Koska hoitoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madeleine84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Madeleine84

Uusi jäsen
31.07.2009
3
0
1
Hei!
Ollaan nyt yritetty erittäin aktiivisesti puoli vuotta. Mulla ilmeisesti kierroissa pientä häikkää, muutama kierto mennyt ovuloimatta. Muutama kierto taas ihan hyvin. Olen ovista seuraillut lämpökäyrien ja ovistestien kanssa, joten melko varmaa tietoa on ainakin siitä, et muutama kerta jäänyt ovuloimatta.

Onko ihan taukkia mennä jo nyt lapsettomuushoitoihin? Tai ei vielä itse hoitoihin, mutta katsomaan onko kaikki mulla ok??

Ei ilkeitä kommentteja pliis. Hermot alkaa muutenkin jo oleen siinä kunnossa..

Heippa!

Me mentiin itse vuoden yrittämisen jälkeen. Kävin ensin yksityisellä gynellä joka sitten laittoi lähetteen julkiselle tutkimuksiin. Aluesairaalassa tehtiin aukiolotutkimus, otettiin verikokeita ja annettiin pari clomifenkuuria. Ne eivät tehonneet niin siirtivät Naistenklinikalle. Siellä on tehty 2 inseminaatiota ja nyt ollaan ekassa ivf hoidossa.

Meillä syytä ei ole löytynyt.

Jos sulla on häikkää ovulaatiossa niin voihan olla että saisit esim. yksityiseltä sen clomifenkuurin ja onnistaisikin jo sillä =)

Peukkuja ja pitkää pinnaa!!!

Aloittele vain jo! Saattaa olla hyvinkin pienestä jutusta kyse ja saat heti asian selville!

Me haimme apua ensimmäisen kerran puolen vuoden yrittämisen jälkeen, mitään vikaa ei ole koskaan löytynyt ja siitä on nyt kaksi vuotta! Vielä enemmän oltais alkutekijöissä, jos en olisi ajoissa mennyt!

Joissakin paikoissa (kuten mullekkin, vaikka kävin yksityisellä) lääkäri kehottaa odottamaan, että on vuosi yritystä ja sitten aloitetaan tutkimukset perinpohjin. Mutta siitä oli se hyöty, että seuraavalla kerralla laitettiin asoihin vauhtia, koska olin kerran ja käynyt asian tiimoilta.

Kukaan meistä ei ole pätevä sanomaan, mikä on riittävä aika odottaa tärppiä. Me kaikki tiedämme, että odottavan aika on pitkä AINA! Ei siis tule ilkeitä kommentteja. Varmasti jokaisella meillä on ollut jo ensimmäisen puolen vuoden jälkeen epätoivoinen olo!
Toivottovasti teillä jää turhat odottelut lyhyeen! Tsemppiä ja jaksamista täältäkin!!! :)

Me lähdettiin hoitoon jo n 5kk yrityksen jälkeen. Olin aika varma että vika oli miehessä kun mulla on jo yksi lapsi aiemmasta suhteesta. mies oli yrittänyt lasta aiemmassa suhteessaan tuloksetta toista vuotta. Kannattaa vaan rohkeasti hakeutua hoitoihin ja testeihin jos epäilyttää yhtään.

Kiitos teille kauniista kommenteista!
Odottelen varmaan seuraavat menkat ja alan sitten heti varaamaan aikaa. Sitten on yritystäkin melkein 8kk, niin ei kai se enää niin lyhyt aika ole. Tämä kierto on varmasti ollut ovuloimaton ja k:t lähenee jo 30, joten alkaa oleen mulla kärsivällisyys kai syystäkin lopussa. Tiedän ettei menkat nyt ole tulossa varmaan hetkeen, kun ovulaatiota ei ole tapahtunut.

Madeleine

Yhteistyössä