Korvien soiminen

• Viestiketjun aloittaja Tästä kärsivä
  • Ensimmäinen viesti
Tästä kärsivä
Hei

Onko täällä muita äitejä joilla ko. vaiva? Mistä olette moisen saaneet, onko ollut kauan ja miten olette tottuneet? Niin ja onko ajan kanssa pahentunut?

Itsellä tämä alkoi flunssan yhteydessä vajaa 2kk sitten edelleen jatkuu. Ääni on sellaista rahinan/rätinän sekoitusta ja seassa korkeampi ujellus joka välillä nousee pintaan. Ei siis sellaista ihan tyypillistä soimista, korkeaa vinkunaa.

Tämä on aikalailla häirinnyt elämääni tässä kesällä, olen ärtynyt ja vähän masentunutkin. Lapset ihmettelee mikä äidillä on :ashamed: lapset ovat 4½v ja 1½ ja olen hoitovapaalla.

Lääkäri on antanut toivoa äänen loppumisesta mutta... tiedä sitten. Asumme vielä maalla ja maalaan jo kauhukuvia mieleeni miten tämä pahenee ajan kanssa enkä voi enää ollenkaan nauttia luonnon rauhasta. Nyt tämä kuuluu vain kun on ihan hiljaista.

Tinnitus
Onko täällä muita äitejä joilla ko. vaiva? Mistä olette moisen saaneet, onko ollut kauan ja miten olette tottuneet? Niin ja onko ajan kanssa pahentunut?

Mulla on kanssa tinnitusta oikeassa korvassa. Mulla vaiva alkoi vuosi sitten kesällä korvatulehduksen aikana ja mulla on noita korvatulehduksia ollut viime vuosina joka vuosi, mutta aiemmin ovat parantuneet ilman jälkioireita. Nyt sitten jäi tinnitus kiusaksi. Ääniä on samaan aikaan kaksi, korkea vislaava ja matalampi suhina. Viime syksynä kävin korvapolillakin, kun mulle on tullut tähän tulehduksia saavaan korvaan kuulonalenemaa ja tutkittiin, onko näillä tulehduksilla sen kanssa tekemistä.

Mulla soiminen helpottaa terveenä ollessa niin, etten sitä aina edes huomaa, mutta heti kun tulee flunssa, kuten nyt, korva soi kuin viimistä päivää ja sen huomaa joka tilanteessa. Samoin korvatulehdus kun oli kevättalvella taas, oli se konsertti hermoja raastavaa monta viikkoa. Aina korva jonkin verran soi, jos sitä jää seuraamaan (esim. nukkumaan mennessä huomaa). Liimakorvaa ei kuitenkaan ole, se on tutkittu, joten mun tinnitus ei johdu mistään pysyvästä eritteestä välikorvassa. Se flunssan aikainen turvotus korvassa sitä soimista varmaan aiheuttaa ainakin.

Rasittava vaiva, mutta vaikka alussa tuntui, että järki lähtee, kyllä siihen tottuu ainakin osaltaan.

Alkuperäinen
Toi on totta että tuntuu että hermot menee. Vaikkei sitä ääntä kuule kuin jos on hiljaista niin silti sitä päivisin miettii ja saattaa jopa alkaa kuulostelemaan mille kuuluu jne.

Lääkäri sanos ettei sitä saisi?! kuunella koska sillon se voi hävitä kokonaan jos siihen ei kiinnitä huomiota. Mut kyllä se on vaikea iltaisinkin unohtaa kun kuuluu kokoajan.

Onko sulla muuten se soimisen äänentaso pysynyt samanlaisena noin suunilleen? Pelottaa kamalasti jos tää vielä pahenee.

Toivotaan, että edes vähän hiljentyisi. Se ujellus on mulla sellasta että sellanen korkeempi ääni nousee aina aaltomaisesti pintaan. Sitten siinä taustalla se kohina/rahina kokoajan ja se on ihan tasaista.

:ashamed:

Tinnitus
Mulla on koko ajan ollut se korvan soiminen sellaista kahden äänen sointia. On se kimeä pillin ujellus (ihan kuin soiva teepannu tmv.) ja sitten se suhiseva ääni, kuin veren ääni päässä silloin jos alkaa pyörryttää ja päässä humisee. Näiden äänien korkeus ei ole muuttunut mitenkään eli samaan aikaan on aina nämä kaksi ääntä.

Mullekin joku sanoi, olisko ollut oma isä, joka on vuosikausia kärsinyt kuulonalenemasta ja tinnituksesta, ettei saisi kiinnittää soimiseen huomiota, koska silloin kun sen huomaa, sitä on vaikeampi unohtaa. Normaaliaskareissa mä en kiinnitä soimiseen huomiota juuri ollenkaan, koska siihen on jo tottunut. Mutta kun haluaa olla hiljaisuudessa, silloin se häiritsee. Toisaalta sen ujelluksen oppii jollakin tapaa sulkemaan tietoisuuden ulkopuolelle, eikä siitä sitten välitä sen kummemmin.

Kyllä mä silti odotan sitä päivää, että josko tämä vaikka tästä lakkaisi. Että yksi päivä vain huomaisi, että kas kummaa, eipä ole korva pitkiin aikoihin enää soinut..

Kauanko sulla meni että totuit tuohon soimiseen? Sanoiko lääkäri sinulle (alussa) tai onko vielä antanut toivoa että lähtisi kokonaan pois?

Oletko hakenut siihen jotain apua tms? Itse olen käynyt akupunktiossa mutten ole isitä huomannut apua.

Tuntuu niin hassulle että tällaisen vaivan saisi jonkun flunnssan yhteydessä koko iäksi :ashamed: mulla oli samaan aikaan myös silloin lievä poskiontelontulehdus. Sellasta mulla ei ole ole ennen ollut.

Jostain olen lukenut että monella meinaa soi jos on just jotain tulehdusta päällä, tai vaikka stressi.

eräs
www.suomenmeniereliito

Käy kyseisellä sivulla. Sinulla saattaa olla meniere niinkuin itsellänikin... Toivottavasti löydät syyn korvien soimiselle... Itsellä korvat soivat, menevät ajoittain lukkoon ja huimaa, mikä myös liittyy meniereen...
Voimia =)

Oletko tietoinen paljon kehosi PH on? Nimittäin korvien soimista voi aiheuttaa myös liian alhainen elimistön ph. Eli jos elimistösi on hapan, alkaa elimistö korjaamaan ph-tasoa ottamalla luista kalsiumia ja lihaksista esim. magnesiumia. Ja korvissa tiedämme,on myös luita!
Tutkituta ihmeessä ph-arvosi (tehdään aamuvirtsasta). Alhainen ph aiheuttaa myös väsymystä,lihaskipuja,suonenvetoja,osteoporoosia,lihavuutta...

Yhteistyössä