Koska nukutaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koko yö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olin super-helppo lapsi nukkumisessa ja aloin 5vk nukku 22-06 syömättä. Kuudelta siis pieni ruokailu ja sitten taas unta palloon kymmeneen asti aamulla.

Oma tyttöni taas on 6,5kk ja herää vieläkin 2 kertaa yössä syömään.
(lasken meillä yöksi 22.00-9.30) siis sen ajan jonka nukkuu yöunia...

Pyritään juuri vähentämään seitsenkuisen yöheräilyjä, hän on nukkunut aina hyvin ja luulen, että nyt olisi täydet edellytykset nukkua läpi yön. Ollaan saatu yösyötöt vähennettyä niin, että herää enää aamukuudelta syömään (nukkuu muuten 21.00-8.00). Aamuherätys on kyllä suhteellinen, joskus herää seiskalta ja nukkuu ""jatkopätkät"" esim. 8-9.00 ja joskus pötköttelee isänsä kanssa kymmeneen...

Tuossa iässä meillä taidettiin herätä syömään kolmen-neljän tunnin välein!

Neuvolassa sanottiin, että klo 5 j'lkeen kun syöttää niin se on jo aamua. Ja toi 9.30 on jo tosi myöhä, eikä todellakaan voi laskea yöksi. Tehkää toinen lapsi niin huomaatte milloin oikea aamu alkaa. Ei siinä enää nukuta noin myöhään!!!!!

Kiitos vastauksista!
Hyvin huomaa. että nukkujia ja kukkujia on joka lähtöön...mutta niin se on meilläkin, välillä herätään enempi ja välillä nukutaan koko yö -näköjään.
Senkin olen saanut huomata, että vaikka vauva nukkuisikin, niin äiti valvoo jostain muusta syystä :)

En ota stressiä tätien puheista, vaan meillä mennään näin...toistaiseksi kun ei mitään hankaluuksia ole ollut...katsotaan miksi ne yöt sitten menee kun aletaan liikkumaan ja tulee hampaita! :)

oi voi kun ""kateellisena"" lueskelin teidän nukkumisjuttuja..
meillä esikoinen alkoi nukkumaan kokonaisia yötä vasta kahden vanhana... ihan vauvana nukkui tosi hyvin mutta rytmin vaihtoi nelikuisena, jonka jälkeen heräsi öisin useita kertoja, pahimmillaan kerran tunnissa.. mikä autuus koitti kun alkoi nukkumaan kokonaisia öitä =)
tämä meidän kakkonen, ei nuku hänkään vieläkään koko yötä, ikää kymmenen kuukautta, mutta ei onneksi herää kun pari kertaa yössä.. *koputtaa puuta*
tuskin silti osaisin itsekkään enään nukkua koko yötä putkeen, kaikkeen kun tottuu =)

Noh,toivottavasti ainakin ennen koulu ikää :)
Nyt 11kk ja edelleen heräillään pari kertaa,21-03 välin nukkuu nätisti ja sitten alkaa pyöriminen ja tutin hamuaminen ja klo06.30-07.00 noustaan :/

Meillä 1,4kk lapsi ja herää öisin maidolle. Olen juuroi aloittanut työt herään tosiaan jo 5.20 ja en jaksa kylläkään heräillä joka yö antamaan tuttipulloa suuhun! Joten miten saisin sen kokonaan lopetukseen? Joka päivä tosi väsynyt. Syö kyllä huonosti päivällä vaikka olen kaikkea kokeillut... Harvoin syö yhden perunan kerrallaan tai puuro lautasen.

voimia! Meillä esikoinen oli samanlainen, heräs jopa 20x yössä. tiedän tunteen. On ihan eri sfääreissä, jos viisi herätystä yössä on OIKEASTI hyvä yö. HUH. En ilolla noita aikoja muistele...
Samainen esikoinen herää yleensä edelleen 2-3 kertaa yössä, ikää 2,5v. Toisinaan nukkuu kyllä putkeenkin, toisinaan sitten havahtuu 5 kertaakin. Toivottavasti tää ei oo teidänki lapsen tulevaisuus :( Kuopus herää yleensä vain kerran syömään, ikää 6kk. Yleensä 2-3 kertaa kyllä tuttiakin kaivataan.

juliaellalle: 1v4kk on kyllä jo oikeasti niin vanha, että pärjää taatusti ilman maitoa. Se on vain tehtävä päätös, että maito jää. Mä vierotin esikoisen maidosta "vasta" 10kk, kun sitä ennen en jaksanut, kun meillä tosiaan herättiin alinomaa muutenkin. Pelkäsin vierotuksen vaikeutta mutta meni helpommin kuin olin kuvitellut. Ihan vähän vain kitinää. Tarjosin tilalle vettä nokkamukista. Mutta kannattaa vierottaa nyt, sitä vaikeammaksi menee mitä vanhempi lapsi on! Muistikin paranee koko ajan, saattaa sitten kauemmin kohta muistaa, että yöllä sai ennen maitoa.

meillä päiväsyöminenkin sitten parani kun yösyötöt jäivät. Kun yöravinto jäi saamatta, tuli päivällä isompi nälkä. niin se vain on... silti en vielä meinaa raaskia tuota kuopusta yömaidosta vierottaa, vaikka onkin jo yli puolivuotias. mutta niin vauva kuitenkin vasta...

Minä olisin myös sitä mieltä, että yösyöminen pois. Voi olla viikko-kaksi tosi rankkaa, mutta eiköhän tuo yösyöminen ole ennemmin tapa kuin tarve..

Yhteistyössä