Koska lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neito"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neito"

Vieras
Räkäisen 1 v:n kanssa. Nenä vuotaa vain vähän, mutta hengitys rohisee ja yskä on todella räkäinen. Yskii mielestäni kuitenkin enemmän harvakseltaan kuin usein. On vähän tavallista itkuisempi, mutta muuten ei näytä omaan oloon vaikuttavan, jaksaa mennä ja peuhata. Kuumetta ei ole (eilen toisesta korvasta 37 ja toisesta 37.3, tänään molemmista 37.) Tänään kolmas räkäinen päivä.

Itse olen mennyt jo tuollaisestakin, mutta lähinnä siksi et on tarvinnut töihin todistuksen lapsen sairaudesta. En välttämättä menis muuten ihan vielä. Tosin parilla kerralla on löytynyt korvatulehdus noilla oireilla. Sinuna ehkä menisin sit jos kuume nousee. Paranemisia!:)

Joskus vein umpiräkäisen kuumeettoman koska hengitys kävi ahtaalle ja limamäärä aivan älytön. Sai spiraa ja kotiin avaavaa. Mut en vie jos yleiskunto ok, henki kulkee ja jaksaa touhuta jne..

Itse olen mennyt jo tuollaisestakin, mutta lähinnä siksi et on tarvinnut töihin todistuksen lapsen sairaudesta. En välttämättä menis muuten ihan vielä. Tosin parilla kerralla on löytynyt korvatulehdus noilla oireilla. Sinuna ehkä menisin sit jos kuume nousee. Paranemisia!:)

Kiitos. Tässä ei oikeen tiedä mitä tekisi kun on eka lapsi ja on vasta toista kertaa kipeänä. Ja kun häntä itseään ei näytä häiritsevän, mutta omaan korvaan rohiseva hengitys kuulostaa ilkeälle. Ja noita korviakin mietin, mutta ainakaan viimeksi niissä ei ollut mitään ja silloin oli ihan kuumettakin.

Ei kannata viedä, tuo on normaalia flunssaa ja silloin pienten pikkuiset hengitystiet menevät helposti tukkoon ja nenä tukossa ja hengitys hankalaa. Mutta jos henki nyt kumminkin kulkee, niin kärsivällinen kotihoito on parasta. Mitä siitäkin tulisi, jos jokainen tukkoinen lapsi vietäisiin terveyskeskukseen, missä lääkäri kertoo, että on nyt flussa...

Yhteistyössä