Koska lapsi pois pinnasängystä/syöttötuolista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiuhti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiuhti"

Vieras
Poika 1 v ja 3 kk on alkanut hurjasti kiipeillä. Ei pysy syöttötuolissa vaan kiipeää siitä pöydälle ja tuolille kiipeää ketterästi jossa sitten istuskelee. Söi aamupalankin tavallisella tuolilla. Koska olis aika pistää syöttötuoli varastoon?
Miten sitten tavallisessa sängyssä nukkuminen? Ei vielä kävele, mutta on todella hyväuninen. Nukkuu 12 tunnin yöunia ihan joka yö ja vielä pinniksessä. Joko vois kokeilla isojen lasten sänkyä (reunallista).

meillä oli syöttötuolissa valjaat, ettei päässyt kiipeämään jos sille päälle sattui.

Ja pinniksestä pois HETI kun pääsee sieltä itse. Meillä alle 1v jo tuli reunan yli. Vähintään pinniksen reuna alas (jos on semmoinen laskettava). Meinaan mietis kun tulee yöllä sieltä päälleen alas, etkä itse ehkä edes herää...

Siis miten uskallat pitää ilman vyötä syöttiksessä?!! Vyö siihen todellakin, muuten voi lentää pahasti pää edellä. Mä en edes hankkisi sellaista syöttistä missä ei ole kiinnitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja äly_hoi;24122955:
Siis miten uskallat pitää ilman vyötä syöttiksessä?!! Vyö siihen todellakin, muuten voi lentää pahasti pää edellä. Mä en edes hankkisi sellaista syöttistä missä ei ole kiinnitystä.

Hyvin uskallan. Minä sentään olen koko ajan lapsen kanssa siinä vieressä kun lapsi on siinä tuolissa.

mulla lapsi kiipes itse syöttöuoliin ja sieltä pois vähän reilu 1v
samoin pinniksestä tullut jo ainakin vuoden ajan itse pois, nyt 2v6kk

syöttis meni hajalle eli se ei enää oo käytössä

Laita sille ne valjaat siihen syöttikseen. Tavallinen tuoli on kovin matala tuon ikäiselle. Meidän 2v poika istuu edelleen syöttötuolissa (tripptrapp, joka on aikas pieni joten sieltä ei niin vain pois tulla). Yksi vaihtoehto on sellainen normaalia tuolia korkeampi tuoli, ainakin Ikeassa lastenpuolella on sellaisia, eli lapsi istuu ns. normituolissa mutta kuitenkin niin että ylettyy paremmin siihen pöydälle.
Jos rupeaa kiipeämään pinniksen laitoja pitkin niin sitten isompien sänkyyn. Meillä otettiin talvella sängystä laita pois. Eli sänky on kuin pinnis, mutta toinen sivu on kuin isompien sänky ilman mitään korotettua laitaa eli pääsee putoamaan sängystä, mutta pudotus on sellaisen 15cm ja alapuolella on peitto pehmusteena. Ekan kuukauden ajan putoili sängystä, mutta eipä ole enää, vaikka pyörii kuin helikopteri nukkuessaan.

Yhteistyössä