Korvien rutina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,,,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,,,,,,

Vieras
Kysäsenpä nyt, osaisko kukaan auttaa.. Mulla on ollut jo pidemmän aikaa (n.2v) korvat rutisevat. Lääkärit ei ole siihen juuta eikä jaata sanonut, ahtaat poskiontelot on todettu. Korvat rutisee haukotellessa ja suuta avatessa. Joskus kun makoilee kyljellään niin ylempänä oleva korva alkaa kovasti humiseen.. Mikäköhän tässä vois olla? Pitäiskö mennä lääkäriin tästä vaivasta.. Vai voiskohan se johtua siitäkin, kun joskus öisin narskutan hampaita, leuka joskus liikutellessa naksahtelee, on niskat usein jumissa ja päänsärkyä.. Mietin pitäiskö kysästä hammaslääkäriltä asiasta vai mennä normi lääkäriin..
Niin ja joskus päähän tulee kummallisen tuntusia kohtia.. Ei kipeä eikä puutunut vaan jotain siltä väliltä.. tulee yleensä niskajumien aikaan, johtunee sitten siitä varmaan?
Huimannutkin on tässä jo pidemmän aikaa, epäilen kyllä sen johtuvan niskoista mutta väkisinkin alkaa miettiin että olisko vakavempaa..
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Ja ikää mulla 21.

Jep. Mulla on 7.pvä hammaslääkäriaika, joten voisin samalla asiasta puhua. Tuo korvien rutinakin alkoi samoihin aikoihin kun multa jouduttiin poistaan yksi takahampaista..

Se hampaanpoisto on muuttanut purentaa. Purentakiskot öisin käytettäväksi yleensä ainakin jonkin verran helpottaa ongelmaan, eikä hampaatkaan vaurioidu yöllisistä kiristelyistä niin paljon. Jos multa kysytään, niin purentaongelmiin kiinnitetään hammaslääkärissä aivan liian vähän huomiota. Mulla on itselläni se tilanne että yöllisen hampaiden kirskuttamisen ja yhteenpuremisen takia ainakin 3 hammasta ovat useasta kohdasta halki ja ne joudutaan jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin poistamaan. Muuten mun hampaat olis ihan kunnossa, ei reikiä jne. Ja oireileehan nuo hampaat sitten, vihlomisella esimerkiksi. Toivottavasti sä saat asianmukaisen avun.

Se hampaanpoisto on muuttanut purentaa. Purentakiskot öisin käytettäväksi yleensä ainakin jonkin verran helpottaa ongelmaan, eikä hampaatkaan vaurioidu yöllisistä kiristelyistä niin paljon. Jos multa kysytään, niin purentaongelmiin kiinnitetään hammaslääkärissä aivan liian vähän huomiota. Mulla on itselläni se tilanne että yöllisen hampaiden kirskuttamisen ja yhteenpuremisen takia ainakin 3 hammasta ovat useasta kohdasta halki ja ne joudutaan jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin poistamaan. Muuten mun hampaat olis ihan kunnossa, ei reikiä jne. Ja oireileehan nuo hampaat sitten, vihlomisella esimerkiksi. Toivottavasti sä saat asianmukaisen avun.

Joo, mulla on sen hampaanpoiston jälkeen hampaat lohkeillu, reikiintynyt ja murtunut ihan kauheesti.. samoin on ollut tulehduksia hampaissa, jonka takia on tarvinnut tehä useita juurihoitoja ja toinenkin poskihammas on jouduttu tulehduksen takia poistaa.. hoidan kuitenkin hampaitani normaalisti.. Mutta eikö hammaslääkäri sitten muuten vaan huomaa jos purenta ei ole kunnossa?

Joo, mulla on sen hampaanpoiston jälkeen hampaat lohkeillu, reikiintynyt ja murtunut ihan kauheesti.. samoin on ollut tulehduksia hampaissa, jonka takia on tarvinnut tehä useita juurihoitoja ja toinenkin poskihammas on jouduttu tulehduksen takia poistaa.. hoidan kuitenkin hampaitani normaalisti.. Mutta eikö hammaslääkäri sitten muuten vaan huomaa jos purenta ei ole kunnossa?

En tiedä, mikä niillä hoidossa mättää. Kyllä ne nimittäin näkee jos hampaat ovat esimerkiksi kuluneet epätasaisesti tai jos hampaat ovat narskuttelusta johtuen tulleet teräviksi. He tietävät kyllä ja vaiva ei ole mikään pikkuvika, mutta ei sille vaan tehdä mitään, ellei sitten itse määrätietoisesti vaadi hoitoa. Älä sinäkään anna periksi. Hyvä purenta on kuitenkin kokonaisvaltasesti vaikuttava asia.

Yhteistyössä