korvike ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kelpaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kelpaa

Vieras
Auttakaa hyvät ihmiset! Mitä tehdä, kun vauvani 5kk ei suostu syömään korviketta; ei tuttelia eikä nannia. Miten pystyn lopettelemaan imetystä? Nyt en kaipaa saarnaa imetyksen tärkeydestä, olen oman kriisini jo läpikäynyt asian tiimoilta, ja erinäisten syiden takia alkaisin vieroittamaan vauvaa tissistä. Mutta miten saada vauva juomaan korviketta? Vauvani osaa kyllä juoda pullosta, siitä ei siis ole kyse. Vettä menisi meinaan vaikka kuinka paljon, jos antaisin.

Nyt ovat kaikki vinkit ja teidän kokemukset kultaakin kalliimpia! *Kiitos*

Mites semmonen että sekotat äidinmaitoa ja korviketta ja kokeilet sitä aluks ?
Niin piti ainaki tehä meillä ku lopetettiin korvikkeen syöttö ja siirryttiin tavalliseen maitoon.

Oikein hyvä idea, mutta kun en oikein saa pumpattua maitoa surkealla ainun pumpullani. Enkä tässä vaiheessa viitsi enää investoida uuteen pumppuun. Kerralla pumpatessa saan noin 5ml, joten siitä ei juuri tule makua, jos sen korvikkeeseen sekoittaa. Tietty, jos oikein hakerasti pumppaisi, mutta en tiedä jaksaako. Onhan tässä muutakin tekemistä. Ja tulee vain paha mieli, kun tulos on 5ml.... :(

Lämmitätkö maidon? Meillä ei mennyt alas lämmin korvike, mutta jääkaappikylmäna tutteli kelpasi hyvin:)

Olen myös kuullut jonkun lantranneen tuttelia veteen ja näin saanut juomaan maitoa. Parempi sekin kuin kokonaan ilman maitoa, oli neuvolassakin sanottu.

Juu, olen aina lämmittänyt mikrossa. Täytyykin kokeilla kylmänä, ei kai siitä ole mitään haittaa vauvalle?!

Ja voinhan tosiaan ostaa vielä tuota Semperiäkin. Mutta koska kaksi muuta merkkiä ei kelpaa, kelpaisikohan kolmas?!

Ja ollaan tosiaan yritetty jo kauan, eli ei ole mistään parista kokeilusta kyse. Ajattelin, että kyllä vauva syö, kunhan tottuu makuun, mutta ei...

Meillä ei ole kenellekään maistunut korvike ennenkuin imetys on lopetettu kokonaan tai siis on siirrytty suoraan tavalliseen maitoon. Tosin lapset ollet silloin jo vuoden ikäisiä ja saaneet hapanmaitotuotteita. Eli esikoisella meni 2 viikkoa ilman maitoa, ennenkuin hyväksyi, ettei sitä enää saakaan rinnasta... Hankala tilanne noin pienellä, kun ei oikeen muualta maitoa saa...

Yhteistyössä