Koska itkut helpottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja latuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä itkut helpotti 3 kk ikäisenä. Luin tuolloin kirjan Opi kuuntelemaan vauvaasi, ja sen neuvot auttoivat todella paljon. "Vatsavaivat" helpottivat, kun saatiin syöttörytmi ja päiväunet paremmiksi. Ennen tuota tarjosin rintaa suunnilleen joka itkuun, vaikka olisi usein ollutkin väsynyt. Näitä yliväsyneitä huutoja luulin vatsavaivoiksi tms.
Tiedän, että et kaivannut neuvoja, eikä teillä ehkä ole tästä kyse. Meillä kuitenkin suurin ongelma oli nukkuminen, eikä vatsavaivat tai maidon riittävyys, mikä minulla kesti näin kauan tajuta.

meilläkin oli selvä itkukausi siinä 2-3kk.. sen jälkeen helpotti ja kun lapsi jotenkin kovasti sitten kehittyi niin olikin jo helpompi hahmottaa mistä itku johtui.. meillä ei erityisesti ollut mitään vatsavaivoja vasta kun 4kk kieppeillä ja silloin ei kakkaa tullut läheskään joka päivä (siihen asti oli tullut joka päivä) eli vatsakipu ja itkut olivat selviä.. sen jälkeen onkin ollut jo helpompaa vaikkei tokikaan itkutonta.. ;D

Kaivoinpas tämän ketjun vielä esiin, kun halusin kertoa että meillä on itkut nyt huomattavasti helpottaneet! Ikää vauvalla on 3 kuukautta, ja jo pari viikkoa on mennyt hyvin. Vauva nukahtaa klo 22 mennessä yöunille, joskus itkee, joskus ei... Väsymystään hän huutaa ja silloin vaatii syliä ja heijausta. Hän on nyt oppinut syömään tuttia "kunnolla", ja se rauhoittaa meillä iltoja kovasti. Semmoista kanniskelua ei ole enää ollut kuin oli vielä kuukausi sitten. Ihanaa! Ja vauva on tyytyväinen pitkiäkin aikoja (siis esim. tunnin verran, se on jo kauan mun mielestä). Mahavaivoja ei ole enää juurikaan ollut. Cuplatonit jätin pois, enkä huomannut mitään eroa.
Kokeilin muuten silloin noita Jekovit-tippoja Devitolien sijaan, ja mun mielestä Jekovitit aiheutti vaan enemmän mahavaivaa. Jätin silloin myös Relat pois, mutta aloitin ne uudelleen samalla kun aloitin Devitolit uudelleen. Eikä mahavaivoja sen jälkeen ole juurikaan ollut. (Onkohan tämä mun teksti nyt kauhean sekavaa...)
Eli meillä tuossa 2,5 kuukauden iässä alkoi helpottaa, ja päivä päivältä helpommaksi tuntuu käyvän. Toivotaan että jatkuu tällaisena. Tosin aina tulee jotain, hampaita ym. mikä voi lisätä taas itkuisuutta...

Voimia sinulle! Meillä itkettiin myös noin 10kk eli sen ajan jonka imetin. Pojalla oli maitoallergia ja vehnäallergia, joten itkua piisasi kuten korvatulehduksen saaneella. Olin itse maidottomalla dieetillä imettäessäni, mutta olisi siis pitänyt välttää tuota vehnääkin.

Raskasta oli ja jättihän tuo jälkensä, kun ketään ei saatu auttamaan. Nykyään, kun poika alkaa voimakkaammin itkeä huomaan etten kestä sitä kovinkaan hyvin... tulevat vauva-ajat voimakkaana mieleen.
Mieti siis tuota allergian mahdollisuuttakin ja jos alat totaalisesti väsymään niin hae apua itsellesikin! Kaikkea hyvää!

Pahimmat itkut helpottaa suunnilleen siinä vaiheessa kun murrosikä alkaa loppumaan, varmaan kahdenkymmenen ikävuoden kieppeillä. Omat itkut helpottaa vasta kun ne muuttaa pois kotoa, jos silloinkaan.

Suolisto-oireiset allergikot eivät välttämättä oireile lainkaan iholle, joten ihottumaa ei tarvi olla ja vauva voi silti olla yliherkkä.Moni on saanut avun,kun on kokeillut maidotonta ja munatonta imetysdiettiä:parissa viikossa huomaa eron, jos vatsa on vaivannut yliherkkyyden takia.kalsiumin saa helpolla purkista.

Yhteistyössä