Koska lupa uuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimosa

Vieras
Itselläni on parhaillaan käynnissä keskenmeno. Vuoto alkoi rv 9. Keskiviikkona oli ultra, jossa todettiin sikiön kuolleen jo noin rv 5 eli aivan alussa. Vuoto alkoi siis neljä päivää sitten pienellä tiputtelulla.Tänään sitten vähän voimakkaammin. Tämä tapahtuu siis aivan luonnollisesti ilman kaavintaa tai lääkkeitä.
Kahden viikon päästä on tarkistus ultra jolloin selviää onko kaikki tullut ulos vai tarvitaanko kaavinta.

Lääkäri sanoi, että pitää odottaa yhdet kuukautiset keskenmeno vuodon jälkeen ennenkuin voi alkaa yrittää uudelleen. Olen kuullut, että tässä on kaksi koulukuntaa. Toiset sanoo, että pitää odottaa ja toiset, että voi yrittää heti. Olisi kiva kuulla miten muille on sanottu? Ja samoin koska on alkanut ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen.

Vauvakuume on kova vaikka nyt on kyllä vielä todella vaikeata hyväksyä tapahtunutta.

Osanotto suruun!!!

Mulle sanottiin, että yhdet kuukautiset pitää odottaa, ennen uuden raskauden yrittämistä. Ja odotuksesta tulikin aika pitkä, kun menkat alkoi vasta 7 viikkoa keskenmenosta... Nyt siis odottelen niitä toisia menkkoja, eikä niitäkään meniaa kuulua. Testailen taas maanantaina, että josko olisinkin jo raskaana... Yritetty on kyllä kokoajan...

Voimia sulle! :hug:

Kyllä ne yhdet menkat kannattaa odottaa. Kohtu saa rauhassa palautua keskenmenosta ja vuoto puhdistaa kohdun hyvin uutta raskautta varten. Pitkältä se odotus tuntuu kyllä. Mulla meni 5 tai 6 viikkoa että ne ekat menkat tuli, toisia ei enää tullutkaan. Jospa sulle kävisi samoin. =)

Kiitos tuesta, se tulee tarpeen tässä tunteiden vuoristoradassa!

On varmaan järkevää odottaa yhdet menkat ja vasta sitten yrittää uudelleen. Odottavan aika vaan kun on niin pitkä.

Ihan hyvä ratkaisu odotella yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Itselleni sanottiin km:n jälkeen samaa ja syynä on se, että mikäli elimistössä on uuden raskauden alkaessa vielä jäljellä raskaushormonia edellisestä raskaudesta, elimistö ei ala tuottamaan hormonia yhtä hanakasti. Tällöin riski uuteen keskenmenoon lisääntyy huomattavasti ja/ tai sikiön kehityshäiriöriskit moninkertaistuvat. Odottelu on INHOTTAVAA. Mutta pakko se on. :ashamed:

Mulle sanottiin että heti voi yrittää uutta. Yhdet menkat tulivat kuitenkin ja sitten tärppäsikin jo, aika hyvä tuuri!Tosin jännäsin ekan puolikkaan miten käy, mutta kaikki meni ok!

mulla oli km elo -syyskuun vaihteessa (kaavinta) ja sanottiin et yhdet kuukautiset pitää odottaa. Se tehtiin ja heti tärppäs. uusi km rv 6+ (1.12). En tiedä johtuiko tuo liian varhaisesta yrityksestä, mutta luulen niin, sillä muutama alan ihminen varoitteli minua ennen toisen tjottailua, et pitäis odottaa kolmet menkat... kaavinta kun on niin kova kokemus limakalvoille ym.
Valitettavasti en uskonut heitä. Nyt alkaa taas vauvakuume kohoamaan ja kovasti tekisi jo mieli aloitella yritys.

Mulla oli viikonloppuna keskenmeno. Vuotoa on jatkunut nyt lähes kolme viikkoa ja olo on suht hutera. Nyt tosin alkaa helpottaa. Tämä on kuulemma normaalia... Mulle sairaalasta neuvottiin, että pitäis odottaa yhdet kuukautiset ennen seuraavaa yritystä. Sitten soitin vielä varmuudeksi omalle gynikselle, joka sanoi ihan samaa.

Aika vaan tuntuu NIIN pitkältä!! \|O Ensin pitää odottaa, että tämä vuoto loppuu. Sitten vasta alkaa seuraavien menkkoja odottelu, jotka tulee ties koska.. Ja sitten tietty ne menkat pitää loppua.. Puh.. Mutta paras se on kai odotella eikä olla liian hätäinen. Ymmärrän vaan niin hyvin, että odottelu on tuskallista! Mulla alkaa vähän ikäkin painaa, joten yksikin päivä tuntuu liian pitkältä.

Kauanko teillä on mennyt, että seuraavat menkat tulee km:n jälkeen? Jostain luin, että tyypillisesti kestää 4-6 tai 4-8 vkoa (eri lähteistä otetut tiedot).

Mulla kesti viisi viikkoa ja kaksi päivää kohdun tyhjennyksestä seuraaviin kuukautisiin, pari päivää aikaisemmin alkoi jo tuhrutella. Kyllä tuntui ikuisuudelta! :headwall: Ovat normaalia runsaammat mielestäni, nyt nimittäin odotan niiden loppumista ja uutta yritystä! (Tässä touhussa jos ei kärsivällisyys kasva, niin missä sitten?)

Mulla oli ensimmäinen keskenmeno 8.12. Silloin gyne sanoi, että ei ole pakko odottaa niitä kuukautisia koska ultra kertoo lasketun ajan. No tulinkin samantien uudelleen raskaaksi. Ultrassa kävin kun keskenmenon mukaan olisi ollut reilut seitemän viikkoa. Sikiö ei vastannut kokoa, joten uusintaultra olisi ollut kahden viikon kuluttua. Viikko ekan ultran jälkeen alkoi sitten vuoto ja viikko siitä oli sitten toinen keskenmeno.

Nyt lääkäri sitten sanoi, että kannattaa ne yhdet kuukautiset odottaa ennen uutta yritystä. Aion todellakin jaksaa odottaa vaikkakin tuntuu että sekin on ikuisuus. Oma epäilyni on tuosta toisesta keskenmenosta, että ei ollut kohtu vielä valmis uuteen raskauteen koska ensimmäisen keskenmenon jälkeen jouduin kaavintaan. Limakalvot olivat siksi rasitetummat. Tässä keskenmenossa raskausmateriaalia oli kohdussa lääkärin mukaan paljon ja epäilikin että olisi jäänyt edellisestä keskenmenosta. Nuitten kuukautisten aikaan pitäisi sitten kohdunkin puhdistua edellisistä materiaaleista.

Omasta mielestäni kannattaa ne yhdet kuukautiset odottaa. Useat lääkäritkin suosittelevat samaa.

Mulla oli keskenmeno melkein kolme vuotta sitten pääsiäisenä. Vuotoa alko tulla ja tietenkään pienellä paikkakunnalla ei ole päivystävää gynekologia, joten joutu menee toiselle paikkakunnalle sairaalaa. No siellä ea:ssa odoteltuamme lääkäri teki tutkimuksen ja ultras ja sano että ei voi varmuudella sanoa onko mennyt kesken vai ei. Ajeltiin tunnin verran taas kotia kun soittivat perään, että unohtivat ottaa raskauskokeen vielä verestä. Ei muuta ku meillä lähellä olevaan sairaalaan vielä kokeisiin ja tuloksia ootellessa meni neljä tuntia ja kokeiden mukaan raskaana vielä. Kovin tuntu pitkältä päivä. Mutta seuraava viikko olikin yhtä helvettiä, kun ei ollu varma onko vielä raskaana vai ei. Vasta viikon päästä pääsin ultraan uudelleen, jolloin todettiin kohdun olevan tyhjä ja supistunut. Siinä vaiheessa en tajunnu ees kysyy koska voi yrittää uudelleen, koska menetys tuntu suurelta vaikka viikkoja ei ollu ku 6rv. Reilun kuuden viikon päästä ihmettelin ku ei menkat ala ja tein testin ja kas kummaa taas raskaana. Iski paniikki päälle ja sitte vasta todellisuus viime keskenmenon jälkee iski, ku pelkäsin uutta keskenmenoa. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja nytte poika täytti kaksi vuotta. Jaksamista teille :hug:

Viisi viikkoa kului minullakin odotella seuraavia kuukautisia km jälkeen. Kaavinnan jälkeen uudelleen ysritys on kuulemma vaikeampaa, itselleni annettiin supistelua kiihdyttäviä lääkkeitä, ei siis kaavintaa ja olen nyt niiden yksien välikuukautisten jälkeen rv:lla 12, ja sydänäänet kuultuani olen todella toiveikas. Tsemppiä odotteluun, kyllä se vielä palkitaan! :flower:

Mulle sanottiin kans et yhet menkat ja sit voi yrittää jos on ite valmis. Mulle jouduttiin tehä kaavinta ja lääkäri sano et sen jälkeen voi tulla "helposti" raskaaks.En tiiä onko se totta. heinäkuussa -03 tehtiin se kaavinta, ja marraskuussa -03 aloin odottaan uudestaan paremalla menestyksellä. =)

Tehtiin kaavinta ja lääkäri suositteli odottamaan 3kk!Mietin vaan, että mokasikohan jotain... :/ kun kätilö sairaalassa sanoi, että kannattaa odottaa kuukautisten yli, että kohtu ottaa vastaan jos on valmis uuteen raskauteen.Kun nyt tulisi edes ne kuukautiset...

Mulle tämä on aika arka asia vaikka tapahtui v-98. Lapsivesi oli kaikki ja keuhkot vielä kehittymättömät ja vaihtoehdot vähissä. Tervettä ei olisi tullut mikäli edes loppuun asti olisi ollut. Sairaalassa laitettiin kesken. Tarkkaan en muista mutta tarkastuksen jälkeen sai yrittää uudestaan. Kaavinta tehtiin. Olin niin järkyttynyt koko jutusta että aika käsitys on tuolta aikaa sumussa.

Mulla oli keskenmeno rv 8+ ja tuli ulos ihan luonnollisesti -ei kaavintaa tms. Raskaaksi tulin uudelleen heti perään eli yhtään menkkoja ei väliin tullut, kesken meni sekin 5+jotain viikolla, syyksi epäiltiin juuri sitä että elimistö ei ollut kerennyt mukaan uuteen raskauteen eli ei ollut toipunut ekasta k.menosta. Sen jälkeen sanottiin että odota 2 kuukautiset, niin ei tod.näk. tule pettymyksiä sitten.
odotin puoli vuotta ja nyt masussa elellään rv 37+0
Että näin minun kokemukset...

Meille sanottiin ihan samoin kun joku tuolla kirjottikin; useimmiten lääkärit suosittelee sitä yhtien kuukautisten odottamista juuri sen takia että laskettu aika on helpompi määrittää mutta sehän tosiaan nykyaikana selviää ultrassa.

Aloitettiin uuden yrittäminen 3 päivää kaavinnan jälkeen, vuoto oli ihan pientä tuhrua. Siitäkin kun sanottiin..kuukautisia ei siis tarvitse/tarvinnut odotella mutta tulehdusriskin vuoksi olisi hyvä että vuoto olisi loppunut.
Mulla siis keskeytynyt km, varsinaista km-vuotoa ei siis ollut.

mulle lääkäri sanoi pe kun vika jälkitarkastus (luonnollinen poistuminen, ei kaavintaa) että uutta raskautta voi yrittää vaikka heti sit.... tuntuu uskomattomalta.... vähän aikaa sit odotti vaiks mitä sen lääkärin suustaan päästävän... helpottunut olo...

Mulle sanottiin myöskin et yhdet kuukautiset pitäs oottaa. tosin mun sisko ja pari tuttua on sanonut jopa et oottas kolmet kuukautiset...

menkat mulla alko jossain 5-6 vk jälkeen keskenmenosta..

nyt on ekat menkat ollut ja oottelen et tokat alkas.. tai tietty toivoo ettei ala.. tänää ajattelin kokeilla et josko olis testissä plussaa..

Mulla kolmas km viikko sit. Keskeytynyt, joten kaavittiin. Gyne sanoi, että kannattaa odottaa 2 menkat ennen seuraavaa yritystä, että limakalvot ja hormonit ovat kunnossa, eivätkä vaikuta osaltaan seur yritykseen. Pitkältä tuntuu, mutta aion malttaa mieleni vaikka "kuume" painaakin päälle.

mä suosittelen odottamaan ainakin ne yhdet...itselläni ikäviä kokmuksia. km joulukuussa. ei odotettu ja ilmaisesti kahden viikon kuluttua km oliin jo uudelleen raskaana...tämäkin päätyi keskenmenoon...toisen km jälkeen menkat oli tosi kivuliaat ja runsaat eli kohtu ilmeisesti vielä supisteli jaa poisti loputkin.

varmasti on hyviäkin kokemuksia eli on tultu heti raskaaksi ja raskaus kestänyt normaalisti. mä vain sain sieluuni pahat haavat ja toipuminen on vienyt kauan näitten kahden km jälkeen enkä toivo sitä sinulle enkä muillekkaan. Se 1 kk on tosi lyhyt aika odottaa. tsemppiä ja toiv. tulet pian raskaaksi

Yhteistyössä