan pitämään näistä väreistä ja tuoksuista. Ja siitä sateesta. Pimeydestäkin.[/QUOTE]

Peesi!

Ja peskää käsiä!!

Kotona ihanat lämpöiset villasukat jalkaan :)

Mun mielestä kyllä syksyllä on ihanan romattista ulkonakin pimeällä kun sataa. Lehdet kuultaa ihanasti katulamppujen valossa, ja olo on pimeydestä huolimatta tosi turvallinen.

Vihaa vaan :) Mä taas nautin ihanasta viileydestä, raikkaasta tuulesta, vesisateesta, värikkäistä puiden lehdistä ja pimeydestä. Ah, ihana, ihana syksy
s020.gif

• Tykkää
Reactions: Minskii
Nautin syksystä, vihaan äärilämpötiloja, eli nykyisiä kesiä (lapsuudessa ne oli ihania, lämpimiä, mutta ei kuumia ja kuivia) ja nykyisiä talvia. Luin jostain että hoikat kärsivät eniten sekä kuumuudesta että kylmydstä. Ehkä siksi.

Minullakaan ei ole suuremmin syvempiä rakkauden tunteita syksyä kohtaan. Mieliala laskee, sataa jatkuvasti, pyörällä ei enää kuljeta pian, on jatkuvasti pimeää ja lapsien palatessa kouluun sekä tarhaan taudit alkaa kiertää, palelen ympärivuorokautisesti.

Sitten taas pidän syksyn väreistä, pidän syksyn tuoksusta. Kaunis syyspäivä... onhan siinä sitä jotain. Niin ja syysmyrskyt. Niistä osaan nauttia.

Eniten tosiaan rassaa se jatkuva nokkosrokkoilu. Syksy on pahempi kuin talvi jopa. Sopeudun tajuttoman huonosti lämpötilan vaihteluihin.

Viimeksi muokattu:
Syyspäiviä on monenlaisia. Niitä tauottoman sateen päiviä en erityisemmin rakasta. Mutta kirpeän kuulaita syysaamuja ja päiviä, jolloin aurinko antaa muunkin kuin aavistuksen rakastan. Syksyn tuoksua ja värikkäitä vaahteroita.
Pimeneviä iltoja, joina tuntuu hyvältä olla kotona. Rämpimistä iltapimeässä kaatosateessa ulkona en sitten taas rakasta.
Mutta mitä pidemmälle syksy etenee sen tiukempaa se tekee. Marraskuu on pahin, en haluaisi silloin vielä lunta, mutta sitä marraspimeäkään ei oikein kestä. Pahinta on marraskuu, jolloin maassa on paksu kerros hyhmeistä loskaa, on pimeää, tuulee ja synkkää, synkkää, synkkäää...

Ihanaa et on syksy: viileetä, polttaa kynttilöitä, pimeetä <3 Autot on keksitty, joten ei tarvi pyörällä mennä töihin.. Syödään vitamiineja riittävästi, ei olla minä, mies, poika oltu kipeinä yli vuoteen.

Olen syntynyt keskikesällä. Vihaan kuumuutta. Vanhempieni kanssa lapsena reissasin aina kuumissa maissa. Aina olin onnellinen, kun lentokone laskeutui Helsinki Vantaalle.

Miksi sä jo kotona aamulla meikkaat. Pyöräile töihin ja laita vasta siellä ripsaria, hyvä ystävä. Syökää enemmän d-vitamiinia, ni ette sairastu. Laita hiuksiin hyvä leikkaus, ni ei haittaa, vaik vähän aamulla valuu. Missä sä muuten asut, ku joka päivä sataa. Mulla on ollu vain aurinkoisia aamuja, ehkä joskus ripsinut vähä vettä. Syksy o ni ihanaa aikaa. Kato ympärilles. Huonomminki vois olla.

Yhdyn ap:seen. Täällä toinen Italia-eläkeläinen ellei sinne aiemmin pääse. Vihaan kylmyyttä. Suomessa on suurimmaksi osaksi kylmää, sateista ja kurjaa. Pois täältä pitää päästä.

Hassuu, mä olin ennen kanssa tuollanen. Nyt teen vaunulenkkejä sateessa, eikä haittaa mitään ! Vaunujen päälle suoja ja oma takki kestää vettä hyvin. Okei, en kyllä tähtää siihen lenkkeilyyn sateella, mut ei kotia lähdetä jos sataa. Oon ostanut pari pitkää ihanaa neuletta kylmiä ilmoja varten. Ihana kun kaikki on niin värikästä.

täällä sama, monta päivää satanut kun saavista kaatamalla, eipä paljon napostele ulos mennä.

unohtamatta niitä hiivatun hirvikärpäsiä, täällä niitä ainakin piisaa. Pistä pää ulos ovesta niin kuuluu kops kops ja saatkin loppu illan kaivaa niitä päänahasta, yök.

mutta en mä täältä kyllä poiskaan muuttais :D

olenko outolintu, rakastan kesää, rakastan syksyä, rakastan talvea ja rakastan kevättä! :D ihan erityisesti rakastan sitä hetkeä kun tajuaa vuodenajan olevan vaihtumassa :heart: kyllä elämä olisi tylsää, jos olisi vaan kesä tai vaan talvi!

Yhteistyössä